Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Sluta posta en massa OT-tjafs.
Ingenstans.
Ang. TS problem så låter det som att brännarprogrammet är inställt på att bränna DVD, fast det är en CD som skall brännas eller tvärtom.
Hmm, okej. Men jag har inte gjort någon sådan omställning, har aldrig bränt någon dvd i mitt liv. Kan det ha hänt av sig självt? Hur ställer man om? Är helt oteknisk :/
Citat:
Ang, att det inte skulle finna någon regel som säger att man inte får skrika HJÄLP i topic så är denna regel redan nämnd här i tråden. Namnet är netikett och den gäller på alla forum. Märk dessutom att den är oskriven (Googla Pasko), men gäller trots det.
Ang. att skrika "HJÄLP", "PROBLEM" eller "BRÅTTOM" i en topic. Titta er omkring i viss forumdelar. I de flesta fall handlar varenda trådjävel om att TS vill ha hjälp med något eller har ett problem med något. Att då nämna det i ett extra ord är enbart korkat. Att dessutom skrika ut det i tron att man själv ska synas mer än andra och därigenom ha förtur är än mer korkat.
När vi kommer till "BRÅTTOM" så tror alltså TS att de vänliga själar som sitter här inne och hjälper till har en könummeranläggning och sitter och handlägger de olika ärendena i tur och ordning, men om man skriker som fan så kan man få gå före. Agerar dessa skrikande personer likadant i andra köer? "JAG SKA HA EN LITER MJÖLK, DET ÄR BRÅTTOM - FLYTTA PÅ ER FÖR FAN!"
Och så har vi dem som kryddar med en par nävar multipla utrops- och/eller frågetecken. Ofta helt obegripligt blandade. Håhåjaja!?!?!?!?!?!?
Okej, då vet jag det. Hade ingen aning om att det fanns en term för det, utan brukar bara skriva och agera efter hur jag själv tycker känns okej. Jag upplever det som stor skillnad på att skriva hela fraser med versaler i onödan och att betrycka en situation med ett enda storbokstaverat ord, men tydligen är det inte okej.
Och nej, jag tycker inte att jag
ska få gå före för att jag använder versaler, men det hade varit
uppskattat. Jag tog ingen hjälp för givet överhuvudtaget, men
hoppades att någon skulle förstå min prekära situation. Istället blev jag uppläxad och mamma utan skiva. Vilket är mitt eget fel då jag inte suttit och googlat random forumterminologi utan att veta att den existerar. Fine.
Ha det.