Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-25, 20:25
Medlem
nordahs avatar
Körde någon registry cleaner eller något sånt som fanns med i Tune Up 2 eller vad det heter. Och efter det så skulle man iaf starta om datorn. Men nu när jag startar datorn så kommer jag bara till en ruta där man får välja med att starta datorn i felsäkert läge och starta med senaste fungerande iställningar m.m. Och jag har testat att valt alla. Boot screen kommer upp. Men sedan blir det svart och datorn startas om. Vad ska jag göra? Har hur mycket saker som helst på datorn jag MÅSTE ha kvar

// N
Citera
2008-08-25, 20:33
Medlem
sommarlovs avatar
Det är alltid en risk att rensa registret!
Du backade väl upp innan du rensade?

Men inga av dina filer är borta, de finns kvar.
Du behöver bara fixa starten.
Citera
2008-08-25, 20:35
Medlem
nordahs avatar
det vet jag inte.. men hur ska jag kunna fixa datorn när den inte går att starta riktigt? Måste jag köpa en ny hdd och instalera windows på sen köra hddn på "slave" som sitter i nu ?
Citera
2008-08-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordah
det vet jag inte.. men hur ska jag kunna fixa datorn när den inte går att starta riktigt? Måste jag köpa en ny hdd och instalera windows på sen köra hddn på "slave" som sitter i nu ?
Du kommer väl in i felskäkert? Gå in, kopiera alla viktiga filer du kan tänkas ha på partitionen c:\ till en annan plats (och lär dej att aldrig någonsin mer spara saker du är rädd om där).

Sen kan du lugnt formatera C: och installera windows på nytt och datorn är som ny
Citera
2008-08-25, 20:53
Medlem
sparv3ns avatar
Eller kör in xp skivan och reparera skiten.
Citera
2008-08-25, 20:55
Medlem
nordahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallaknas
Du kommer väl in i felskäkert? Gå in, kopiera alla viktiga filer du kan tänkas ha på partitionen c:\ till en annan plats (och lär dej att aldrig någonsin mer spara saker du är rädd om där).

Sen kan du lugnt formatera C: och installera windows på nytt och datorn är som ny

Jag kommer inte in där heller.. , datorn startar om då också. Har läst på en massa sidor om det här problemet nu. Och det står på alla att man ska gå in i felsäkert läge
Citera
2008-08-25, 23:40
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordah
Jag kommer inte in där heller.. , datorn startar om då också. Har läst på en massa sidor om det här problemet nu. Och det står på alla att man ska gå in i felsäkert läge

Boota på XP-skivan, hoppa över första alternativet om reparera, när du kommer in till skärmen där installationen frågar om var du ska installera så finns det ett alternativ som heter reparera igen, kör igenom den. Brukar lösa upp en del skumma problem.
Citera
2008-08-26, 14:09
Medlem
nordahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Boota på XP-skivan, hoppa över första alternativet om reparera, när du kommer in till skärmen där installationen frågar om var du ska installera så finns det ett alternativ som heter reparera igen, kör igenom den. Brukar lösa upp en del skumma problem.

okej , tack.. de ska jag testa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in