Hej, fr ngra dagar sen s crashade utorrent hela tiden, installerade om flera gnger och samma sak uppstr. Sen nr jag installerar bittorrent s hnder exakt samma sak som det hnder fr utorrent, vad r det som r fel?
Se till att radera ALLA spr av utorrent om det inte funkar. Det kanske hjlper. G in i regedit och gr en skning p utorrent, sedan tar du bort allt du frmr (var vldigt frsiktig bara, regedit r lskiga saker). Det kanske funkar
A vulnerability has been discovered in uTorrent, which potentially can be exploited by malicious people to compromise a user's system.
The vulnerability is caused due to a boundary error in the processing of ".torrent" files. This can be exploited to cause a stack-based buffer overflow by tricking the user into opening a ".torrent" file containing an overly long "created by" field.
Successful exploitation may allow execution of arbitrary code.
The vulnerability is confirmed in version 1.7.7 (build 8179). Prior versions may also be affected.
Senast redigerad av boored 2008-08-30 kl. 07:29.
Detta funka fr mig nr jag hade vad jag tror r samma problem som du har nu.
1)Vad du behver gra r att du mste avinstallera utorrent genom kontrollpanelen > Program och funktioner
2) Starta regedit genom att skriva det i (kr) rutan i startmenyn + enter
3)I regedit och leta upp och ta bort utorrent mappen som ligger kvar efter avinstallationen. Ligger i HKEY_USERS leta p egen hand i regedit...eller anvnd sk funktionen i regedit...sk efter utorrent
4) Starta om
5) Om installera utorrent
De steg jag tar upp nu vet jag inte om de r ndvndiga men om de jag skrivit innan inte funkat testa med dessa steg.
Gr detta steg efter 4 och innan steg 5) Kr ett register rensar program som tex ccleaner fr att vara p skra sidan att inte ngot skrp stannat kvar. Starta om igen fr att sen ominstallera utorrent
Funkar inte ovanstende testa:
1. Avinstallera ditt AV och Firewall. (kommer nog behva starta om efter det)
2. Upprepa steg 1till 3 frn ovanstende (avinstallera utorrent allts, anvnd register rensaren ocks om du vill vara p den skra sidan)
3. Starta om.
4. Ominstallera AV och brandvgg (finns det nyare versioner kanske testa uppdatera)
5. Starta om (kommer troligtvis gras automatiskt osv pga av installation av AV osv...)
6. Ominstallera utorrent
7. Kr p som du brukar
Extra notering om du har vista och du inte installerat SP1 gr det.
Skriv grna ifall det lyckades.
Om du har samma som mig s funkar allt fint tills du startar utorrent osv...
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!