2008-08-27, 19:38
Bannlyst
Hejsan.

Som rubriken lyder, vad ska jag ha för kläder på mig på intervju på MSA?

Jag är 19 år och söker jobb som assistent. Men är osäker på om de förväntar sig att jag ska komma i kostym på intervjun eller om det räcker med schyst skjorta och jeans?

Ingen som vet vilka frågor dom brukar ställa?

Tack.

Ps. Alla tips ni kan komma på är guld värda.
Senast redigerad av Reserv 2008-08-27 kl. 19:42.
Citera
2008-08-27, 19:48
Medlem
Nozicks avatar
Vad gör en assistent på MSA?
Citera
2008-08-27, 20:01
Medlem
Jag har haft ett kurir jobb där jag vid massvis av tillfällen varit på Mannheimer Swartling. Nu har jag inte en aning om vilka som var advokater, assistenter eller sekreterare men ALLA var välklädda. Kvinnor ofta i dräkter och män alltid med skjortan nerstoppad i välskräddade byxor.
Citera
2008-08-27, 20:08
Medlem
pernil90s avatar
Jag har inga erfarenheter av att jobb där, men det är ju topp kretsarna inom juridiken som jobbar där så jag tror ju definitivt att det är bättre att klä sig för formellt än att göra tvärt om. Så gogo kostym
Citera
2008-08-27, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Velon
Jag har haft ett kurir jobb där jag vid massvis av tillfällen varit på Mannheimer Swartling. Nu har jag inte en aning om vilka som var advokater, assistenter eller sekreterare men ALLA var välklädda. Kvinnor ofta i dräkter och män alltid med skjortan nerstoppad i välskräddade byxor.

Så jeans och skjorta går bort? Det är kostym som gäller?

Eller hur ska jag tolka det?
Citera
2008-08-27, 20:24
Medlem
Rubzs avatar
Kavaj, skjorta och jeans enligt min kompis som jobbade som sommarnotarie där i sommar. Ingen utav assistenterna använde sig tydligen av kostym. Skjorta och jeans har dom tydligen på sig en vanlig arbetsdag.
Citera
2008-08-27, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubz
Kavaj, skjorta och jeans enligt min kompis som jobbade som sommarnotarie där i sommar. Ingen utav assistenterna använde sig tydligen av kostym. Skjorta och jeans har dom tydligen på sig en vanlig arbetsdag.

Mycket tacksam för ditt svar! Men gäller den där klädseln även på första intervjun?
Citera
2008-08-27, 20:40
Bannlyst
Ingen här som är advokat på MSA?

Fler åsikter tack.

Stod utanför MSA idag för att kolla hur alla var klädda och 99% av killarna hade kostym. Men dom såg betydligt äldre ut än mig, så jag antar att de var advokater?
Citera
2008-08-27, 21:26
Bannlyst
Är ledsen att behöva bumpa igen. Ska på intervju tidigt imorgon nämligen, så har lite bråttom.

Ingen som har något mer att tillägga?
Citera
2008-08-27, 21:34
Medlem
Sinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reserv
Är ledsen att behöva bumpa igen. Ska på intervju tidigt imorgon nämligen, så har lite bråttom.

Jag känner inte till dem specifikt men det är alltid bättre att klä sig lite för bra än lite för dåligt på en intervju. I synnerhet som du är ung. Har du en snygg kostym tycker jag du ska klä dig i den. Jag antar att assistent innebär någon form av sekreterare eller nåt annat i kontorsmiljö? Då tycker jag kostym.

Skulle det vara mer åt vaktmästarhållet behöver du inte kostym.
Citera
2008-08-27, 21:38
Medlem
Dom har väl precis bytt lokaler va? Gå inte till fel ställe
Citera
2008-08-27, 21:39
Medlem
Bluesmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reserv

Nu känner jag inte heller till MSA speciellt väl, men att komma prydligt klädd till en arbetsintervju är aldrig fel - även om du inte behöver klä dig i kostym till vardags när du jobbar där. Om det nu skulle vara lite för "fint", så tror jag precis som Sinne att det ger bättre signaler än om du kommer klädd som en "slashas". Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in