Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-25, 12:59
Medlem
PGriffins avatar
Ska flytta hemifrån nu och ska skita i hemtelefon. Använder Halebop, vilket kostar 69 öre minuten.

Vad finns det för alternativ för att ringa via datorn? Alltså att jag köper en USBtelefon och använder. Kommer jag ner så mycket i pris att det är värt det?

Ringer en del till hemtelefoner och kommer ringa en del till mobiler också om det är prisvärt.

Det jag söker är alltså olika program och olika prislistor.
Citera
2008-08-25, 13:31
Medlem
kimdah2002s avatar
Skype fungerar väl så,,,

0.17 kr/min till fasta telefoner
2.20 kr/min till mobil
gratis till alla som har Skype...

Annars kan du väl skaffa IP telefoni det brukar inte vara så dyrt om man väljer en kontantkortsmodell...
Senast redigerad av kimdah2002 2008-08-25 kl. 13:34.
Citera
2008-08-25, 14:59
Medlem
Paranoixs avatar
beror också på lite va dina kostnader är hos halebop. om du ligger runt 4-500 så borde du skaffa fastpris istället. annars är nog IP-telefoni bäst me tanke på att alla inte använder skype än
Citera
2008-08-25, 16:03
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix
beror också på lite va dina kostnader är hos halebop. om du ligger runt 4-500 så borde du skaffa fastpris istället. annars är nog IP-telefoni bäst me tanke på att alla inte använder skype än
Det är inga problem att ringa mellan Skype och mobil/fast telefoni vad jag vet...
Citera
2008-08-25, 16:53
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det är inga problem att ringa mellan Skype och mobil/fast telefoni vad jag vet...
det menade jag inte heller, förutom att man måste väl "köpa" credits till skype om jag minns rätt?
tänkte mest att om han har kostnader på runt 500 så är det smidigare och billigare med ett FP än att betala per minut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in