2008-08-25, 21:26
Medlem
Jag ska installera om XP och skulle vilja ha ett tips på bästa brandväggsprogrammet. Det ska bara vara brandvägg, inte massa "virusskydd" och annat, eftersom jag har annat program för det. tacksam för hjälp.
Citera
2008-08-25, 21:53
Medlem
927s avatar
det finns massor med brandväggar, det är väldigt svårt att veta vilken som kan passa dig plus att dom är väldigt olika. den bästa enligt mej är den man förstår/kan ställa in och inte varna för minsta lilla
Citera
2008-08-25, 22:55
Medlem
Ireqoms avatar
Sygate personal firewall.
Den är bra tycker jag

Det är svårt att säga "Bästa" eftersom det är en smak sak med brandväggar men är man inte så inne i det hela och bara vill ha skydd så spelar det inte så stor roll.
Men Zone alarm är väll också ett bra val tror jag.
Citera
2008-08-25, 23:31
Medlem
Jag rekommenderar outpost firewall :http://www.agnitum.com/products/outpost/index.php. En mycket bra och användarvänlig brandvägg.
Citera
2008-08-25, 23:31
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Gratis eller ej? PC tools Firewall är bästa gratisbrandväggen.
Citera
2008-08-25, 23:33
Medlem
Fenrers avatar
Jag har jobbat mig igenom en massa olika mjukvarubrandväggar, men det jag fastnat för är Comodo, gratisversionen (den som bara heter Pro) fungerar utmärkt både på XP och Vista.

Helt klart den bästa hitentills.

http://www.personalfirewall.comodo.com/
Citera
2008-08-26, 04:09
Medlem
comodo är den bästa imo!
Citera
2008-08-26, 05:28
Medlem
tempeZZts avatar
Det går inte att ställa frågor om vilken som är den bästa brandväggen, det bästa antivirusprogrammet eller det bästa brännarprogrammet.

Alla tycker vi olika och vore ett endaste program bäst så skulle det inte finnas några andra. Samma sak gäller i stort sett alla varor och produkter i vår värld.

Som flera andra redan har varit inne på så är det istället faktorer som bottnar i ditt eget tyckande som fäller avgörandet. Du måste helt enkelt prova dig fram.

Gör nu det och lyssna inte på några tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in