2008-08-29, 23:50
Bannlyst
Slj dom sjlvlysande bajskorvarna ffs; kan ge $$$
Citera
2008-08-30, 00:54
Medlem
qapmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviendha
Vi kte aldrig in, dremot badade vi henne (massa kladd i plsen) och tvttade ur munnen p henne efter rd av giftcentralen.

Ingen rolig historia, men nu mr hon fint.
Tack fr alla svar.

Vad sknt att det lste sig Frresten gick det bra att bada katten?
Citera
2008-08-30, 02:15
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Det kan bli dyrt att ka till veterinren, stanna hemma och avvakta.
? Hur tnkte du nu?
"Jag har skurit mig i fingret,det kanske behver sys! Men tar jag bilen blir det ju blodigt i den och dyrt att sanera och taxi r ju inte billigt heller...Ja! Jag vntar och ser om det magiskt blir bttre,fr jag vet ju att det som inte ddar hrdar!(hark-hark..skulle visst kt,dr av blodbrist..men "plnkan" r full! )
Citera
2008-08-31, 19:51
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
? Hur tnkte du nu?
"Jag har skurit mig i fingret,det kanske behver sys! Men tar jag bilen blir det ju blodigt i den och dyrt att sanera och taxi r ju inte billigt heller...Ja! Jag vntar och ser om det magiskt blir bttre,fr jag vet ju att det som inte ddar hrdar!(hark-hark..skulle visst kt,dr av blodbrist..men "plnkan" r full! )

Jag menade att det r ju inte vrt att satsa en massa ondiga pengar p en husdjur om det kanske inte r ngon fara. Det r trots allt ett djur vi talar om, inte ens lillasyster.

Annars s var ditt exempel roligt
Citera
2008-08-31, 19:56
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Det r trots allt ett djur vi talar om, inte ens lillasyster.

usch fr dig.
Citera
2008-09-01, 09:32
Medlem
Citat:
Det r trots allt ett djur vi talar om, inte ens lillasyster.

Det r vl en anledning till att ka? Tv, tillochmed.

Varfr skaffar folk som inte rknat med oplanerade utgifter djur?

Om katten mr s br man ta honom/henne till veterinr. Har man inte rd s br man inte ha djur, hur undebar gare man n r. Det r frjvligt att ens vga pengar mot ett djurs vlbefinnande..

Kul att katten piggna till ivf.
Citera
2008-09-01, 10:19
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snableguy
Det r vl en anledning till att ka? Tv, tillochmed.

Varfr skaffar folk som inte rknat med oplanerade utgifter djur?

Om katten mr s br man ta honom/henne till veterinr. Har man inte rd s br man inte ha djur, hur undebar gare man n r. Det r frjvligt att ens vga pengar mot ett djurs vlbefinnande..

Kul att katten piggna till ivf.
Hller med dig i att man ska ta vl hand om och att vrda sitt djur men det finns en motpol till ditt inlgg. Det r att varje gng man ringer en veterinr och frgar om sm skrsr eller andra mindre komplikationer s vill de ha in djuret fr att titta p det. De r fr vinstdrivna oftast fr att sga att det frmodligen inte r ngon fara.
Citera
2008-09-01, 11:09
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Hller med dig i att man ska ta vl hand om och att vrda sitt djur men det finns en motpol till ditt inlgg. Det r att varje gng man ringer en veterinr och frgar om sm skrsr eller andra mindre komplikationer s vill de ha in djuret fr att titta p det. De r fr vinstdrivna oftast fr att sga att det frmodligen inte r ngon fara.
Trkig veterinr(er) du varit i kontakt med isf..
Den vi (vra katter) har,r mycket bttre i det fallet,har till och med ringt och frgat hur katten mr-Utan "vinst intresse"..
Citera
2008-09-01, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee

Givetvis fr man vara lite kritisk, men vid tvivel ska man ka in och f det kollat p.

Ett litet skrsr tar man inte in sin unge till doktorn fr heller, drimot glowstick-srja.

Detsamma ska glla djur, det r en familjemedlem, ingen jvla leksak.
Citera
2008-09-01, 14:24
Medlem
Snurrens avatar
Nr min katt kkat valerianatabletter s rusade jag ner till veterinren trots att jag hade ftt en tid 1,5 timme senare. Jag ville sitta i vntrummet om hon skulle bli akut smre. Skulle jag gra ett ekonomiskt vervgande hade jag nog kommit fram till att jag inte hade rd, men det tnkte jag inte p d, lnade pengar av dottern senare...
Citera
2008-09-01, 14:42
Medlem
Citat:
Det kan bli dyrt att ka till veterinren, stanna hemma och avvakta.

Vad r egentligen vrt att lgga pengar p d?
Levande ting mste nd g fre materiella.
Citera
2008-09-01, 16:27
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Vad r egentligen vrt att lgga pengar p d?
Levande ting mste nd g fre materiella.

Jo visst, men det r ju ingen id att hetsa upp sig fr mycket bara fr att katten r lite krasslig.

Nu med facit p hand s lste det ju sig utan besk hos veterinren, tack vare att TS hll sig lugn och inte lyssnade p pbeln som skrek "k till veterinren!". Det visade sig allts att jag hade rtt. Knns bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in