2008-08-27, 00:55
Medlem
Varje gång jag skall extracta något så får jag upp detta meddelande med WinRAR: "error! packed data crc faild. the volume is corrupt!"

Har testat att byta till den nyare winRAR, men ortfarande samma fel...

det spelar ingen roll vad det är jag skall extracta, inget funkar. Inte ens serier/filmer jag sett innan...

Några idéer? Får krupp snart och kastar ut skiten genom fönstret!

EDIT: Nu har jag även testat 7-Zip, men samma problem kvarstår.
Senast redigerad av Neliz 2008-08-27 kl. 01:23.
Citera
2008-08-27, 01:58
Medlem
Din hårddisk kanske är sönder? Du kanske inte laddar ner hela filen? Du kanske laddar ner random data?
Citera
2008-08-27, 02:03
Medlem
Jag har haft precis det felet, det betydde hårddiskkrasch nära förestående..
Citera
2008-08-27, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Din hårddisk kanske är sönder? Du kanske inte laddar ner hela filen? Du kanske laddar ner random data?

Ah, möjligt att den inbyggda kanske håller på att kracha då? (har en bärbar acer)

För inte kan det väl vara min nyinköpte externa 1tb seagate?

Jo, alla filerna har blivit nedladdade till 100%.
Citera
2008-08-27, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheers
Jag har haft precis det felet, det betydde hårddiskkrasch nära förestående..

Läste nånstans att det kan vara minnet som håller på att krasha också. Huja....fan.....
Citera
2008-08-27, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neliz
Läste nånstans att det kan vara minnet som håller på att krasha också. Huja....fan.....

Fast om du använder t.ex BitTorrent så är chansen inte särskilt stor eftersom filerna kollas att dom är identiska med originalet innan dom skrivs till disk. Jag skulle tippa på att det är din hårddisk som börjar paja som Cheers skrev.
Citera
2008-08-27, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Fast om du använder t.ex BitTorrent så är chansen inte särskilt stor eftersom filerna kollas att dom är identiska med originalet innan dom skrivs till disk. Jag skulle tippa på att det är din hårddisk som börjar paja som Cheers skrev.

Ah, då är det väl så då. Fy faaan vad tråkigt... Hårddiskar till laptops är la inte jätte billiga precis. (eller nu kanske jag är helt ute och cyklar?) Fan då, jag som precis laddat ner en massa Cky Videos.........helvete...

Jaja, ni ska ha ett stort tack iaf!
Citera
2008-08-28, 13:36
Medlem
Blasters avatar
Har precis samma problem och har precis i dagarna blåst ut datorn och ominstallerat. Lagt in alla program jag vill ha och uppdaterat allt. Och så vet man att man har en hårddisk-krach på ingång, kul..

Men en vanlig SATA till stationär kan ju inte kosta så farligt, tack ska ni ha iaf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in