Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-27, 21:02
Medlem
tattoosandbeers avatar
Jag körde scan med NOD32 nyss, då fick jag upp dessa 2 som följer men kunde ej radera dom, Körde en gång till men samma sak, vad fan kan detta vara????

Provade även köra Hijck This men då nekade den mig till vissa insläpp!!!

Citera
2008-08-27, 21:07
Medlem
Impulse202s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Jag körde scan med NOD32 nyss, då fick jag upp dessa 2 som följer men kunde ej radera dom, Körde en gång till men samma sak, vad fan kan detta vara????

Provade även köra Hijck This men då nekade den mig till vissa insläpp!!!

en sak som för min del brukar fungera.. skapa en ny användare på datorn, gå in med den och plocka bort filerna (antar att dem ligger i arbetsminnet och startas snabbt åter igen om du skulle stänga dem i aktivitetshanteraren, är så rätt ofta).. Men om kålet som är upphovsman till möget inte tänkt så långt är detta ett sätt som brukar fungera, då en ny användare inte startar/laddar in dessa filer när han/hon loggar in... om du har tur och den andra personen inte tänkt till.
Citera
2008-08-27, 21:14
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulse202
en sak som för min del brukar fungera.. skapa en ny användare på datorn, gå in med den och plocka bort filerna (antar att dem ligger i arbetsminnet och startas snabbt åter igen om du skulle stänga dem i aktivitetshanteraren, är så rätt ofta).. Men om kålet som är upphovsman till möget inte tänkt så långt är detta ett sätt som brukar fungera, då en ny användare inte startar/laddar in dessa filer när han/hon loggar in... om du har tur och den andra personen inte tänkt till.

Bara jag som har acces till denna burk, har aldrig haft detta skit förut heller....
Citera
2008-08-27, 21:22
Medlem
w580is avatar
starta om datorn och vid uppstarten trycker du på F8 ett antal gånger och välj alternativ "starta datorn i felsäkert läge".

sedan öppnar du hijackthis och trycker på "open misc tools secetion" sedan "delet a file on reboot"

klistra in där in

C:\Users\*****\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profi les\pz5e8xfj.default\Cache\27FB1AB7d01 »ZIP »MSNFix/incl/Hostsclean.exe »AUTOIT »script.au3

tryck på ok, starta inte datorn

gör samma med denna

C:\Users\*****\AppData\Local\Temp\6Knn1lTT.zip.par t »ZIP »MSNFix/incl/Hostsclean.exe »AUTOIT »script.au3

starta om datorn

starta datorn i felsäkert läge igen och uppdatera och scanna datorn med
malwarebyteshttp://www.malwarebytes.org/mbam.php
Citera
2008-08-27, 22:20
Medlem
927s avatar
msnfix och dess funktioner är ett legitimt program, används när användare tagit emot malwarefiler via msn

vad innebär vissa insläpp?
Citera
2008-08-28, 02:01
Medlem
Impulse202s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Bara jag som har acces till denna burk, har aldrig haft detta skit förut heller....
tror du missuppfattade mig.. jag menade att du skapar en ny användare, medans du har kvar din vanliga, enbart för att plocka bort filerna som laddas in i minnet när du loggar in på din ordinarie.

..eller, som en efter mig skrev, så startar du i felsäkert läge och följer den användarens anvisningar. sådana problem/program brukar som tur är oftast verka värre än vad dem egentligen är att få bort.
Citera
2008-08-28, 03:54
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
starta om datorn och vid uppstarten trycker du på F8 ett antal gånger och välj alternativ "starta datorn i felsäkert läge".

sedan öppnar du hijackthis och trycker på "open misc tools secetion" sedan "delet a file on reboot"

klistra in där in

C:\Users\*****\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profi les\pz5e8xfj.default\Cache\27FB1AB7d01 »ZIP »MSNFix/incl/Hostsclean.exe »AUTOIT »script.au3

tryck på ok, starta inte datorn

gör samma med denna

C:\Users\*****\AppData\Local\Temp\6Knn1lTT.zip.par t »ZIP »MSNFix/incl/Hostsclean.exe »AUTOIT »script.au3

starta om datorn

starta datorn i felsäkert läge igen och uppdatera och scanna datorn med
malwarebyteshttp://www.malwarebytes.org/mbam.php

Hmm riktigt skumt alltså..... Jag följde allt som du sade men då jag vill lägga in filerna får jag bara till svars att "Sökvägen ej tillgänglig"

Detta svar fick jag av malwarebytes

Citat:
Ursprungligen postat av 927
msnfix och dess funktioner är ett legitimt program, används när användare tagit emot malwarefiler via msn

vad innebär vissa insläpp?

Hmmm riktigt skumt alltså, satt och läste genom alla trådar om detta och fattar ju självklart att det .BAT filen som skall köras, gör detta men får du bara till svars Åtkomst nekad.

Sedan undrar jag vad fan mer det som ligger i mappen.

Bifogar dumpar som du kan se och kanske bli klok på.

http://img144.imageshack.us/my.php?image=msnlh1.jpg

Samt detta

http://img80.imageshack.us/my.php?image=msn2yt2.jpg

Vart fan felar det? Kör exakt som alltid sagt.
Citera
2008-08-28, 04:39
Medlem
Impulse202s avatar
Annars har du ju gamla hederliga bootdisk-sättet, genom den tvinga datorn starta upp ms-dos istället för vista (vet dock ej om det går då jag aldrig försökt på versioner nyare än xp)... och sen ta bort dem på det gamla väl beprövade sättet. då ska det inte finnas något direkt som kan neka åtkomst.

mina metoder kan anses brutala, men dem har alltid funkat för min del.
Citera
2008-08-28, 05:38
Medlem
927s avatar
men har du inget problem behöver du ju inte köra msnfix och det är ju bara ta bort mappen och tömma ff cachen. behöver du använda programmet nån annan gång så är det bara att tanka det igen

var du inloggad som admin när du körde msnfix?
hur starta du msnfix?
Citera
2008-08-28, 06:26
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
men har du inget problem behöver du ju inte köra msnfix och det är ju bara ta bort mappen och tömma ff cachen. behöver du använda programmet nån annan gång så är det bara att tanka det igen

var du inloggad som admin när du körde msnfix?
hur starta du msnfix?

Ja som Admin alltid, Packade upp den på skrivbordet i en mapp och klickade på.BAT filen som döck upp, men vad fan är det andra för något?
Citera
2008-08-28, 15:50
Medlem
927s avatar
låt scanningen stå på ett bra tag, det som visades kan ju va filer som inte kan öppnas, om du nu vill köra programmet

programmet kollar ju vissa saker, det kan ju inte bara finnas en bat fil
Citera
2008-08-28, 16:42
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
låt scanningen stå på ett bra tag, det som visades kan ju va filer som inte kan öppnas, om du nu vill köra programmet

programmet kollar ju vissa saker, det kan ju inte bara finnas en bat fil

Men det luktar surt om min msnfix alltså, vart tycker du man skall ta ner den ifrån?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in