• 1
  • 2
2008-08-26, 14:02
Medlem
foshoos avatar
Jag försöker bränna en skiva till min mamma som fyller år och som jag ska träffa om en halvtimme, men datorhelvetet registrerar inte att en ny skiva är i. Det är helt nya skivor så de är garanterat tomma, och när jag sätter i en verkar datorn arbeta en liten stund men sen säger brännaren ändå att ingen skiva sitter i. Kan jag göra något?
Senast redigerad av foshoo 2008-08-26 kl. 14:04.
Citera
2008-08-26, 14:14
Medlem
Fbadgers avatar
sätt in en skiva som du vet att det finns ngt på .
Starta om brännar programmet.
Starta om Datorn.
Kolla så att cd`n finn i registret.

Samt planera bättre nästa gång.
Citera
2008-08-26, 14:40
Medlem
foshoos avatar
Japp, inget av detdär hjälper. Men tack ändå.
Citera
2008-08-26, 14:51
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Skriver man bråttom med versaler ska man fan inte ha hjälp fort, så jag väntar ett tag.

Haha, fair enough. Ber om ursäkt för det. Blir ingen skiva till mamma då
Citera
2008-08-27, 05:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasko
vad är det som jag vill att andra ska göra?
Sluta posta en massa OT-tjafs.
Citat:
Ursprungligen postat av Pasko
var skulle jag annars posta?
Ingenstans.

Ang. TS problem så låter det som att brännarprogrammet är inställt på att bränna DVD, fast det är en CD som skall brännas eller tvärtom.

Ang, att det inte skulle finna någon regel som säger att man inte får skrika HJÄLP i topic så är denna regel redan nämnd här i tråden. Namnet är netikett och den gäller på alla forum. Märk dessutom att den är oskriven (Googla Pasko), men gäller trots det.

Ang. att skrika "HJÄLP", "PROBLEM" eller "BRÅTTOM" i en topic. Titta er omkring i viss forumdelar. I de flesta fall handlar varenda trådjävel om att TS vill ha hjälp med något eller har ett problem med något. Att då nämna det i ett extra ord är enbart korkat. Att dessutom skrika ut det i tron att man själv ska synas mer än andra och därigenom ha förtur är än mer korkat.

När vi kommer till "BRÅTTOM" så tror alltså TS att de vänliga själar som sitter här inne och hjälper till har en könummeranläggning och sitter och handlägger de olika ärendena i tur och ordning, men om man skriker som fan så kan man få gå före. Agerar dessa skrikande personer likadant i andra köer? "JAG SKA HA EN LITER MJÖLK, DET ÄR BRÅTTOM - FLYTTA PÅ ER FÖR FAN!"

Och så har vi dem som kryddar med en par nävar multipla utrops- och/eller frågetecken. Ofta helt obegripligt blandade. Håhåjaja!?!?!?!?!?!?
Senast redigerad av tempeZZt 2008-08-27 kl. 05:56.
Citera
2008-08-27, 07:46
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Sluta posta en massa OT-tjafs.

Ingenstans.

Ang. TS problem så låter det som att brännarprogrammet är inställt på att bränna DVD, fast det är en CD som skall brännas eller tvärtom.

Hmm, okej. Men jag har inte gjort någon sådan omställning, har aldrig bränt någon dvd i mitt liv. Kan det ha hänt av sig självt? Hur ställer man om? Är helt oteknisk :/

Citat:
Ang, att det inte skulle finna någon regel som säger att man inte får skrika HJÄLP i topic så är denna regel redan nämnd här i tråden. Namnet är netikett och den gäller på alla forum. Märk dessutom att den är oskriven (Googla Pasko), men gäller trots det.

Ang. att skrika "HJÄLP", "PROBLEM" eller "BRÅTTOM" i en topic. Titta er omkring i viss forumdelar. I de flesta fall handlar varenda trådjävel om att TS vill ha hjälp med något eller har ett problem med något. Att då nämna det i ett extra ord är enbart korkat. Att dessutom skrika ut det i tron att man själv ska synas mer än andra och därigenom ha förtur är än mer korkat.

När vi kommer till "BRÅTTOM" så tror alltså TS att de vänliga själar som sitter här inne och hjälper till har en könummeranläggning och sitter och handlägger de olika ärendena i tur och ordning, men om man skriker som fan så kan man få gå före. Agerar dessa skrikande personer likadant i andra köer? "JAG SKA HA EN LITER MJÖLK, DET ÄR BRÅTTOM - FLYTTA PÅ ER FÖR FAN!"

