2008-08-30, 15:09
Medlem
mmmickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vixxor
Lämna bruden.. verkar vara värsta fjortis dramaqueen. skaffa en stabil tjej ist.

Vad har du för problem med dig själv egentligen? Är hon en fjortisdramaqueen för att hon mår dåligt utav sina föräldrars uppenbara alkoholproblem?
Citera
2008-08-30, 18:51
Medlem
Slaskmons avatar
Jag tror att din flicka kanske överdriver lite och du ska nog ta det lugnt. Om du inte ens märkt att dom dricker så är det nog inte så farligt som hon säger att det är...

Dra iaf inga förhastade slutsatser...
Citera
2008-08-30, 21:03
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmon
Jag tror att din flicka kanske överdriver lite och du ska nog ta det lugnt. Om du inte ens märkt att dom dricker så är det nog inte så farligt som hon säger att det är...

Dra iaf inga förhastade slutsatser...

Hörrudu, det finns inga som är så jävla bra på att dölja sitt svinfylleri som medelklass/övre medelklass. Allt är så fint och bra utåt, och på kvällarna sätter idioterna igång.

Som tonåring är det otroligt stressande att leva i en sådan miljö, man vet aldrig vad man kommer hem till, och när man ska slagga så är det alltsom oftast ett jävla liv. Det är inte nödvändigtvis så att de slåss eller ens är elaka, men hur kul är det att t.ex. komma hem, skitlycklig över nånting som hänt (sådär som man kan vara när man är 16-17 år och har sin första pojkvän) och så hittar man farsan som däckat på köksgolvet ...

Been there, done that.

TS - stå vid hennes sida bara. Det finns inte ett skit annat att göra än att vara stödjande. Om hon orkar är det också bra att vara ärlig. Man blir orolig för att ta hem kompisar i den situationen, och det kan vara bra för en själv faktiskt om man orkar vara brutalärlig - "jo, vi kan gå hem till mig, fast om farsan är asfull är det bäst du drar ...".

Hemlighetsmakeri, oro och stress - man får inte sova tillräckligt, inte ro att plugga och man känner någon slags molande stress hela tiden - ärlighet kan kurera åtminstone en del av detta.

Tyvärr, hade svårt att läsa till provet: "morsan satt och sjöng halva natten och trodde hon var Janis Joplin...".

Som sagt: supporta, erbjud kanske ditt hem med studiero, en övernattning i lugn och ro nån gång - det är nog det du kan komma med - och det kan i sig vara otroligt viktigt. De kan inte kureras, inte så länge fasaden håller. Åldern eller döden fixar troligen det hela, men det är då det.
Citera
2008-08-30, 21:57
Bannlyst
TS, titta på tjejens morsa, så kommer hon att vara om 20 år.
Hmmmm, inte så svårt att dumpa nu va?
Citera
2008-08-30, 22:01
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
TS, titta på tjejens morsa, så kommer hon att vara om 20 år.
Hmmmm, inte så svårt att dumpa nu va?

Självklart kommer hon att vara det - det är därför jag sitter här, aspackad och dricker Tawny Port och skiter i att mina ungar inte kan sova för att jag spelar för hög musik ... not.

Mycket går i arv, måhända även en alkoholistgen även om de lärde ännu tvista om den saken, men så länge man är medveten om det och är försiktig (många av oss vill inte peta på en flaska ens en gång) så klarar man sig fint, ser du.
Citera
2008-08-30, 22:14
Bannlyst
Varför chansa, oddset talar för en blivande alkiskärring då båda föräldrarna är grava alkisar.

Skulle aldrig chansat, dumpa innan du själv dras ned i misären.
Citera
2008-08-30, 23:13
Medlem
Cygnus.Olors avatar
Ursäkta att jag formulerade mig som en kratta och var allmänt förvirrad i mitt första inlägg.

Ni andra som ber mig dumpa henne eller bara skita i problemet kan lämna tråden. Jag bad om råd för hur jag ska hantera situationen, på vilket sätt jag ska agera och hur någon som varit med om någonting liknande gjorde. Inte hur jag ska få föräldrarna att sluta dricka eller hur syrran ska klara sig. Jävla nötter...

Annars: Tack, ni som verkar ha någonting innanför pannbenet (särskilt Arasall och mountainman), för svaren. Jag har redan talat om att det bara är komma hem hit om hon inte vill sova hemma. Eller om hon bara inte vill vara hemma när dom är onyktra. Huvudsaken är väl att jag finns där som stöd i alla fall. Ska fortsätta med det.
Senast redigerad av Cygnus.Olor 2008-08-30 kl. 23:18.
Citera
2008-08-30, 23:47
Medlem
Showzs avatar
Vid interventions, där familjen och vänner ingriper för att få personerna i fråga att söka hjälp, anges alltid tillfällen då deras beroenden/missbruk direkt påverkat/vållat skada. Kan din flickvän/hennes syster nämna några sådana tillfällen? Jag dömer ej, jag påpekar bara att du själv säger att föräldrarna aldrig låtit alkoholberoendet gå ut över barnen. Jag säger heller inte att det de håller på med är rätt eller ens ursäktligt.

Det du kan göra är givetvis att stötta och finnas där, nära henne.
Citera
2008-08-31, 08:55
Medlem
Cygnus.Olors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showz
Vid interventions, där familjen och vänner ingriper för att få personerna i fråga att söka hjälp, anges alltid tillfällen då deras beroenden/missbruk direkt påverkat/vållat skada. Kan din flickvän/hennes syster nämna några sådana tillfällen?
Nej. Det värsta som har hänt är att någon av päronen har kommit in i deras rum, bara ställt sig och tittat på de och sen vinglat ut igen för att däcka i sin egen säng.
Citera
2008-08-31, 09:18
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus.Olor

Att vända sig till någon utanför familjen är otänkbart, flickvännen är rädd för att socialen ska komma och sära på henne och syrran och jag har ändå lovat att inte tala om för någon. Det går tamigfan inte. Därför vänder jag mig till er på FB i hopp om att åtminstone någon har liknande erfarenheter eller liknande.

Eftersom din flickvän är för gammal och hennes syster inte har egna missbruksproblem, misshandel eller incest så llär ingen av dem vara aktuella för fosterhemsplacering. Så socialen är ingen direkt risk. Möjligen skulle de vilja att flickorna flyttade till något stödboende vilket i många mindre kommuner är ett servicehus där man har äldre, handikappade etc boende med personal under stor del av dygnet.

I övrigt så är det egentligen ganska lite man kan göra för det är inte olagligt att vara berusad på helgkvällar. Särskilt inte under den tid som barnen förväntas ligga och sova i sina sängar.

För att inte förstöra gymnasiestuderna så bör nog bägge systrarna flytta ut när den yngste fyllt 16 och därmed anses kunna bo på egen hand. Det är nog bäst att de bor tillsammans några år så kan din flickvän flytta ihop med dig när hennes syster blivit myndig.
Citera
2008-09-02, 04:34
Medlem
def.jams avatar
Av det jag ser i denna tråd, så tycker jag inte riktigt att dessa två döttrar lever i särskilt dåliga omständigheter. Att föräldrarna super lite mer än andra föräldrar ser jag inte som ett jättestort problem, är väl nåt de själva får ta itu med.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in