2008-08-31, 09:59
Medlem
Ja, de har jag. klamydia. jag var rätt feg och namngav inte alla, var en kille som jag inte nämnde för jag kände att han inte skulle hantera de så bra. några veckor senare fick jag ett samtal av honom där han ursäktade sig för att han kanske gett mig klamydia, fast jag vet att de var jag som gav honom de
Citera
2008-08-31, 10:25
Medlem
brackspaces avatar
Jag har Kondylom som jag smittat min flickvän med, hur många andra jag smittat vet jag inte. Hade varit ihop med flickvännen i 8 månader innan jag märkte synbara symtom på mig själv, flickvännen fick kännbara/synbara symtom samma månad som vi blev tillsammans.. hon och barnmorskan trodde att det var urinvägsinfektion. När jag kommit på att det var Kondylom så gick flickvännen till barnmorskan igen och då såg barnmorskan att det var kondylom!

Så gick det!
Citera
2008-08-31, 13:05
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casbah
Ja, de har jag. klamydia. jag var rätt feg och namngav inte alla, var en kille som jag inte nämnde för jag kände att han inte skulle hantera de så bra. några veckor senare fick jag ett samtal av honom där han ursäktade sig för att han kanske gett mig klamydia, fast jag vet att de var jag som gav honom de

Man blir inte förundrad över att sjukdomar sprids när du inte är ensam.
Citera
2008-09-01, 01:26
Medlem
Har haft kondylom och klamydia.

Bara givit kondylomet vidare dock.

Fick doppa "penis i lin" nån vecka så gick det över.

Inget man dör av. Men fan så pinsamt att behöva ringa runt till dem man legat med och berätta. Speciellt en tjej som var olyckligt kär i mig och som jag dumpat en vecka innan bara. Inte mitt livs roligaste telefonsamtal...
Citera
2008-09-01, 01:34
Medlem
dekanmis avatar
Jag smittade ett ex till mig med klamydia.. :/ Som jag fått av mitt andra ex.

Jag och mitt ex hade precis gjort slut och jag blev snabbt tillsammans med den andra killen. Men precis innan vi blivit tillsammans hade jag gått och klamydiatestat mig. Trodde inte att jag hade det eftersom jag bara hade haft sex med mitt ex de senaste 2 åren. Meeen.. så fel jag hade.
Pinsamt att behöva berätta det för den nya killen. :/
Men det höll bara en månad också.. Inte p.g.a av det dock!
Citera
2008-09-01, 01:38
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Jag ser min klamydia som en nära vän och en nära vän vill man väl inte bli av med? Nej seriöst så ska jag iväg inom en snar framtid. Jag har haft klamydia några gånger förrut så det är mig inte främmande och stör mig inte heller. Just nu har jag bara sex med min vänsterhand och de få gånger andra människor är inblandade i mina lekar så åker faktiskt kondomen på. Det som har gjort att jag än inte gått till kukdoktorn är att jag är för gammal för ungdomsmottagningen.

Då borde du även veta att klamydia kan sprida sig vidare. Göra dig mycket sjuk och t.o.m steril. Good luck!
Citera
2008-09-01, 02:07
Medlem
Ha ha! När jag fick min klamydia så var det just under såna omständigheter. Jag fick det av min nya flickvän när vi varit tillsammans två veckor bara. Hon skämdes som en hund Men för oss höll förhållandet i ett år efter det. Konstigt dock att ha en celibatperiod när man är nykär!

Klamydia. Känn på ordet. Visst låter det ganska vackert rent språkligt! Som ett jättevackert flicknamn! Även Borelia är ett ganska vackert ord faktiskt. Skulle jag kunna döpa en dotter till! Varför får så fula saker så vackra namn? Medan något så fint som bröstvårtor fått så groteska namn!
Citera
2008-09-01, 11:56
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Jag smittade ett ex till mig med klamydia.. :/ Som jag fått av mitt andra ex.

Jag och mitt ex hade precis gjort slut och jag blev snabbt tillsammans med den andra killen. Men precis innan vi blivit tillsammans hade jag gått och klamydiatestat mig. Trodde inte att jag hade det eftersom jag bara hade haft sex med mitt ex de senaste 2 åren. Meeen.. så fel jag hade.
Pinsamt att behöva berätta det för den nya killen. :/
Men det höll bara en månad också.. Inte p.g.a av det dock!

Får jag fråga hur du kunde låta det hända? Varför knullar du när du inte är helt säker på att du är frisk?
Citera
2008-09-01, 13:03
Medlem
MrOiaki: Går du och testar dig för allt som finns mellan varje oskyddat samlag som du haft och inväntar negativa provresultat innan du har sex igen?

Rätt fint av dig antar jag. Men också rätt hysteriskt.

Jag skulle gissa att de flesta tror sig vara friska om de inte har några symptom. Klokt är dock givetvis att kolla sig på närmsta semsam-mottagning några gånger per år även om man är symptomfri. I do.
Citera
2008-09-01, 13:15
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillopotater
MrOiaki: Går du och testar dig för allt som finns mellan varje oskyddat samlag som du haft och inväntar negativa provresultat innan du har sex igen?

Rätt fint av dig antar jag. Men också rätt hysteriskt.

Jag skulle gissa att de flesta tror sig vara friska om de inte har några symptom. Klokt är dock givetvis att kolla sig på närmsta semsam-mottagning några gånger per år även om man är symptomfri. I do.

Du får det att låta som något fullständigt makabert! Ja, givetvis knullar jag inte oskyddat med två olika människor utan att ha testat mig däremellan. Och när jag frågar om någon är frisk, så förutsätter jag att personen VET att denne är frisk (genom att ha testat sig) och inte bara tror det.

Å andra sidan skyddar jag mig i princip alltid, så det rör sig inte om nytt test varannan vecka.
Citera
2008-09-01, 14:17
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Får jag fråga hur du kunde låta det hända? Varför knullar du när du inte är helt säker på att du är frisk?

För att jag trodde att jag var det?!
Jag hade liksom bara haft sex med mitt ex senaste 2 åren. Man tror inte direkt att man har klamydia då. Jag testade mig "bara för att".
Dessutom 16. Vad är din förklaring till dumhet?
Citera
2008-09-01, 14:18
Medlem
Jag skyddar mig oftast inte. Föredrar i regel andra former av sex än penetration om kondom är ett krav.

Allvarligt. Gummit sabbar känslan så mycket så då kan jag lika gärna vara utan. Kondom är till för one night stands som jag ser det.

Jag är inte intresserad av en lånvarig sexuell relation med någon som envisas med att ha kondom. Då är det bättre att hon får träffa nån annan snubbe som delar hennes uppfattning, så träffar jag nån som delar min.

Du, MrOiaki, jag kan PM:a dig när jag träffar tjejer som tycker att kondom är viktigt så kan du ta över medan jag letar vidare efter nån som passar mig bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in