Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-29, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Då är det väldigt synd, men även drömtjejer kan vara sinnessjukt provocerande i hetsiga och bittra gräl. Jag säger inte att hon förtjänade det, men att det är sånt som kan hända när känslorna svallar.

Det är klart att det kan provocera när det blir bråk, men jag går mycket längre.

Jag svär och kallar henna fula saker som ''hora'', ''slyna'' mm, vet att det är sjukt och det är därför jag ska skaffa hjälp till mig, det kan inte fortsätta så, nog är nog.
Citera
2008-08-29, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riotgrrrrl
i min mening är det jävligt lågt att om man inte klarar av att psykiskt vinna ett slag så måste man revertera till fysiska metoder, och där vinner män givetvis eftersom män har bättre förutsättningar för detta!

Män har ingen chans att vinna "psykiska slag" mot kvinnor i de flesta fall. Kvinnor har nästan alltid ett övertag och nästan ett utpressningsläge. De är också mästare på att provocera på de mest djävulska vis.
Citera
2008-08-29, 00:57
Bannlyst
För det första tycker jag inte att du är man nog att föra ett samtal (även om det är hetsigt) om du tar till våld för att få din historia hörd.

Lär dig av detta!
Jag tror faktiskt inte att du behöver terapi eller liknande, nu vill du bara ursäkta dig så att du inte blir lika hatad.
Men händer det igen är det inte terapi du behöver, det är lobotomi.

Låt henne vara, om hon vill prata så tar hon kontakt med dig. Om du älskar henne så som du säger så ska det vara på hennes villkor nu.

Lycka till
Senast redigerad av XoZ 2008-08-29 kl. 00:59.
Citera
2008-08-29, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikSvensson
Det är klart att det kan provocera när det blir bråk, men jag går mycket längre.

Jag svär och kallar henna fula saker som ''hora'', ''slyna'' mm, vet att det är sjukt och det är därför jag ska skaffa hjälp till mig, det kan inte fortsätta så, nog är nog.

Ett ilsket "jävla hora!" kan lätt slinka ur i vissa känsloladdade lägen men det låter som att du har problem.
Citera
2008-08-29, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XoZ
För det första tycker jag inte att du är man nog att föra ett samtal (även om det är hetsigt) om du tar till våld för att få din historia hörd.

Lär dig av detta!
Jag tror faktiskt inte att du behöver terapi eller liknande, sänker självförtroende som fan.

Låt henne vara, om hon vill prata så tar hon kontakt med dig. Om du älskar henne så som du säger så ska det vara på hennes villkor nu.

Lycka till

Men tänk om jag inte kan kontrollera mig nästa gång? Det är väl bättre att gå till någon psykolog så att jag kan skaffa hjälp, annars kanske det händer igen.
Citera
2008-08-29, 01:05
Medlem
Citat:
Men tänk om jag inte kan kontrollera mig nästa gång? Det är väl bättre att gå till någon psykolog så att jag kan skaffa hjälp, annars kanske det händer igen.

Testa att gå dit eller prata med nån, om det verkar dåligt efter ett tag kan du ju strunta i det. Många tjejer gillar att man gör sånt så det är nog bra om hon får reda på att du sökt hjälp.
Citera
2008-08-29, 01:07
Medlem
adamkadmons avatar
Vad du än gör, lyssna inte på Varnagel. Följer du hans råd och anammar hans paranoida världsbild kommer det garanterat att gå åt helvete för dig.

Det var oerhört dumt gjort av dig att lappa till och det låter också som att du har problem med din ilska på andra sätt. Att gasta hora, slyna och liknande till henne är inte att rekommendera - kanske därför hon inte ville lyssna på dig. Att söka hjälp är ett bra drag.

Kom bara ihåg att inte enbart göra det för hennes skull. Det är nämligen ganska stor risk att ni inte kommer att älska varandra hela livet, även om ni löser det här. Ni är unga båda två och att snacka om mitt livs stora kärlek etc i 19-20-årsåldern är... lite tidigt. Hur länge har ni varit tillsammans? Lär dig kontrollera dig för din egen skull, och för eventuella framtida flickvänners.

Kognitiv beteendeterapi borde kunna vara bra för dig.

