2008-08-29, 20:34
Medlem
Ni som har flyttat till en annan stad, hur har ni skaffat vänner? Här måste jag säga att gymnasie/högskola inte gills eftersom man har ett par tusen personer att välja och vraka på, utan mer att man har fått ett jobb i en helt annan stad. Hur skaffade ni er vänner?
Citera
2008-08-29, 20:41
Medlem
Hejsan.

Jobbar i en annan stad, och hade lite tur när jag började, att det var 3st till som började samma dag som mig på jobbet.
Och vi klickade rätt bra på direkten, och håller kontakten efter jobbet .
de andra som jobbar på samma jobb, pratar jag mest "jobb" med.
Är inne på 3dje veckan nu.

Så första tipset är nog att få bra kontakt med arbetskamraterna, var framåt och prata mycket på rasterna =)
Citera
2008-08-29, 20:44
Bannlyst
jag har flyttat omkring, du får nya vänner hela tiden har jag märkt, via arbetskamrater, träning, krogen, fast det kanske beror på hur stor staden är, ska testa oslo nästa vecka, återkommer om hur det går där nere..
Citera
2008-08-29, 20:47
Medlem
Under min tid jag pluggade till Homestylist....

Som jag fortfarande håller på me och älskar så pluggade jag ialf i gbg på en kurs dära som va i 9 månader.

Jag har och fick vänner där för livet och dom vill nu mera nässtan hela tiden att jag ska komma ner till gbg och festa me dom ((( jag vet att d e inte samma som jobb))) men tänkte dela med mig ändå och hoppas det hjälper.

Vänner fixade jag genom att helt änkelt börja snacka me dom, fråga om hjälp eller som en av dom frågade om han hadde ps3 eller 360 hahah.

Kanske inte hjälpte så jätte mycket men men ...
Citera
2008-08-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Diamond
Som jag fortfarande håller på me och älskar så pluggade jag ialf i gbg på en kurs dära som va i 9 månader.

Jag har och fick vänner där för livet och dom vill nu mera nässtan hela tiden att jag ska komma ner till gbg och festa me dom ((( jag vet att d e inte samma som jobb))) men tänkte dela med mig ändå och hoppas det hjälper.

Vänner fixade jag genom att helt änkelt börja snacka me dom, fråga om hjälp eller som en av dom frågade om han hadde ps3 eller 360 hahah.

Kanske inte hjälpte så jätte mycket men men ...

Det skiljer sig en hel del när det gäller att skaffa sig vänner på plugget vs jobbet, på jobbet känns det som att de redan har sina vänner och inte är intresserade av något mer än att snacka på fika rasten.

Läs mitt inlägg en gång till.
Citera
2008-08-29, 21:53
Medlem
Avantasias avatar
Jag har ett intresse där vi på vårat forum ordnar en del gemensamma aktiviteter så de flesta vänner kommer därifrån eller från föreningen jag är medlem i.

Annars finns det väl såna grupper för människor som är nyinflyttade där de hittar på saker tillsammans, i alla fall i större städer?
Citera
2008-08-29, 22:24
Medlem
Molson Canadians avatar
Förutom människor man träffar genom jobbet, så är det få saker som slår hundägande som medel till ett utökat socialt liv. Träffar en hel del folk på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in