2008-08-26, 05:58
Medlem
Mackan Eks avatar
Efter att en tråd jag startade blev låst pga "Balkan nivå" så funderade jag ett bra tag på ny tråd start. Och då kom jag på (kanske) en trådidé som borde gå hem utan att den blir låst pga "Balkan nivå" fast än ämnet ändå diskuteras på den nivån.

Så min fråga är:
Vad är "Balkan nivå"? Vad tycker ni FB användare som befinner er på denna nivå? Hur ska man definera er och hur sticker ni ut? Är moderatorerna för hårda mot er?
Citera
2008-08-26, 07:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan Ek
Efter att en tråd jag startade blev låst pga "Balkan nivå" så funderade jag ett bra tag på ny tråd start. Och då kom jag på (kanske) en trådidé som borde gå hem utan att den blir låst pga "Balkan nivå" fast än ämnet ändå diskuteras på den nivån.

Så min fråga är:
Vad är "Balkan nivå"? Vad tycker ni FB användare som befinner er på denna nivå? Hur ska man definera er och hur sticker ni ut? Är moderatorerna för hårda mot er?

Ordet "balkan-nivå" är en mycket dålig motiverung till att låsa en tråd. Alla trådar som handlar om Balkan ska inte behöva låsas, eller??

Jag skulle vilja se en annan motivering än "balkan-nivå" tack.
Citera
2008-08-26, 11:04
Medlem
När folk går off-topic och börjar tjafsa så brukar det kallas för balkan-nivå.

Vi säger att tråden handlar om att Slovenen har provocerat kroaten, så slutar det med att en serb och en bosniak börjar tjafsa om vilka som gjorde rätt under kriget (TILL EXEMPEL).

Slutsatsen är väl att man börjar tjafsa om helt andra saker än vad topic handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan Ek
Är moderatorerna för hårda mot er?
De gör bara sitt jobb när de låser trådarna.
Senast redigerad av Filip85 2008-08-26 kl. 11:29.
Citera
2008-08-26, 11:05
Medlem
Carpe Diems avatar
Balkantrådarna har blivit ökända för att de snabbt urartar till allmän pajkastning, trams, hot, ot etc etc.
Visst, det kanske vore mera korrekt att använda en annan motivering.

Givetvis vore det önskvärt att det skulle vara möjligt att föra en seriös debatt om balkan-problematiken, men tyvärr har detta visat sig vara mycket svårt, då ett antal "debattörer" inte verkar vara intresserade av detta.

Denna diskussion är det förmodligen bättre att föra på Flashback än på PU, så jag sänder tråden dit.
Citera
2008-08-26, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Balkantrådarna har blivit ökända för att de snabbt urartar till allmän pajkastning, trams, hot, ot etc etc.
Visst, det kanske vore mera korrekt att använda en annan motivering.

Givetvis vore det önskvärt att det skulle vara möjligt att föra en seriös debatt om balkan-problematiken, men tyvärr har detta visat sig vara mycket svårt, då ett antal "debattörer" inte verkar vara intresserade av detta.

Denna diskussion är det förmodligen bättre att föra på Flashback än på PU, så jag sänder tråden dit.

Men det var väldigt märkligt. Istället för att låsa hela tråden radera de inläggen som är ofT.
Citera
2008-08-26, 12:57
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theo00
Men det var väldigt märkligt. Istället för att låsa hela tråden radera de inläggen som är ofT.

I 99 fall av 100 är hela jävla skiten OT. Alles!

.
Citera
2008-08-26, 13:09
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Personligen ser jag inget fel med att lämna trådarna åt sitt eget öde. Orkar man inte läsa kan man strunta i det helt enkelt.

Jag tycker att det är fel att ständigt låsa trådar på grund av "Balkan-nivå". Speciellt med tanke på att det ofta finns ett antal personer i dessa trådar som har en intressant diskussion, sen kommer det några idioter och börjar ordbajsa, och vips, diskussionen är slut. Det känns inte som Flashback helt enkelt, folk här är vuxna och behöver inga föräldrar som skyddar dem från skit som folk skriver.

Det är mina åsikter iaf
Citera
2008-08-26, 13:13
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theo00
Det är inget ovanligt att jag raderar >100 inlägg i en tråd, vid ett enda tillfälle, och när jag kollar på tråden igen så är den på nytt full av trams/ot, då kan man ifrågasätta om "debattörerna" har något seriöst intresse av ämnet.
Citera
2008-08-26, 14:58
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheriffeN^^
Personligen ser jag inget fel med att lämna trådarna åt sitt eget öde. Orkar man inte läsa kan man strunta i det helt enkelt.

Jag tycker att det är fel att ständigt låsa trådar på grund av "Balkan-nivå". Speciellt med tanke på att det ofta finns ett antal personer i dessa trådar som har en intressant diskussion, sen kommer det några idioter och börjar ordbajsa, och vips, diskussionen är slut. Det känns inte som Flashback helt enkelt, folk här är vuxna och behöver inga föräldrar som skyddar dem från skit som folk skriver.

Det är mina åsikter iaf

Jag skulle gärna vilja ha en förklaring till varför moderatorerna helt enkelt inte bara struntar i Balkan-trådarna istället för att låsa dem? För jag förstår att det inte kan vara särskilt kul att behöva gå igenom skiten för att rensa hela tiden.

Har ni någon regel som säger att ni måste gå igenom alla trådar?
Citera
2008-08-26, 14:59
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Jag skulle gärna vilja ha en förklaring till varför moderatorerna helt enkelt inte bara struntar i Balkan-trådarna istället för att låsa dem?
Vad är då vitsen med att ha moderatorer?

Vårat jobb är att se till att diskussionerna håller en (hyfsat) hög nivå och att ni följer reglerna.
Vi kan inte bara strunta i vissa trådar.
Citera
2008-08-26, 15:08
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Vad är då vitsen med att ha moderatorer?

Vårat jobb är att se till att diskussionerna håller en (hyfsat) hög nivå och att ni följer reglerna.
Vi kan inte bara strunta i vissa trådar.

Jo, det förstår jag. Men jag tycker att det är synd att några idioter kan komma och förstöra en tråd genom att få den låst. Jag har t.om. sett folk använda det som "taktik" i diskussioner. Då tycker jag personligen att det är bättre att låta allt vara som det är, så kan de som vill diskutera vidare bara ignorera vissa användare.

Man kanske kan flytta trådarna bort från PU om de inte håller tillräckligt hög nivå istället för att låsa dem?
Citera
2008-08-26, 15:12
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Jag skulle gärna vilja ha en förklaring till varför moderatorerna helt enkelt inte bara struntar i Balkan-trådarna istället för att låsa dem? För jag förstår att det inte kan vara särskilt kul att behöva gå igenom skiten för att rensa hela tiden.

Har ni någon regel som säger att ni måste gå igenom alla trådar?

Även balkaner får lov att hålla sig till reglerna...

Nej, det är inte speciellt roligt att sitta och rensa i såna trådar. Det haglar av OT, trams och inte så sällan rätt grova personangrepp.

Dock ska man naturligtvis få diskutera även balkanrelaterade saker men det ska följa samma regelverk som övriga diskussioner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in