Och så har vi dem som kryddar med en par nävar multipla utrops- och/eller frågetecken. Ofta helt obegripligt blandade. Håhåjaja!?!?!?!?!?!?

Okej, då vet jag det. Hade ingen aning om att det fanns en term för det, utan brukar bara skriva och agera efter hur jag själv tycker känns okej. Jag upplever det som stor skillnad på att skriva hela fraser med versaler i onödan och att betrycka en situation med ett enda storbokstaverat ord, men tydligen är det inte okej.

Och nej, jag tycker inte att jag ska få gå före för att jag använder versaler, men det hade varit uppskattat. Jag tog ingen hjälp för givet överhuvudtaget, men hoppades att någon skulle förstå min prekära situation. Istället blev jag uppläxad och mamma utan skiva. Vilket är mitt eget fel då jag inte suttit och googlat random forumterminologi utan att veta att den existerar. Fine.

Ha det.
Citera
2008-09-23, 01:51
Medlem
foshoos avatar
Måste helt enkelt bumpa denna tråden för jag har fortfarande inte fått ordning på det. Jag har klickat runt lite, och det verkar som att teorin om att brännaren på något sätt är inställd på dvd stämmer (inte programmet utan själva enheten eller vad man kallar det), dock hittar jag inga sätt att ändra det på. Så all feedback här tas emot tacksamt fortfarande.
Citera
2008-09-23, 01:54
Medlem
t0rsks avatar
Installera om drivrutinerna till brännaren eller något... Jag är inte alltför kunnig men eftersom ingen annan säger nåt får man väl försöka som gått man kan
Citera
2008-09-23, 01:56
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
Installera om drivrutinerna till brännaren eller något... Jag är inte alltför kunnig men eftersom ingen annan säger nåt får man väl försöka som gått man kan

Jag har tryckt på att uppdatera drivrutinerna, men den säger att inga nya finns. Sen kan man trycka på att avinstallera dem också, men vad händer då? Tänk om allt blir helt sabbat. Har ingen aning om vad en drivrutin är ens ju :P Tack för att du försöker, du kan garanterat mer än jag iallafall.
Citera
2008-09-23, 02:03
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Jag har tryckt på att uppdatera drivrutinerna, men den säger att inga nya finns. Sen kan man trycka på att avinstallera dem också, men vad händer då? Tänk om allt blir helt sabbat. Har ingen aning om vad en drivrutin är ens ju :P Tack för att du försöker, du kan garanterat mer än jag iallafall.

Du bör ha en skiva med drivrutiner. Släng i den och tryck på reparera om det finns. Annars avinstallerar du de drivrutiner du har till enheten och installerar om dem. Om det inte finns på skivan eller skivan inte finns, får du googla fram drivrutinerna istället.
Citera
2008-09-23, 02:06
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
Du bör ha en skiva med drivrutiner. Släng i den och tryck på reparera om det finns. Annars avinstallerar du de drivrutiner du har till enheten och installerar om dem. Om det inte finns på skivan eller skivan inte finns, får du googla fram drivrutinerna istället.

Men ingenting är ju sönder. Enligt felsökaren fungerar allt felfritt. Jag blir så jävla förvirrad. Musikskivor kan spelas på spelaren, program från skiva kan installeras, spel kan spelas, filmer kan ses, tydligen kan dvder brännas även om jag inte testat eller tänker testa det. Det enda som inte fungerar är det enda jag regelbundet använt den till de år jag haft datorn, dvs att bränna musik. Fattar inte

Har ingen skiva så vitt jag vet. Men hur vet man vilka drivrutiner man ska ha? Letar datorn upp dem online?
Citera
2008-09-23, 02:20
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Men ingenting är ju sönder. Enligt felsökaren fungerar allt felfritt. Jag blir så jävla förvirrad. Musikskivor kan spelas på spelaren, program från skiva kan installeras, spel kan spelas, filmer kan ses, tydligen kan dvder brännas även om jag inte testat eller tänker testa det. Det enda som inte fungerar är det enda jag regelbundet använt den till de år jag haft datorn, dvs att bränna musik. Fattar inte

Har ingen skiva så vitt jag vet. Men hur vet man vilka drivrutiner man ska ha? Letar datorn upp dem online?

Min cd/dvd brännare är sönder, men jag kan spela upp saker från den utan problem. Felsökaren är inget att lägga sin fulla tillit till, saker kan vara fel ändå...

Du söker på din enhets exakta namn + driver(eller "drivrutiner").

Har du verkligen ingen skiva du fick med brännaren? :S
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in