2008-08-30, 12:14
Medlem
Hejsan!
Jag har precis varit tillsammans med en underbar kille i ett år och tio dagar. De sista veckorna så tjafsade vi mer än vanligt för att han hade fått mycket att göra i skolan och jag ville att han skulle vara mer romantisk mot mig och så, jag insåg inte då att jag gjorde det största misstaget i hela mitt liv. Det gick två veckor och sen nu för tre dagar sen så dumpade han mig. Han ville ha en period utan flickvän och han tyckte att jag borde hitta någon som kan ge mig mer uppmärksamhet. Men nu har jag spenderat dessa tre dagar med att försöka ta livet av mig för att jag inte orkar mer utan honom. Jag vet att han är min rätta precis som att han har sagt att jag är hans rätta bara det att han har även sagt att han inte är kär i mig längre utan han älskar mig bara.
Jag tror att han behöver tid ifrån mig, för att inse att vi kanske till och med kan bli ihop igen. Men samtidigt är jag så rädd att jag har förlorat honom för alltid.
Jag vet att jag inte bara kommer komma över honom och hitta en ny kille, för han var liksom den första som jag verkligen har känt så starka känslor för.
Just nu håller jag på fortsätta smsa honom och han svarar på mina sms, det verkar som att vi mår ungefär lika dåligt och det känns som att jag bara går runt som ett lik och inte har någon vilja eller lust med något längre.
Snälla, jag vill bara att han ska förstå att jag aldrig har varit lyckligare med någon annan och jag vill inte gå vidare från honom.
Kan någon hjälpa mig? Vad ska jag göra?

(seriösa svar tack)
Citera
2008-08-30, 12:31
Medlem
elidahmes avatar
Han svarar ju iaf på sms från dig, och det är positivt måste jag väl säga.
Men, det är inte säkert ni blir tillsammans igen för det, man kan inte tvinga
någon att känna på ett speciellt sätt.
Det bästa vore kanske att låta honom vara ifred ett par dagar eller så,
så har han chans att tänka igenom det här. Han vet hur du känner, jag
antar iaf att du har sagt det? Så du behöver inte tala om det för honom
mer, utan låt honom vara ett tag.
Det är jättesvårt, jag vet. Men försök aktivera dig! Umgås med vänner, familj, spela spel, vad som helst.

Lycka till
Citera
2008-08-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Han svarar ju iaf på sms från dig, och det är positivt måste jag väl säga.
Men, det är inte säkert ni blir tillsammans igen för det, man kan inte tvinga
någon att känna på ett speciellt sätt.
Det bästa vore kanske att låta honom vara ifred ett par dagar eller så,
så har han chans att tänka igenom det här. Han vet hur du känner, jag
antar iaf att du har sagt det? Så du behöver inte tala om det för honom
mer, utan låt honom vara ett tag.
Det är jättesvårt, jag vet. Men försök aktivera dig! Umgås med vänner, familj, spela spel, vad som helst.

Lycka till

Jo det har du nog rätt i!
Jag har sagt hur jag mår och hur jag känner och så och han har även sagt att han vill träffa mig igen eftersom vi står varandra väldigt nära. Men att han först behöver tid för sig själv. Jag har väldigt dåligt tålamod, men ska försöka låta bli att smsa honom på ett par dagar och sen efter det skicka ett sms och fråga hur han mår och så.
Man kan ju inte tvinga fram saker, men jag får väll ta det lugnt ett tag, försöka överleva. Lycka till behövs verkligen och tack för rådet!
Citera
2008-08-30, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livetekonstigt
Hejsan!
Jag har precis varit tillsammans med en underbar kille i ett år och tio dagar. De sista veckorna så tjafsade vi mer än vanligt för att han hade fått mycket att göra i skolan och jag ville att han skulle vara mer romantisk mot mig och så, jag insåg inte då att jag gjorde det största misstaget i hela mitt liv. Det gick två veckor och sen nu för tre dagar sen så dumpade han mig. Han ville ha en period utan flickvän och han tyckte att jag borde hitta någon som kan ge mig mer uppmärksamhet. Men nu har jag spenderat dessa tre dagar med att försöka ta livet av mig för att jag inte orkar mer utan honom. Jag vet att han är min rätta precis som att han har sagt att jag är hans rätta bara det att han har även sagt att han inte är kär i mig längre utan han älskar mig bara.
Jag tror att han behöver tid ifrån mig, för att inse att vi kanske till och med kan bli ihop igen. Men samtidigt är jag så rädd att jag har förlorat honom för alltid.
Jag vet att jag inte bara kommer komma över honom och hitta en ny kille, för han var liksom den första som jag verkligen har känt så starka känslor för.
Just nu håller jag på fortsätta smsa honom och han svarar på mina sms, det verkar som att vi mår ungefär lika dåligt och det känns som att jag bara går runt som ett lik och inte har någon vilja eller lust med något längre.
Snälla, jag vill bara att han ska förstå att jag aldrig har varit lyckligare med någon annan och jag vill inte gå vidare från honom.
Kan någon hjälpa mig? Vad ska jag göra?

(seriösa svar tack)

Det du genomgår kan vara sjukt jobbigt tro mig jag vet. Jag kan faktiskt fortfarande ha känslor kvar för mitt ex trots att vi gjorde slut för mer än 4 månader sen. Men man överlever endå, man sysselsätter sig, man träffar nytt folk och inser att nej det skulle bara blivit värre om vi fortsatt. Det är frestande att messa o fråga hur det är, skriva på internet eller ringa osv. Men bäst mår man av iafl såhär månader efteråt att bryta kontakten ganska mkt. Höras nångång i månaden. Det är lätt att det blir outhärdligt för dig men sysselsätt dig ffs. Ta inte med mobilen ut på krogen o messa, ta bort hennes nummer eller nått för kvällen, sen gå ut och ha kul. Du behöver nya intryck som hjälper dig på vägen lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in