Citat:
Ursprungligen postat av Germania
"totalt uteblivet stöd för t.ex videoredigering" tyder på ett allvarligt fall av SBS
Jag uttryckte mig lite svepande i rena ilskan. Det är naturligtvist inte ett t o t a l t uteblivet stöd för videoredigering, dock tycker jag inte att just mina program och tillbehör funkade bra, om ens alls. Har dessutom bara nyare (och laglig) mjuk-/hårdvara i/till min nuvarande burk.
Jag kan däremot hålla med om att en del säkert beror på SBS. Jag har varit med och pulat datorer ganska länge men med åren så får man mindre och mindre tålamod att leta efter lösningar om saker och ting inte funkar direkt. Fast just här känns det som jag ändå gjort en rejäl insats utan att få det att funka?
Gjorde faktistk som så att jag inhandlade en 32-bits Vista Ultimate och slängde in den i datorn igår... och se! Allt funkar nu som det ska!

T.o.m. min relativt nya Zyxel brandvägg vaknade till liv. Min DV-kamera får helt plötsligt kontakt med datorn igen och mitt Hauppauge TV-kort funkar klockrent. Win-TV lirar osv osv.
Nackdelen är att eftersom jag kört 64-bitars Vista så känns det ibland lite långsammare. Inte mycket utan bara en liten liiiiiten fördröjning, oftast när jag startar program, som egentligen inte gör något mer än retar mig eftersom jag vet att i 64-bitarsversionen hade åtgärden ifråga redan varit igång.