2008-08-25, 22:53
Medlem
Hejhej! Det jag ska berätta nu hände för kanske 2 månader sen. En tjej som jag inte viste vem det var ringde mig och sa att hon ville köpa hasch, bäng som jag var bad jag henne komma till en lekpark, detta var ganska sent på kvällen har jag för mig. Hon kom dit med sin pojkvän hon var 92:a och han 91:a alltså 16 och 17 år jag sa att jag skulle gå och hämta rökat och gick iväg en bit sen kom jag tillbaka och bad om pengarna och pekade på en lyktstolpe en bit ifrån och sa att jag hade laggt rökat dära sen fick jag pengarna och gick. Det jag hade laggt vid lycktstolpen var en bit buljong och det märkte dom efter ett tag och ringde upp och sa att jag skulle bli polisanmäld och några veckor efter det ringde det en polis och berättade att jag var polisanmäld för stöld. Jag nekade självklart till brottet och berättade att jag inte hade en aning om vem personen som polisanmält mig var.

Nu undrar jag vad som kommer att hända och om jag ska fortsätta neka eller berätta hela sanningen. Hon hade alltså sagt att jag hade TAGIT pengarna ur hennes ficka vilket jag inte alls hade, hon gav mig dom ju frivilligt och jag ville inte sälja någonting till henne eftersom att hon var så ung och dum hehe.
Mvh stoned.com
Citera
2008-08-25, 23:02
Medlem
Pallevantes avatar
En polisanmälan när det inte finns några bevis är inget att oroa sig för. Om ett par veckor kommer du få ett brev från polismyndigheten där det står att åklagaren valt att inte gå vidare med målet.
Jag har själv blivit anmäld för misshandel vid ett par tillfällen för incidenter på platser med massor av vittnen, vid ett av tillfällena även lärare på skolan det hände, och den skiten la dom ner innan rättegång. Du har inget att vara orolig för.
Citera
2008-08-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
En polisanmälan när det inte finns några bevis är inget att oroa sig för. Om ett par veckor kommer du få ett brev från polismyndigheten där det står att åklagaren valt att inte gå vidare med målet.
Jag har själv blivit anmäld för misshandel vid ett par tillfällen för incidenter på platser med massor av vittnen, vid ett av tillfällena även lärare på skolan det hände, och den skiten la dom ner innan rättegång. Du har inget att vara orolig för.
Okej, det jag var lite små orolig över var att dem var 2 personer och jag ensam och att han kunde vittna att jag hade gjort det men antar att jag klarar mig undan som vanligt när du säger så! Tack så mycket. Mvh
Citera
2008-08-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbajsmj
haha va sköön du e ;D brukar alltid ta grymt överpris typ 6-700/5g å sedan ge 3 g å säga att det är en femma bara lite kompakt : )

Har aldrig blåst någon tidigare, inte ens haft tanken men jag hade tryckt i mig lite väl mycket benzo, tjack och rökt och denna tjej hade bara 300kr på sig och vanligtvis så säljs 5gram cannbis för 500 men eftersom att jag viste att hon bara hade 300 (hennes "kompis" sa det och tipsade mig om att blåsa henne) så var jag "snäll" och bad bara om 300 kr.
Citera
2008-08-26, 00:45
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned.com
Har aldrig blåst någon tidigare, inte ens haft tanken men jag hade tryckt i mig lite väl mycket benzo, tjack och rökt och denna tjej hade bara 300kr på sig och vanligtvis så säljs 5gram cannbis för 500 men eftersom att jag viste att hon bara hade 300 (hennes "kompis" sa det och tipsade mig om att blåsa henne) så var jag "snäll" och bad bara om 300 kr.

Mhm.

Först tänkte jag skälla på dig som dels:

1. Säljer till minderåriga. ( idiottilltag som bör straffas rejält.)

2. Blåser.

Sedan kom jag på att jag inte orkar skälla, jag nöjer mig med förakt. Djupt förakt.
Du förtjänar tamejfan varenda sekund av uppmärksamhet på grund av detta, saken är den, att du k-a-n-s-k-e hamnar i problem ändå.
Därför att de är två och du är en person. och det är definitivt inte bra för dig om ord står mot ord. Backar den andra personen upp, kanske du inte kommer undan som "vanligt". ( Vad pysslar du med i vanliga fall???)

Det beror mycket på det, ställer vittnen upp ordentligt, så brukar inte åklagaren lägga ned.

Och du, du är medveten om att polisen också läser på Flashback?
med tanke på att du lägger ut hennes ålder, och vad hon anmält dig för. Inte så smart faktiskt, då det borde gå att få fram anmälan med dessa uppgifter som grund.......
Citera
2008-08-26, 00:57
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Mhm.
med tanke på att du lägger ut hennes ålder, och vad hon anmält dig för. Inte så smart faktiskt, då det borde gå att få fram anmälan med dessa uppgifter som grund.......
Nu måste du väl ändå skoja? Tror du på det där själv?
Citera
2008-08-26, 01:01
Medlem
Frinks avatar
Även om TS är ett as så känns det inte så bra ur ett rättssäkert perspektiv om två stycken som uppenbarligen har nära samröre med varandra kan dikta ihop en lös historia som får en tredje fälld utan någon som helst annan uppbackning.

