2008-08-29, 19:35
Medlem
PersonalSlaves avatar
Hallstahammar två mil väster om Västerås har varit på tapeten mycket under senare tid: Minst 4 mord inom ett år om vi räknar med Lisjö strax utanför, även om det egentligen tillhör Surahammar.

Dessutom yxattacker, omfattande missbruk.

Hur ser kriminaliteten ut på orten?
Vilka aktörer finns?
Vad gör de för brott?
Var bor brottslingarna?
Vilka droger används?
Finns några gäng?
Citera
2008-09-01, 19:33
Medlem
Wixens avatar
Brott i Hallstahammar

Kriminaliteten? Bilinbrott, misshandel, pedofili (minst fyra kända fall, tyvärr med tanke på att kommunen är väldigt liten), mord (med tanke på senaste tidens gärningar. Allmänt småbusigt

Aktörer? Rykterna går ju men man kan ALDRIG vara 100% säker men iallafall 95%

Vad gör de för brott ? se ovan

Var bor de? Ganska utspritt skulle jag tro, med tanke på gärrningsmännens ålder. Med tanke på att många är underåriga och bor hemma fortfarande. Vissa områden är mer förskonade än andra.

Vilka droger används? Alkohol, hasch, "fludder", anfetamin, kokain mm

Finns några gäng? Ett av de gäng man känner till är "Hallsta Boys", ett gäng bråkstakar som misshandlar och hotar folk. Ett gäng grabbar som vill hävda sig (förmodligen hade de betong i sandlådan när dom va knattar)

Och JA, jag bor i Hallstahammar.....
Senast redigerad av Wixen 2008-09-01 kl. 19:36.
Citera
2008-09-01, 20:04
Medlem
Fanns titeln: "Sveriges mest drogliberala stad", så skulle Västerås-området vinna med hästlängder. Det är häftigt att röka på och om man inte gör det är man en tönt. Ungefär den attityden. Droger, plus att området antagligen har Sveriges högsta koncentration av white trash, genererar enorma mängder bråk och stök.
Citera
2008-09-11, 20:23
Medlem
RYmdskunkens avatar
Trevligt med nåhån mera från hallstahammar
Undrar just vem du är;O

Läste i tidningen idag nått om att det tydligen inte fnns nått "hallsta boys"
Citera
2008-09-11, 23:06
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RYmdskunken
Trevligt med nåhån mera från hallstahammar
Undrar just vem du är;O

Läste i tidningen idag nått om att det tydligen inte fnns nått "hallsta boys"

Bodde själv i hallsta ett tag. Nej, jag antog "Hallsta boys" var ett påhitt. Fakta är ju att det finns nys själar där som spöar folk i ett gäng. Tvivlar på att det är oprovocerat, brukar ju alltid starta med fylla och fight oftast utanför Torino eller En trappa...
Citera
2008-09-12, 17:58
Medlem
hallsta är fint eller något. Den brottslighet som finns här är väl en massa röka, pulver å även lite horse kanske..sen är det väl det vanliga lite misshandelsfall och bilinbrott och så. det som hänt den senaste tiden är väl inte det som hör till vanligheten och komemr förmodligen inte inträffa igen på länge

Hallsta Boys har man ju hört lite rykten om

Finns dom, finns dom inte, vem vet igentligen

Ikväll blir det att besöka en trappa upp för ovanligheten skull. inte ofta man går ut i hallsta längre. men orkar ej åka till västerås.. Vem vet. Efter kvällen kanske man har fått bevittnat något spännande
Citera
2008-09-12, 20:17
Medlem
De flesta som bor i hallstahammar är arbetarklass, med medelfamiljer med barn, alla "normala" flyttar därifrån de enda äldre ungdomar som lämnas kvar är "dräggen" som går på droger och driver sin tid utanför hallsta supermarket eller utanför posten. Ett hett inneställe i hallstahammar ;D

Man kan säga så här, det är ungdomar som pratar som man gör hemma på bakgatan med sina kompisar och har inte växt ifrån högstadie skränandet de lever kvar i sin egen tid och försöker spela coola ibland går det över gränsen sen blir de nå skit.
Citera
2012-04-20, 19:54
Medlem
Då jag ska flytta till hallstahammar i sommar funderar jag som sagt finns det stadsdelar man borde flytta till eller inte flytta till, då jag söker en lägenhet där uppe!
Citera
2012-04-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engberg431
Då jag ska flytta till hallstahammar i sommar funderar jag som sagt finns det stadsdelar man borde flytta till eller inte flytta till, då jag söker en lägenhet där uppe!

Du ska undvika fasanvägen, trädgårdsgatan, tunalundsvägen, snevringevägen, subrunnsvägen.
Där bor det mestadels drägg..
Citera
2012-05-01, 18:57
Medlem
Droger,slagsmåls personråns relaterade gäng då?
Citera
2012-06-20, 13:56
Medlem
PeterSenselesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engberg431
Droger,slagsmåls personråns relaterade gäng då?

Händer väldigt mycket sånt just nu, det ökar hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in