2008-08-29, 20:36
Medlem
Antts avatar
Jag har just ftt hem en ny dator (med 2*2gb ram) och brnt ner en Windows Vista 64 bit...

Har bara en snabb frga som behver besvaras innan jag brjar installera OSet...

Kan jag ha alla 4gb RAM i redan nr jag brjar installera eller ska man ta bort 2, och stta in de andra 2 efter installationen?

Kan nmligen bli lite svrt att ta bort minnena d jag aldrig har gjort ett sdant byte frr ^^ Och det ser vldigt trng ut mellan dem och grafikkortet....
Citera
2008-08-29, 21:01
Medlem
mightywarriors avatar
Jag gjorde precis som du sger, rrde inget i boxen alls - krde bara in skivan.
Citera
2008-08-29, 21:37
Medlem
Titus pollos avatar
Det finns ingen som helst mening med att ta bort minnena.
Citera
2008-08-29, 21:50
Medlem
Antts avatar
S bra So far so good =)

Har installerat vista, och valde att den inte skulle leta efter uppdateringar...bra eller dligt? Jag verkar i alla fall inte f ngon "30 dagar att aktivera" n... Men br man tillta den att ska efter uppdateringar eller riskerar jag att de upptcker mitt pirat OS?
Citera
2008-08-29, 22:03
Medlem
Skulle inte vilja kra en Vista som inte r uppdaterad om man sger s, risken r ju d att du lttare fr in skrp i din dator.
Citera
2008-08-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Jag har just ftt hem en ny dator (med 2*2gb ram) och brnt ner en Windows Vista 64 bit...

Har bara en snabb frga som behver besvaras innan jag brjar installera OSet...

Kan jag ha alla 4gb RAM i redan nr jag brjar installera eller ska man ta bort 2, och stta in de andra 2 efter installationen?

Kan nmligen bli lite svrt att ta bort minnena d jag aldrig har gjort ett sdant byte frr ^^ Och det ser vldigt trng ut mellan dem och grafikkortet....

I mitt fall s r jag tvungen att plocka ur minnena fr att inte f fel vid installationen... sen nr systemet vl r installerat till 100% s kan jag hysta i mina andra minnen...
Citera
2008-08-29, 23:27
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
S bra So far so good =)

Har installerat vista, och valde att den inte skulle leta efter uppdateringar...bra eller dligt? Jag verkar i alla fall inte f ngon "30 dagar att aktivera" n... Men br man tillta den att ska efter uppdateringar eller riskerar jag att de upptcker mitt pirat OS?
Beror p vad du har fr kopia, om det r en DELL OEM crackad sak s upptcker inte MS piratkopian, hittills i alla fall. Jag har krt den sen december frra ret och uppdaterat fr glatta livet. Har ven krt Genuine advantage utan problem otal gnger nr jag tagit ner nt manuellt.
Citera
2008-08-30, 00:50
Medlem
Antts avatar
Hmm..uppdateringar fungerar tydligen med den hr versionen...men hur r det med Genuine advantage saken d? Man mste tydligen passera en sdan koll fr att f tag i DirectX >.< Finns det inget annat stt att f just DirectX? Helst DirectX10
Citera
2008-08-30, 01:04
Medlem
Titus pollos avatar
Directx 10 finns bara i Vista (vad jag vet), s den r inbyggd redan.
Citera
2008-08-30, 01:52
Medlem
Antts avatar
Nop :/

Hittar inget DirectX alls >.< Dock har jag inte hittat "Kr..." knappen n
Citera
2008-08-30, 09:02
Medlem
Titus pollos avatar
ppna en dosprompt och skriv dxdiag s fr du fram info om bl.a. directx
Citera