2008-08-25, 21:27
Medlem
zzwampens avatar
Jag vet att det finns en "hälsa och medicin"-del eller vad den nu heter men eftersom det är fotbollsskador som ska diskuteras så kanske den passar bättre här. Det torde finnas fler som utövar sporten här än bland alla hypokondrikerna i medicin.

Vad har ni för erfarenheter vad gäller skador inom fotbollen?

Jag har precis opererat in ett nytt korsband efter ha slitit av det i januari i en futsalturnering. Jag räknade med ca 7 månader efter operation men nu säger sjukgymnasten att jag inte ska spela fotboll på 12-15 månader

Någon som har erfarenhet av en korsbandsskada+operation?

Jag ber om ursäkt om det redan finns en tråd. Jag har sökt som en galning men inte funnit något.
Citera
2008-08-25, 21:32
Medlem
En tåskada... Kunde inte skjuta på veckor
Citera
2008-08-25, 21:39
Medlem
PacmanSwes avatar
Stukade låret när jag rammlade på läktaren Brutit armen i handboll.. men det är ju inte fotboll
Citera
2008-08-25, 21:41
Medlem
Hakapelitas avatar
Bröt benet på en grusplan i Spånga, var mindre skönt!

Det var den karriären det, sen blev det brudar och sprit istället
Citera
2008-08-25, 22:06
Medlem
NilssiscoSantoss avatar
Ingen egen erfarenhet men min polare fick reda på att han är sportinvalid i resten av livet förra veckan.. Kommer inte ens kunna jogga, detta vid 18 års ålder..

Detta tackvare en fel landning på en träning(det såg verkligen inte spec farligt ut). Han paja både korsband och minisk..

Efter 6 operationen som ägde rum förra veckan insåg dem att de inte fanns något att göra..

Hoppas du har bättre tur..
Citera
2008-08-25, 22:07
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilssiscoSantos
Ingen egen erfarenhet men min polare fick reda på att han är sportinvalid i resten av livet förra veckan.. Kommer inte ens kunna jogga, detta vid 18 års ålder..

Detta tackvare en fel landning på en träning(det såg verkligen inte spec farligt ut). Han paja både korsband och minisk..

Efter 6 operationen som ägde rum förra veckan insåg dem att de inte fanns något att göra..

Hoppas du har bättre tur..
Aj, fyfan. Jag hade bara av korsbandet. Knät såg bra ut i övrigt.
Citera
2008-08-25, 22:07
Medlem
wastes avatar
Har slagit loss flisor från båda okbenen, med en veckas mellanrum. Två välplacerade armbågar i nickdueller gav mig smeknamnet "boxarn" under en månad.

Värst var det på morgonen, då ögonen var totalt igenklistrade av diverse vätskor som utsöndrats under natten.
Citera
2008-08-25, 22:11
Medlem
Sju månaders rehab lät väldigt kort. Syrran slet av sitt korsband helt, ingen mer fotboll för henne. Nu är det 6 månaders rehab, sen beslut om operation eller fortsatt rehab.

Värsta jag har gjort är väl ledband osv. Inga allvarliga skador med andra ord.
Citera
2008-08-25, 22:14
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Sju månaders rehab lät väldigt kort. Syrran slet av sitt korsband helt, ingen mer fotboll för henne. Nu är det 6 månaders rehab, sen beslut om operation eller fortsatt rehab.

Värsta jag har gjort är väl ledband osv. Inga allvarliga skador med andra ord.
Rehaben är 6 månader. Men jag kan knappast börja spela fotboll då.
Citera
2008-08-25, 22:22
Medlem
En brutal tackling från sidan och vips så var min hälsena i stort sett helt av.
Mindre skönt. Killen fick gult kort och avgjorde matchen på övertid.
Näsch, jag är inte bitter.
Citera
2008-08-25, 22:35
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Kolliderade med en motståndare som gick med dubbarna före mot det allra heligaste och fick gå runt med något som såg ut som en blåsvart apelsin mellan benen i ett par veckor. Smärtan var inte av denna värld...
Citera
2008-08-25, 22:43
Medlem
Trumpeters avatar
En lättare hjärnskakning då jag nickade ihop med en annan spelare. En del förslitningsskador, främst knäna.

Givetvis ett antal skrubbsår och blåmärken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in