2008-08-31, 17:15
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Vad är det för en Hughes and Kettner? Har själv en Switchblade vilket är helrör med inbyggd effektloop med väldigt schysta effekter såsom Delay, tremolo, flanger, chorus.

Det är en Attax, låter finfint trots sin ålder
Citera
2008-08-31, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chills
Använder mig utav Boss blues driver till min Gibson ES 335, allt som behövs + en förstärkare då förstås.

Äger själv en Boss Blues Driver, gött sound som fan när man kör en saftig humbucker genom den!
Citera
2008-08-31, 23:33
Medlem
Pavarottis avatar
Ajaj så mycket pengar, Guitar Rig 3 funkar utmärkt här hemma för mig.

Dock så planerar jag på att införskaffa någon schysst pedal och ny förstärkare framåt i tiden när det blir dags för rep med band osv.
Citera
2008-09-05, 23:45
Medlem
Ok, här kommer trådstartaren med sin lina: Dunlop JH2, Boss chorus ensemble, Ibanez TS, Boss OD2, Boss Sustainer, vill bygga på med en till rör-gaspedal så småningom
Citera
2008-09-07, 13:07
Medlem
Diztortions avatar
Line 6 PodXT, Behringer Bass V-amp, Vox Tonelab SE. Av dessa är det egentligen bara Poden som jag använder. V-ampen har stöd för gitarr men låter i mina öron inget vidare, varken till bas eller gitarr, Poden är bättre (har alla expansionerna vilket inkluderar en för bas). Tonelaben låter kalas men är inte helt kompatibel med mitt ljudkort, blir för låg insignal tyvärr.

I framtiden planerar jag köpa en Roland VG99 och/eller en Pod X3.
Citera
2008-09-14, 00:18
Medlem
ett litet sidospår: är det nån som har erfarenhet av märket KMD rörtoppar från 80-talet? Är spekulant på en sådan på 100 W. Efter lite googlande har jag hittat att Bon Jovis gitarrister tydligen använde sådana på 80-talet, sen försvann märket...
Citera
2008-09-14, 00:47
Medlem
sahar ser min effektkedja ut:

later javligt bra
Citera
2008-09-14, 01:13
Medlem
Nisques avatar
förresten..
Hur är det där med inbyggda effekter?
Vad är egentligen bäst? Är det bara en smaksak?
Om man skulle jämföra spearata pedaler med multieffekt och inbyggda. Vad skulle vinna?
Citera
2008-09-19, 16:18
Medlem
disco_volantes avatar
Det är en klar fördel att styra ljudet med pedaler iom att du får fler inställningsval, men jag gillar min v-amp2:a tack vare att jag har hittat en skön dist i den och använder den som dist och boostar ev. lite med mina boss ds-1;sd-1 pedaler, och använder delay och wah-ljud separat.
Citera
2008-09-21, 03:50
Medlem
Nisques avatar
Jo. Distpedaler har jag väldigt svårt för, om man inte ska göra ojlud. Alltså inte "Nej va dåligt det låter stäng av" utan mera kontrollerad rundgång och liknande.
Citera
2008-09-21, 07:32
Medlem
Selbstmords avatar
Shit vad mycket onödiga grejer folk verkar ha, flera stycken multieffekter och grejer... palla.

Jag hade en Pod 2.0 men jag sålde den för att det var för mycket grejer jag inte använder (jag använder sällan, om någonsin effekter)...

Jag kör bara en BOSS DS-1 och en knockoff på deras 7-bands EQ, funkar hur bra som helst.
Citera
2008-09-21, 12:51
Medlem
Skit-Kjells avatar
Just nu kör jag bara med en Line6 Pocket Pod, men skulle vilja skaffa en distpedal fast jag har ingen aning om vad man ska välja.

Läste igenom musikbörsens senaste katalog och såg en som verkade intressant. MI Audi Tube Zone Overdrive, någon som har erfarenhet utav denna?

Vad skulle ni rekommendera? Vill alltså enbart ha dist/od-pedal. Budget 2.000:-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in