Eftersom "vittnet" är en pojkvän så har han all anledning att vara partisk.

Så går det väl ändå inte till?
Citera
2008-08-26, 01:04
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Nu måste du väl ändå skoja? Tror du på det där själv?

Det finns ett flertal fall där polisen suttit med utskrifter från FB vid förhör. Jag skojar INTE tvärtom!

Sök i drogforumen bland annat så får du se.
Citera
2008-08-26, 01:09
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frink
Även om TS är ett as så känns det inte så bra ur ett rättssäkert perspektiv om två stycken som uppenbarligen har nära samröre med varandra kan dikta ihop en lös historia som får en tredje fälld utan någon som helst annan uppbackning.

Eftersom "vittnet" är en pojkvän så har han all anledning att vara partisk.

Så går det väl ändå inte till?

Jadu,

Eftersom det är en "pojkvän" och rätten ser två mkt unga människor så tror jag inte de tar eventuell jävighet på så stort övervägande. Det är ju ingen sambo eller make direkt.

Värre saker har man hört, jag skulle inte vara bombsäker på att klara mig om det var jag som blev anmäld...
Citera
2008-08-26, 01:34
Medlem
Eples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma

Betvivlar starkt att Flashback kan hålla i rätten då det knappast går att styrka vem som skrev inlägget eller vilken polisanmälan inlägget ska kopplas ihop till. Rätta mig om jag har fel men skulle inlägget komma upp i rätten och man nekar till att ha skrivit inlägget och fortsätter neka till brottet kan polisen inte göra mycket alls.

--

Du liggger dock lite pyrt till ifall polisen börjar spåra samtal och ser att du haft kontakt med ungarna men eftersom idioterna sa att du stal pengar ur fickan på dem skulle dessa behöva erkänna att de ville köpa röka för att samtalen ska kunna användas.
Citera
2008-08-26, 01:37
Medlem
wises avatar
Du kan berätta hela sanningen, dvs. att du sålde "knark" som visade sig vara buljong. Rättssamhället befattar sig inte med kriminella uppgörelser, det finns ett känt fall ifrån Skåne för den som orkar gräva.

Sen förstår jag inte varför något som "egentligen" är bedrägeri klassas som stöld.
Citera
2008-08-26, 01:59
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eple
Betvivlar starkt att Flashback kan hålla i rätten då det knappast går att styrka vem som skrev inlägget eller vilken polisanmälan inlägget ska kopplas ihop till. Rätta mig om jag har fel men skulle inlägget komma upp i rätten och man nekar till att ha skrivit inlägget och fortsätter neka till brottet kan polisen inte göra mycket alls.

--

Du liggger dock lite pyrt till ifall polisen börjar spåra samtal och ser att du haft kontakt med ungarna men eftersom idioterna sa att du stal pengar ur fickan på dem skulle dessa behöva erkänna att de ville köpa röka för att samtalen ska kunna användas.

Du har helt rätt i att polisen inte kan "göra" något, då det inte är att absolut bevis med IP-nummer.

Å andra sidan finns det något som heter sannolikheter och indicier, och det är något som rätten bedömer oavsett om du nekar eller ej.

Exempel;

OM det tas upp i en rättegång, polisen tar detta inlägg som bevis emot trådskaparen " Erik", som nekar att ha skrivit det.
Å andra sidan har Anna 16 år precis anmält Erik för penningstöld, och omständigheterna överensstämmer med inlägget.

Frågan rätten ställer sig är då hur stor sannolikhet det är att Erik faktiskt skrivit detta på Flashback, speciellt då man ser hos hans internetleverantör att en dator i lägenheten han bor i varit uppkopplad emot Flashback vid exakt samma tidpunkt som inlägget skrevs.....

Ser du vad jag menar?

Nu är det en skitsak vi debatterar om, men det finns rätt grova saker folk skrivit om här på flashback.
Flashback har figurerat i ett flertal rättegångar, både i drogrelaterade saker som annat. Sök på FB så hittar du en hel del. Och alla har använts utan IP-nummer då FB inte lämnar ut det.
Bevisningen har accepterats i flera fall med.
Jag skulle aldrig ta upp detta om jag inte visste att det faktiskt är fakta, och att det har inträffat.
Nu har det gått en liten tid, så mycket har sjunkit bakåt i forumsidorna.
Sök, så ser ni att jag inte fabulerar eller har delirium!
Senast redigerad av StorMamma 2008-08-26 kl. 02:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in