Citat:
Ursprungligen postat av Mackan Ek
Tror han kallade idén med att ha en tråd där alla kunde istort sätt säga vad dem tycker och känner på en balkan nivå var en primat nivå på diskution.
Ungefär så ja.
Det var beteendet jag beskrev, inte individerna.
109740: Först och främst så vill jag bara påpeka att du får lära dig att skilja på det jag skriver i egenskap av moderator och det jag skriver i egenskap av användare.
Jag är användare precis som alla andra och kan även skriva som en sådan.
Om du är osäker så fråga, eller be mig signera inläggen.
Vidare så uppfattade jag inte att din fråga riktade sig till mig.
Men jag kan väl försöka ge den ett svar.
För det första så är det bara admin som kan driva igenom KFK-regeln.
Det i sig är inte en helt enkel process, men mer om det förfarandet kan du läsa i denna tråden där admin själv svarat på div. frågor ang. KFK.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=731296
Vidare så är det inte säkert att ens merparten av tramsarna kvalificerar sig för KFK.
De klockrena problemanvändarna åker säkert ut för eller senare, men det är inte alla som har bajskastning som heltidsjobb.
Ett OT-inlägg här, ett tramsinlägg där osv. skulle de flesta nog inte bedöma som KFK-värdigt (vilket för övrigt inte spelar någon roll, iom. att admin är ensam om den rollen) men det blir problem när det är tiotals, eller kanske tom. hundratals användare som beter sig likadant.
För det andra så ska det till ett riktigt hästjobb för att göra en sådan "kartläggning" (vilket för övrigt klingar ganska dåligt), utan att för den delen garantera något resultat.
Det vore skönt att kunna skriva att bannlysta problemanvändare inte kommer tillbaka, men sanningen är tyvärr inte sådan.
I slutändan behöver det inte nödvändigtvis lösa problemen.
Men - problemanvändarna kan mycket väl "stänga av sig själva" i slutändan.
Trams, ot, påhopp osv. leder till tillsägelser och varningar, vilket till slut kan leda till permanent bannlysning.
Dock så finns där ett syfte med tillsägelser och varningar.
Det är inte att straffa användaren, utan att få denne att skärpa sig.
Det bästa för alla vore givetvis om tramsarna skärpte till sig.
Men tills dess att det sker (vilket jag betvivlar sker inom en överskådlig framtid) så kommer förmodligen fler trådar låsas till följd av tramset, och fler användare kommer dra på sig tillsägelser, varningar och bannlysning.