2008-08-25, 00:32
Medlem
Asystolis avatar
VLC media player krånglar när jag försöker använda den på min utökade bildskärm.
Videobilden fungerar inte på min utökade bildskärm, men jag får bild på vanliga skärmen. Så fort jag drar ut VLC-spelaren till den utökade bildskärmen så fryser sig bilden. Ljudet och själva filmen rullar på som vanligt, men bilden fungerar alltså inte. Någon som har nån aning om vad det kan bero på?
Min utökade bildskärm är kopplad till min TV via S-video kontakt... Men det är antagligen några inställningar i VLC som strular, men vilka? Får ju bild på första skärmen, det som jag tycker är så skumt...

help me out.
Citera
2008-08-25, 00:42
Medlem
avans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asystoli
VLC media player krånglar när jag försöker använda den på min utökade bildskärm.
Videobilden fungerar inte på min utökade bildskärm, men jag får bild på vanliga skärmen. Så fort jag drar ut VLC-spelaren till den utökade bildskärmen så fryser sig bilden. Ljudet och själva filmen rullar på som vanligt, men bilden fungerar alltså inte. Någon som har nån aning om vad det kan bero på?
Min utökade bildskärm är kopplad till min TV via S-video kontakt... Men det är antagligen några inställningar i VLC som strular, men vilka? Får ju bild på första skärmen, det som jag tycker är så skumt...

help me out.
högerklicka på skrivbordet.. välj egenskaper, fliken inställningar, klicka på avancerat.. har du nvidia-kort så ska de finnas ett alternativ som heter nåt i stil med videospegling, spegla video till utökad bildskärm, har inte den andra datorn igång så ja kan inte se exakt.. men nåt sånt bör det ju heta med de andra graffe-korten..
Citera
2008-08-25, 06:58
Medlem
sparv3ns avatar
Brukar bli det problemet om du startar filmen i den vanliga skärmen och sedan drar den till en annan skärm. Om du däremot drar in VLC i den skärm som du vill spela upp den i, och sedan startar filmen, f0nkar det då?
Citera
2008-08-25, 12:33
Medlem
Asystolis avatar
avan: Hittar ingen sådan inställning där hmm...

sparv3n: Ingen skillnad. Får ingen bild även om jag startar videon på den utökade skärmen.
Citera
2008-08-25, 14:38
Medlem
avans avatar
vad har du för grafikkort??
Citera
2008-08-25, 17:16
Medlem
Asystolis avatar
Radeon X1650.
Citera
2008-08-25, 20:54
Medlem
avans avatar
istället för att köra utökat skrivbord, så testa att välj "klona", då kan du kanske få upp det alternativet som heter nåt i stil med video mirror, videospegling... om du kör vista så kan det kanske vara kört efter vad jag har fått fram när jag sökt :""Full screen video mirror.
This feature is no longer supported due to the new Protected Video Path Output Content Protection (PVP-OPM) in Windows Vista.""
Citera
2008-08-26, 14:07
Medlem
Asystolis avatar
hehe jo tyvärr så kör jag ju Vista... Oväntat att det skulle ställa till besvär.
hmm... jag har kört alla andra videofiler med windows mediaspelaren och det har fungerat fint på den utökade skärmen. Men jag vill börja kika på HD-filmer, och WMP stödjer inte dom filerna, därför blir jag tvungen att köra dom via VLC. Det är där problemet ligger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in