Citat:
- ven om 64-bitars kan adressera 4 GB (och 32-bitars bara 3,25GB) s blir minnet som kan anvndas ungefr lika stort eftersom adresseringen tar strre plats fr 64-bitars.
Nej. Jag har nyligen bytt till 64bit och jag fick resterande upp till 4GB ledigt. S man fr mera minne att leka med i 64:an. (som jag anvnder till en RAM disk p 1GB och nd har minst 900MB ledigt hela tiden. Jag kr inte bild och videoredigering dock, d kanske jag skulle f skippa ramdisken..)
Citat:
- Det finns idag f program skrivna fr 64-bitars.
mja, allting r ju relativt men visst r det s att mnga program inte portats till Vista 64. Men p denna sida
http://www.start64.com/index.php tillkommer 64bitars (uppgaderade o nya) varje dag.
32bitars program fungerar ypperligt i 64:an. Jag vet inte vad fr slags dator du kr 64:an p men jag har en dual core 1,6ghz 4GB RAM och alla program som jag kr i 32bitars lge startar och rullar p snabbare n i vista32.
Gammal hrdvara dr tillverkaren inte brytt sig om att uppgradera drivrutiner till fr dremot problemi 64.
Har man en max ett par r gammal dator med 64bitars processor och minst 2GB minne, eller skaffar en ny s finns det i mina gon ingen anledning till att inte kra 64bitars.