• 1
  • 2
2008-08-31, 22:58
Medlem
Snöjs avatar
Jag hörde att dom pratade om Spice när jag åkte hem från jobbet tidigt imorse (runt 04:00). Tror det var någon som intervjuade en polis i det jag hörde, och det som jag minns var väl ungefär att han sa; "Vi har beställt Spice flera gånger för analys, och vi har svårt att slå fast vad det är för något. Då vi får fram att det är helt olika ämnen i varje "spice-dos"."

Sen pratade dem rätt generellt om hur lätt det är att få tag på droger via nätet, och hur farligt det kan vara.

Som sagt så lyssnade jag bara på det i en 10 minuter, och jag halvsov i bilen så jag minns egentligen inte så mycket mer än det jag skrev längre upp. Han formulerade sig nog inte direkt så heller, men själva meningen är densamma.

Har för mig att det var antingen P3 eller P4 det gick på.
Citera
2008-08-31, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalaquin
tror våran "analog act" kommer ta minst 2 år att införa.

Var inte så säker på att det tar så lång tid

"Regeringen jobbar just nu med frågan och en ny lag kan komma nästa år som gör det möjligt att förbjuda hanteringen att köpa och sälja preparat som man tror kan komma att narkotikaklassas. På så sätt vinner vi viktig tid och förhoppningsvis kan mänskligt lidande och liv sparas."

http://allehanda.se/avdelning/opinion/30744
Citera
2008-09-01, 14:46
Avstängd
Illuzionzs avatar
Förundras hela tiden över hur dom ser på droger. Tror faktiskt det är mest så som det är, här i Sverige om man ser på dom andra länderna i Europa i alla fall. Men det jag undrar över är varför dom är så rädda för att droger ska vara lagliga?! Droger som finns ute i naturen och som människan har använt i flera tusen år, varför ska dom helt plötsligt klassas när västvärlden får upp ögonen för dom??

Så som man har läst och förstått det så har det med rasism och religion att göra. Nu när vi är inne på 2000-talet borde vi fan vara förbi sånt. Men tydligen inte, inte Sveriges regering i alla fall. Men alkohol som bildar slagsmål, våldtäkter, trafikolyckor och som dödar jag vet inte hur många per år världen över är hur laglig och accepterad som helst. Men om dom får reda på att man röker gräs eller tar en svamp tripp nån gång så är man fan svartlistad och ska behandlas som missbrukare och kriminell.

Detta tänkande är så lågt så det går inte att förstå sig på det...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in