2008-08-28, 08:50
Medlem
tattoosandbeers avatar
Skulle fan behöva hitta ett program som hjälper en att styra till RAM minnet, Jag har Vista.

Vad rekommendas av er?
Citera
2008-08-28, 10:44
Medlem
Om du bara vill kolla att minnet fungerar så tror jag att Vista installationsskiva har ett sånt program. Istället för att välja installera så välj det andra alternativet så kan du välja att köra vissa andra program, och ett av dom är nog ett minnestestprogram.
Citera
2008-08-28, 12:28
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Om du bara vill kolla att minnet fungerar så tror jag att Vista installationsskiva har ett sånt program. Istället för att välja installera så välj det andra alternativet så kan du välja att köra vissa andra program, och ett av dom är nog ett minnestestprogram.

Har bara en OEM skiva, och vart fan är är nästa fråga...
Citera
2008-08-28, 12:35
Medlem
sparv3ns avatar
Du ska kontrollera om minnena fungerar som dom ska, eller har jag missuppfattat dig då?

Prime95 eller Memtest då kanske?
Citera
2008-08-28, 13:04
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Du ska kontrollera om minnena fungerar som dom ska, eller har jag missuppfattat dig då?

Prime95 eller Memtest då kanske?

Det jag tycker att den ligger på så jävla mycket kraft den senaste tiden, kollat med memtest å.
Citera
2008-08-28, 14:02
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Det jag tycker att den ligger på så jävla mycket kraft den senaste tiden, kollat med memtest å.

Kul att behöva gissa varje mening du skriver, kolla vad du har skrivit innan du klickar på Skicka svar.

Tycker du att programmen drar mycket RAM eller tycker du att datorn går segt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in