2008-08-26, 00:07
Medlem
Tjoho i det blå!
Några små problem som jag gärna skulle vilja få lösta.
Jag har installerat TinyXP på min laptop och har installerat drivrutiner för det mesta, men datorn kan inte hitta ljudkortet eller det trådbundna nätverkskortet. Det är som om det inte existerar alls.

Så jag skulle gärna vilja ha lite råd om vad man kan göra för att hitta/installera nätverkskortet och ljudkortet.

Inte säker på om det är rätt forumsdel heller, men ni får ha överseende, första posten här.
Många tack på förhand
Senast redigerad av Irya Desu 2008-08-26 kl. 00:21.
Citera
2008-08-26, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irya Desu
Tjoho i det blå!
Några små problem som jag gärna skulle vilja få lösta.
Jag har installerat TinyXP på min laptop och har installerat drivrutiner för det mesta, men datorn kan inte hitta ljudkortet eller det trådbundna nätverkskortet. Det är som om det inte existerar alls.

Så jag skulle gärna vilja ha lite råd om vad man kan göra för att hitta/installera nätverkskortet och ljudkortet.

Många tack på förhand

körde tinyxp på en lite "sämre" laptop för några månader sen, och även jag hade ditt problem, främst med ljudkortet.
har du dragit ner drivisar till ljudkortet samt nätverkskortet, eller vet du helt enkelt inte vad det är för drivisar du behöver till de?
Citera
2008-08-26, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
har du dragit ner drivisar till ljudkortet samt nätverkskortet, eller vet du helt enkelt inte vad det är för drivisar du behöver till de?

Jag trodde att jag visste vad jag behövde för drivisar, så jag laddade ner de som jag trodde, men systemet verkar inte hitta nätverkskortet eller ljudet.
Wlan hittar den prima, men inte de andra.
Citera
2008-08-27, 17:15
Medlem
Bump tack.
Citera
2008-08-27, 18:09
Medlem
ScabbedSaints avatar
Kan det vara så att du har en Recovery skiva "orginal" som följde med Lappisen?

Hade liknande problem när jag försöka installera annat OS på min lappis än vad som följde med på recovery skivan.

Nån tipsade mig om att kopiera hela 32 katalogen efter att jag hade installerat från recovery skivan och sen kopiera rakt över till det andra OSet efteråt..

Prövade dock aldrig detta.
Citera
2008-08-28, 09:54
Medlem
Låter värt att pröva, tack så mycket ^_^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in