2008-08-28, 08:33
Medlem
Fellatios avatar
Arade islamister.
Jag har hort rykten om att ni torkar er med fingrarna efter ett WC besok. Man kan lasa pa wikipedia att ni gor det har: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_toilet_etiquette , men det finns inga kallor som bekraftar det.
Jag skulle anta att den basta kallan vore er islamister sjalva, och darav min post.

Jag menar jag har faktiskt sett sana dara toalettbas utan toa och med ett hal i marken och med en vattenstrale som jag antar att man ska spruta upp i baken nar jag var i Malaysia, vilket ju ar ett till storsta delen islamistiskt land.

Lat mig hora nu, har mina polare fran Irak som jag skakat hand med i sjalva verket varit halvkoprofager???

Citat:
When using the two fingers, one should keep the middle finger in front and the ring and index finger behind it. After beginning with the fingers in this position, he should bring the ring finger forward and rub with the middle finger and ring finger. Thereafter, he will wipe with the index finger, if necessary. He should continue until all the impurity and smell is removed. The left over water after Istinjaa is paak only if there is no impurity in it.

Tacksam for svar.
Senast redigerad av Fellatio 2008-08-28 kl. 08:37.
2008-08-28, 08:41
Medlem
MonkeyWizs avatar
Det är väl ändå inte relaterat till religion?
Jag vet att araber gör det och att de dessutom alltid står upp på toalettstolen på offentliga toaletter.
Bodde inneboende hos en arab som var pingstvän och han hade den otrevliga vanan att inte använda toalettpapper.

Det sägs att man aldrig ska ge en arab presenter med vänster hand. Det är torkarhanden och det ska vara en riktig skymf.
2008-08-28, 09:00
Medlem
Fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyWiz
Det är väl ändå inte relaterat till religion?
Jag vet att araber gör det och att de dessutom alltid står upp på toalettstolen på offentliga toaletter.
Bodde inneboende hos en arab som var pingstvän och han hade den otrevliga vanan att inte använda toalettpapper.

Det sägs att man aldrig ska ge en arab presenter med vänster hand. Det är torkarhanden och det ska vara en riktig skymf.

Jo, det ar klart det ar en religionsfraga, det star ju pa wiki att det ar islamistisk toalettetikett, vilket ju da handlar om religion. Detta ar alltsa nanting islamister maste gora(!!??!!?!??!)

Men det star samtidigt ocksa att man inte far sta upp och bajsa. sa det motsager ju det du sager.
2008-08-28, 09:27
Medlem
MonkeyWizs avatar
Citat:
It is considered forbidden to relieve oneself whilst standing up, lying down or if you are completely nude
Du ska inte stå upp, ligga ner eller vara helt naken.
Du ska:
Citat:
One should sit on the feet (e.g. squat) keeping thighs wide apart with the stress on the left foot.
Alltså, "sitta på huk" vilket leder till att du står på toalettstolen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Pedestal-squat-toilet.jpg

Det står i artikeln att det handlar om islam, i det här specifika fallet, men det står inget om araber över lag. Hur många araber har du bott tillsammans och delat badrum med?
Det här är kotym i arabländerna. De gör så här oavsett religon.

Att det står i wikipedia innebär inte att det är rätt. Det är ett öppet uppslagsverk där vem som helst kan fylla i information. Du får nog vara lite källkritisk när du använder internet, min vän.
2008-08-28, 09:29
Medlem
Fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyWiz
Du ska inte stå upp, ligga ner eller vara helt naken.
Du ska:Alltså, "sitta på huk" vilket leder till att du står på toalettstolen.

Det står i artikeln att det handlar om islam, i det här specifika fallet, men det står inget om araber över lag. Hur många araber har du bott tillsammans och delat badrum med?
Det här är kotym i arabländerna. De gör så här oavsett religon.

Att det står i wikipedia innebär inte att det är rätt. Det är ett öppet uppslagsverk där vem som helst kan fylla i information. Du får nog vara lite källkritisk när du använder internet, min vän.

Ja, du har helt ratt. Men du kan inte saga att jag inte ar kallkritisk, jag fragar ju fragan har igen for att fa ett riktigt svar, eller hur?
2008-08-28, 10:10
Medlem
Wikipedia never lies!
2008-08-28, 11:04
Medlem
nej dem torkar inte med händerna dem "tvättar" fram och bak med vatten och gnuggar rent med vänster hand sedan tvättar dem förstås händerna.
enligt islam ska man tvätta rent efter toalett besök

det säljs ju våtservetter finns till och med speciella servetter"intim" i affärer men det ska vara rent och rikligt med vatten och inte en våtservett enligt islams regler då

men vissa blöter ner toa papprett ordentligt och "tvättar" på det sättet oxå och torkar med papper sedan

har några muslimska kompisar som har berättat detta eftersom jag frågade varför vänster hand är lite negativt, men dem är turkar och inte araber så jag vet inte
hur dem gör
2008-08-28, 12:47
Medlem
Roseniuss avatar
Förstår inte frågeställningen - de tvättar röven med vatten (och är inte ensamma om det; indier t.ex gör samma sak) och tvättar händerna efteråt. På vilket sätt är det mindre hygieniskt än att torr-torka skithålet som vi gör?
2008-08-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenius
Förstår inte frågeställningen - de tvättar röven med vatten (och är inte ensamma om det; indier t.ex gör samma sak) och tvättar händerna efteråt. På vilket sätt är det mindre hygieniskt än att torr-torka skithålet som vi gör?

ja exakt jag själv använder bara våtservett men det blir nog renare när man använder vatten har till och med kompisar som har små dush munnar som sitter ihopp installerade vid toa sitsen som dem "dushar" rumpan med praktist
2008-08-28, 13:00
Medlem
Hardtails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belinda-e
ja exakt jag själv använder bara våtservett men det blir nog renare när man använder vatten har till och med kompisar som har små dush munnar som sitter ihopp installerade vid toa sitsen som dem "dushar" rumpan med praktist

Bidén är ju en klassiker http://sv.wikipedia.org/wiki/Bid%C3%A9
men farfars ena toaletter har faktiskt ett duschmunstycke monterat vid handfatet som man kan dra ut och vaska röva med.
2008-08-28, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fellatio
Men som vi nu fatt hora sa tvattar dom sina rektumar med fingrarna, och om dom sedan bakar kebab eller pizza sa kan du fa e-koli i dig.

I vilket fall sa var fragan om hurvida dom faktiskt gor det. Tank sa har. Jag personligen kan fuska med att tvatta handerna ibland. Kan inte en muslim det? Kan inte en muslimsk pizzabagare gora det? Eller???

men fatta om en muslim tvättar rumpan så betyder det att han/hon är en person som ber minst 5 ggr om dagen

och om muslim ber så måste allting vara rent från kropp till kläder, inte ens minsta blod fläck får förekomma på kropp eller kläder eller piss droppe osv så
om en muslim är så nogrann att h*n tvättar rumpan ren då betyder det att h*n även är noga med att tvätta händerna oxå!

och då är h*n noga med att naglarna är korta oxå osv för om h*n inte är så här noga med hygienen så kommer inte bönen inte accepteras det vet en muslim som ber 5 ggr om dagen

men visst finns det nog dem som inte är så noga undantag finns ju inom nästan allt så...
mina muslimska tjej kompisar är skit noga med allt detta och enligt dem är killarna oxå noga (om han nu ber)
2008-08-28, 15:12
Medlem
excelsiss avatar
Jag anser frågan besvarad.

Låst.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in