2008-08-28, 11:05
Medlem
CarteNoirs avatar
Hej.

Starrtade datorn idag och den verkar ha pajat rejält. Är det någon som vet vad som har hänt när det står "Checking file systems on C. The type of of the file system is FAT32". Efter att datorn har gjort testet står det att windows inte kan startas normalt och man får då några alternativ att välja på. Oavsett vilken jag väljer så gör den om testet om och om igen, det händeringet. Det är en Acer som är två år gammal.

Bara att kasta eller?
Citera
2008-08-28, 11:21
Medlem
yeah´ss avatar
Oj. låter som hårddisken håller på att krasha.
Svårt att säga exakt vad det kan va. FAT32 är bara ett sätt att hämta data, så det säger egentligen ingenting om problemet.
Startar du datorn felsäkert eller hur gör du?

Stänger du av datorn via strömbrytare/drar ut kontakten?
Citera
2008-08-28, 12:38
Medlem
CarteNoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeah´s
Oj. låter som hårddisken håller på att krasha.
Svårt att säga exakt vad det kan va. FAT32 är bara ett sätt att hämta data, så det säger egentligen ingenting om problemet.
Startar du datorn felsäkert eller hur gör du?

Stänger du av datorn via strömbrytare/drar ut kontakten?

Tack för svar. Jag gjorde en chansning och reboota hårddisken och se på fan den funkar igen nu. Tror dock att denna dator är inne på sina sista dagar nu..

Problem solved.
Citera
2008-08-28, 12:38
Medlem
sparv3ns avatar
Kör installationsskivan för operativsystemet, Windows XP skulle jag gissa på att du har. Där väljer du att reparera, när du kommer in i dos så väljer du din installation och väljer FIXMBR eller FIXBOOT. Det har hjälpt någon gång ibland när det bara att MBR'en som buggat.
Citera
2008-08-28, 13:08
Medlem
Flytande_argots avatar
Ett tips är att du ser till att kopiera över sånt som du är rädd om till ett USB-minne eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in