2008-08-26, 02:34
Medlem
när jag bodde tillsammans med mitt ex så tyckte jag alltid att det va något som kollade på mig i ena hörnet i tv rummet , vart inte rädd eller så men undrar va de va, jag är ju ganska skeptisk till sånt här . hur som helst frågade jag min kille om han tyckte det va nåt konstit ii rummet och han sa samma sak :S jag kan ju ha nämt det för han men frågade även en kompis som bott i robertsfors en längre tid, och hon kom och hälsade på för fösta gången. om hon tyckte de va nå konstigt då tittade hon upp i samma hörn och sa det känns som någon kollar på mig , lägenheten är i ett gammalt polishus i sten , hände även att små grejjor försvann . kan jag ha inbillat mig det här ? fast om 2 till personer säger samma sak :S
Citera
2008-08-26, 02:47
Bannlyst
Det är väl liiite (mycket) svårt att komma fram till vad det kan ha varit för något, utifrån den ytters snåla informationen du ger oss.

Utveckla med andra ord.
Citera
2008-08-26, 02:53
Medlem
det är som svårt att förklara det kändes som ett ansikte längst upp i hörnet asså vid taket typ en medelålders man som tittade på mig och jag tyckte bara att han kollade på mig när jag såg på tv , vi hade nämligen sängen i samma hörn men kände inget när jag låg i sängen , mitt ex tyckte att det va typ en uggla som kollade , och min kompis tyckte också att det var en man , jag såg inget utan fick en bild i huvudet hur han såg ut , man kan ju känna på sig om någon kollar på en iaf jag tex en kompis och så exakt kändes det , jag kollade upp i hörnet stup i kvarten,
Citera
2008-08-26, 03:05
Medlem
Jag känner igen det där. Det var inte så att det var ett särskilt "mörkt" hörn eller på annat sätt klaustro? Var hörnet beläget bakom er ifrån där ni satt? Vill inte ta ifrån dig ngt av din upplevelse, men, det är väldigt lätt att få för sig saker. Det ökar hela tiden desto mer nervös man blir och om din kompis kunde bekräfta samma känsla så ökar nervositeten ännu mer osv osv. Jag tror inte det var ett smack faktiskt =)
Citera
2008-08-26, 14:11
Medlem
Cryxs avatar
Kolla så att ni har blivit utsatt för extrema mängder elektromagnetisk strålning. Ett gammalt polishus i sten kan likväll ha blottade ledningar som går omkring och gör att ni kan få paranoia. Det finns inget bevis som stöder, men det är en teori och det har faktiskt hjälpt på vissa.

Så mitt råd är att först kolla om ni kan hitta strömledningar som antingen är trasiga någonstans, samt köpa eller låna en apparat som mäter EMF (Electromagnetic Field). Om den skjuter högt så kan det vara det som gör att ni får sådana känslor. Ligger den dock på 0,1-5 så är det nog ingenting.

Kolla upp historia på huset, har det varit elaka brottslingar där inne på förhör någon gång i tiden (kanske svårt att få uppgifter på), någon som dött?
Citera
2008-08-26, 15:30
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countess88
när jag bodde tillsammans med mitt ex så tyckte jag alltid att det va något som kollade på mig i ena hörnet i tv rummet , vart inte rädd eller så men undrar va de va, jag är ju ganska skeptisk till sånt här . hur som helst frågade jag min kille om han tyckte det va nåt konstit ii rummet och han sa samma sak :S jag kan ju ha nämt det för han men frågade även en kompis som bott i robertsfors en längre tid, och hon kom och hälsade på för fösta gången. om hon tyckte de va nå konstigt då tittade hon upp i samma hörn och sa det känns som någon kollar på mig , lägenheten är i ett gammalt polishus i sten , hände även att små grejjor försvann . kan jag ha inbillat mig det här ? fast om 2 till personer säger samma sak :S

Livlig fantasi kanske?

Att din kille håller med dig är nog inte så konstigt. Det är känt att killar håller med er tjejer ibland för att slippa jobbiga diskussioner. Detta kan vara ett sådant tillfälle. Att din väninna håller med dig kan bero på att hon inte vill göra dig generad för att du inbillar dig konstiga saker. Tjejer gör så ibland. Jag tippar på livlig fantasi pga av det faktum att ni bor i ett gammalt polishus. Har du kollat var häktet låg? Ni kanske bor i det och alla vet ju hur elaka poliser är mot häktade. Kanske har något blivit ihjäslagen och vill göra sig hörd så här i efterhand?

Undrar om värdet på en lägenhet stiger eller sjunker om man har ett inneboende spöke?
Citera
2008-08-26, 21:42
Medlem
spöken i hem är vanliga

det är inte omöjligt att det är ett spöke. det är också vanligt att saker försvinner från sin plats och dyker upp på det stället några dagar senare. i bostäder där det spökar.
Citera
2008-08-26, 22:39
Medlem
sue-ellens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majolika
det är inte omöjligt att det är ett spöke. det är också vanligt att saker försvinner från sin plats och dyker upp på det stället några dagar senare. i bostäder där det spökar.

Källa?
Citera
2008-08-27, 00:59
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sue-ellen
Källa?

Vadå "Källa"? Det är teorier alltihop.
Citera
2008-08-27, 09:38
Avslutad
Citat:
Källa?

*Fniss*

Källa på spökerier? Då sorterar väl ämnet inte direkt under paranormalitet, är jag rädd..
Citera
2008-08-27, 11:16
Medlem
KingPsychedelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countess88

kan det vara polishuset i lkpg kanske....i vilket fall så var den en främmande entit av klass 1, dvs den finns men gör inget...de e lugnt ...bjud in den o sitta med er nästa gång så kanske den gör ngt, har en sån själv i hörnet i köket...den ba e där, har försökt o tala eller kommunicera med det, men de går fan inget bra
Citera
2008-08-27, 12:09
Medlem
egna erfarenheter

Citat:
Källa?
livserfarenheter . har upplevt sånt själv och vet även andra som varit med om ett och annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in