2008-08-29, 20:44
Medlem
Jak@ns avatar
Tjena,

Ska spara på krutet och göra det lätt för oss alla. Någon som vet om det finns någon form av utbildning eller liknande för att bli snickare i Stockholm? Jag valde såklart fel på gymnasiet och nu vill jag hamra lite, tycker det borde finnas någonting i området kring vår huvudstad?

Känns väldigt problematiskt om jag måste ta mig någon annanstans för utbildning då jag bor i en lägenhet med fler än mig själv i som jag inte bara vill slänga ut på gatan så att säga.

Tack!
Citera
2008-08-29, 20:48
Medlem
theloins avatar
Gå som lärling kanske?

Saxat från en byggsida: "Du måste gå med i byggnads facket, dom ordnar med kurs planen. Det är lite teoretiska prov som du måste avlägga. Sen får du tillgodräkna dom timmar du jobbat som snickar lärling om du kan visa upp sådana godkända papper.
6500timmar ska du ha jobbat och då måste du också ha varit på ett storbygge och lärt dig lite om hur det går till där. Så om du jobbar 8 timmar/dygn ska du ha jobbat som snickar lärling i 3½år innan du blir fullbetald och får yrkesbeviset.."
Citera
2008-08-29, 21:09
Medlem
Borde väl finnas KY-utbildningar i Stockholm med.
Citera
2008-08-29, 23:01
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan
Borde väl finnas KY-utbildningar i Stockholm med.

Just det som är så sjukt, det verkar inte finnas ett jota. Jag har googlat och sökt på ky sidor men det finns ingenting. Eftersom snickare verkar vara så populärt bland "bygg" studerande kan man ju tycka det borde finnas någonting...

Citera
2008-08-30, 21:27
Bannlyst
www.byggsoft.se

Klicka på "byggutbildningar" efter det klickar du på "träarbetare". En grymt bra utbildning. Din utbildning via byggsoft är på 40 veckor om du inte har tidigare kunskaper så att säga.

Om du är intresserad, ta en titt i denna tråd så får du lite information:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=655014
Citera
2008-09-02, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theloin
Gå som lärling kanske?

Saxat från en byggsida: "Du måste gå med i byggnads facket, dom ordnar med kurs planen. Det är lite teoretiska prov som du måste avlägga. Sen får du tillgodräkna dom timmar du jobbat som snickar lärling om du kan visa upp sådana godkända papper.
6500timmar ska du ha jobbat och då måste du också ha varit på ett storbygge och lärt dig lite om hur det går till där. Så om du jobbar 8 timmar/dygn ska du ha jobbat som snickar lärling i 3½år innan du blir fullbetald och får yrkesbeviset.."

Man behöver ej gå på et stor bygga. Jag går som traditionell lärling via byggnads och byn och behöver inte gå på sett storbygge.
Citera
2009-01-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteS
Man behöver ej gå på et stor bygga. Jag går som traditionell lärling via byggnads och byn och behöver inte gå på sett storbygge.

öö snacka svenska så man fattar nåt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in