Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-27, 23:03
Medlem
styrlunds avatar
Jag har haft ett dataras på en bärbar. lyfte ur hårddisken och köpte en usb-pryl som gör det möjligt att hämta ut grejor. jaaa, jag vet, det heter säkert nå annat än usb-pryl. Men ni fattar.
Vilket fall så tryckte jag in prylen i min andra dator. När jag väl började rota runt kom jag inte in i "mina dokument". Det står "Återkomst nekad".

Hur löser jag saker?
Senast redigerad av RollerBoySE 2008-08-31 kl. 17:24.
Citera
2008-08-28, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jag har haft ett dataras på en bärbar. lyfte ur hårddisken och köpte en usb-pryl som gör det möjligt att hämta ut grejor. jaaa, jag vet, det heter säkert nå annat än usb-pryl. Men ni fattar.
Vilket fall så tryckte jag in prylen i min andra dator. När jag väl började rota runt kom jag inte in i "mina dokument". Det står "Återkomst nekad".

Hur löser jag saker?

Näe... det står inte "återkomst"... jag tror du stavade fel... :-)

Du får helt enkelt ta över rättigheterna för mappen som du vill komma åt... detta gör du ifrån lämpligt konto som har adminrättigheter...

PS: Du har skrivit en förbannat dålig topic... :-)
Citera
2008-08-28, 12:59
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Näe... det står inte "återkomst"... jag tror du stavade fel... :-)

Du får helt enkelt ta över rättigheterna för mappen som du vill komma åt... detta gör du ifrån lämpligt konto som har adminrättigheter...

PS: Du har skrivit en förbannat dålig topic... :-)

Aaa. Nu har vi nått här. Om du kan bortse från skogen av stavfel, så kanske vi kan lösa det hät.
Hur får jag rättigheterna på mapp i en USB-ansuten hårddisk då?
Citera
2008-08-28, 13:03
Medlem
Flytande_argots avatar
Tar väl och postar den här länken lite snabbt innan tråden åker i papperskorgen på grund av rubriken:

http://support.microsoft.com/kb/308421

Antar att du kör XP?

Förresten. Det kan ju vara så illa att hela filsystemet har brakat ihop. Då blir det genast knivigare att rädda datat du vill åt.
Senast redigerad av Flytande_argot 2008-08-28 kl. 13:07.
Citera
2008-08-28, 13:13
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Tar väl och postar den här länken lite snabbt innan tråden åker i papperskorgen på grund av rubriken:

http://support.microsoft.com/kb/308421

Antar att du kör XP?

Förresten. Det kan ju vara så illa att hela filsystemet har brakat ihop. Då blir det genast knivigare att rädda datat du vill åt.

Tack... du har gjort saker lättare för mig. Kanske skulle ändra rubriken "vi har alla minst ett problem"

Nu kan Mod ta bort den här tråden så slipper alla analbarn här pp FB må så hemskt dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in