2008-08-27, 18:18
Du har fel rubrik
Citat:
Jag gillar inte din rubrik den ger sken av att PK iterna r de enda humanisterna. Det r exakt s de vill se p sig sjlva. Men dagens humanism r en lotterirrelse, resurserna rcker inte till allt och drfr r det tillflligheter vilka som fr totalservice och vilka man lter g under, fort eller sakta.
Ursprungligen postat av qickman
Jag tnker frmst inom Sverige nu.
Fr att ta psykiatrin som exempel.
Det positiva med det r att ev. riktigt farliga psykfall blir insprrade och fr lugnande piller ner i halsen.
Det negativa d...
De som mr dligt, som nd trots 'terapi' inte kan jobba, och trots det sitter hemma isolerade. De fr bidrag till mediciner, terapi och socialbidrag fr att kunna verleva. Det kostar, och man fr ingenting tillbaka.
Och de som egentligen mr dligt pga att de har s dliga gener, men nu mr bttre tack vare bidrag (terapi, medicin mm som kostar) har nu ftt kade chanser att sprida sina dliga gener vidare. Dligt, det sker tack vare humanismen.
Downisar buntar man ihop i specialklasser. Vrdelsa. De kostar endast. Lika s med mnga CPn osv.
Vore det inte bst att stlla alla p rad och skjuta dem? Eller tvinga dem till slavarbete.
MVH qickman
EDIT: ter igen.. ja jag r en kuksugande hstspermedrickande liten bg som gr p soc bidrag och daglig dos kokain + 3 flaskor vodka om dagen. Ni behver inte kommentera det, fr det vet vi redan. Jag erknner det.
Fr att ta psykiatrin som exempel.
Det positiva med det r att ev. riktigt farliga psykfall blir insprrade och fr lugnande piller ner i halsen.
Det negativa d...
De som mr dligt, som nd trots 'terapi' inte kan jobba, och trots det sitter hemma isolerade. De fr bidrag till mediciner, terapi och socialbidrag fr att kunna verleva. Det kostar, och man fr ingenting tillbaka.
Och de som egentligen mr dligt pga att de har s dliga gener, men nu mr bttre tack vare bidrag (terapi, medicin mm som kostar) har nu ftt kade chanser att sprida sina dliga gener vidare. Dligt, det sker tack vare humanismen.
Downisar buntar man ihop i specialklasser. Vrdelsa. De kostar endast. Lika s med mnga CPn osv.
Vore det inte bst att stlla alla p rad och skjuta dem? Eller tvinga dem till slavarbete.
MVH qickman
EDIT: ter igen.. ja jag r en kuksugande hstspermedrickande liten bg som gr p soc bidrag och daglig dos kokain + 3 flaskor vodka om dagen. Ni behver inte kommentera det, fr det vet vi redan. Jag erknner det.
Fr en uteliggare rcker inte resurserna till en enkel bostad och risken att du tillts frysa ihjl p vintern r uppenbar. Dom har mycket ord till verst fr dig, ondliga tirader av vlmenande snack men lite verkstad. Du har bara ngra r kvar all leva.
Har du Downs syndrom fr du kosta hur mycket som helst. Tv, tre personliga assistenter avlser varandra dygnet runt. Dagcentraler att vara i och transport hem om frldrana har lust. Jag vet inte vad en downis kostar, men det r vl som med invandringen, det r alltfr obehagligt fr att dras fram i ljuset. Skulle gissa p 2-3 miljoner per r och downis och vi har hrt summan 40 miljarder kronor.
En tredje grupp r de riktigt gamla som inte orkar skta sig sjlv och inte ta sjlv. D r du sannolikt p vg att sakta svlta ihjl fr ingen har tid eller r tillrckligt engagerad i att f i just dig tillrcklig nring. Du r dmd till dden inom kort!
Psykfallet som inte orkar jobba, bara existera p sina bidrag i en enkel kvart. Han frkar sig troligen inte i samma utstrckning som de fullt friska s generna sps ut sakta. r det dremot en hon r sannolikheten mycket strre att det blir barn. r hon korkad r sannolikheten nnu strre att det blir bbisar och samhllets tagande gr vidare i arv.
r du en som tagit dig ver grnsen som ekonomisk flykting eller verklig flykting kanske kriminell eller bara ventyrare d fr du del av humanismen. Kalle Larsson vill ge dig en bostad och bidrag till frsrjning. Han sger samtidigt, ta hit all som har det smre dr de nu bor, vi ska frsrja dom.
Men Kalle sger inget om de andra grupperna som jag rknade upp ovan. Om han blir tillfrgad s sger han givetvis att pengar fr inte var ett problem, allt och alla mste f hjlp.
Ekonomi r konsten att hushlla med knappa resurser och det finns inte obegrnsat av det, eftersom det r ditt och mitt arbete som ger resurser och vi vill inte bli slavar under andras behov och jobba 24 timma per dygn..
Det vet Kall naturligtvis men han gr politisk karrir p att inte ltsas om det. Att vnda sig till de som r beroende och de korkade som vill hra att pengar inte fr var ett problem, det r djupt ohederligt och inte humant.
Vill man kalla sig humanist mst ta stllning och argumentera fr hur man ska prioritera Men humanister r antingen falsk, kta och Orealistiska, eller kta och realistiska. Enbart de som str fr det senare borde f styra samhllet.