Edit: Varnagels senaste inlägg var ju faktiskt inte så dumt.
Citera
2008-08-29, 01:08
Medlem
Poisonbays avatar
Citat:
Jo, jag och min flickvän kom i ett stort bråk igår, vi skrek och var väldigt sura, sedan lyssnade hon inte när jag skulle säga en sak till henne, då skrek jag typ ''men lyssna på mig då förhelvete" och då så skriker hon "aldrig!" och då ger jag henne en jättehård smäll så hon blir helt tyst.. hon började typ nästan gråta och sprang hem därifrån, har inte snackat med henne sen dess. har ringt men hon har inte svarat. Vad ska jag göra? Jag mår verkligen uselt över detta....jag vette inte vad som hände med mig, jag förlorade kontrollen helt, jag älskar henne och ångrar mig så mycket. ge mig råd snälla.

1.Gå hem till henne, säg FÖRLÅT!
2. Gå där ifrån, lämna henne ifred och glöm henne.
3. Gå till en hjärnskrynklare och få hjälp med aggressionerna. För din egen skull.
Citera
2008-08-29, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adamkadmon
Vad du än gör, lyssna inte på Varnagel. Följer du hans råd och anammar hans paranoida världsbild kommer det garanterat att gå åt helvete för dig.

Det var oerhört dumt gjort av dig att lappa till och det låter också som att du har problem med din ilska på andra sätt. Att gasta hora, slyna och liknande till henne är inte att rekommendera - kanske därför hon inte ville lyssna på dig. Att söka hjälp är ett bra drag.

Kom bara ihåg att inte enbart göra det för hennes skull. Det är nämligen ganska stor risk att ni inte kommer att älska varandra hela livet, även om ni löser det här. Ni är unga båda två och att snacka om mitt livs stora kärlek etc i 19-20-årsåldern är... lite tidigt. Hur länge har ni varit tillsammans? Lär dig kontrollera dig för din egen skull, och för eventuella framtida flickvänners.

Vi har varit ihop i 1 år ungefär, det känns som att hon är mitt livs kärlek, hon har underbar personlighet och vi har det väldigt kul tillsammans, det är mitt temparament som förstör det.
Citera
2008-08-29, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poisonbay
1.Gå hem till henne, säg FÖRLÅT!
2. Gå där ifrån, lämna henne ifred och glöm henne.
3. Gå till en hjärnskrynklare och få hjälp med aggressionerna. För din egen skull.

Menar du glömma henne helt? Att vi ska slutas träffas för alltid?
Citera
2008-08-29, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adamkadmon

Min "paranoida" världsbild var inte riktad till TS utan till alla PK-marinerade feministspån och mentalt kastrerade mellanmjölkskillar. Den som tvivlar kan ju roa sig med att kolla upp mina påståenden och läsa på om feminismens historia. Fast då finns det en stor risk att man blir "paranoid" så det kanske är tryggast att låta bli och leva vidare i salig okunnighet. Hursomhelst är det lite OT. I övrigt tycker jag TS skall försöka prata med sin tjej om ett tag när han och kanske hon har lugnat ner sig lite och att han skall "söka hjälp" om han tror att han behöver det. Om inte annat så tror tjejer mycket på sånt så det kanske kan övertyga henne i en för TS positiv riktning.
Citera
2008-08-29, 01:27
Medlem
Du lägger en sån stor jävla vikt på henne och inte på dig själv vilket stör mig.
Om du verkligen vill lära dig något av detta och förändras så får du vara beredd på att det inte kommer att ske på en vecka.

Jag och mitt ex misshandlade varandra (verbalt) till och från i två år, skämdes förmodligen lika mycket som du gör nu, ringde varandra en dag/vecka senare och bölade i en timme, sen var det bra igen. Detta beteende från oss båda resulterade i att vi betedde oss som totala svin utan att någonsin behöva förändras.
Till slut gick vi skilda vägar vilket gav mig en ENORM ångest i månader över hur jag behandlat henne genom åren. Sedan, efter kanske ett halvår, slutade jag glorifiera henne och kunde se på vårat förhållande hyffsat objektivt. Jag lärde mig av mina misstag och växte som människa.
Du verkar bara söka en genväg för att slippa gå igenom hela den långdragna processen som krävs. Detta lär förmodligen sluta med att du tar till näven igen om en månad eller ett år.

Jag tror att det bästa för dig är att du och din tjej lämnar varandra och att du mår skit en längre tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in