2008-08-24, 23:52
Medlem
Vamoss avatar
Startade förut en scann med Mbam, när jag kommer tillbaka till datorn har Avira varnat för ett virus-hot. Jag väljer att radera filen. Nån minut senare varnar den igen och jag raderar ännu en gång. I event-historiken står det såhär:

Virus or unwanted program 'TR/Dldr.Banload.szf [trojan]'
detected in file 'C:\Program\VOIPlay\BsSndRpt.exe.
Action performed: Delete file

och den senare

Virus or unwanted program 'TR/Dldr.Banload.szf [trojan]'
detected in file 'C:\System Volume Information\_restore{38A3C254-B9EC-4983-B3D6-D4B07D89EF2B}\RP101\A0008725.exe.
Action performed: Delete file

Någon som vet vad detta är? Hittare inte mkt när jag googlar. Postar en hijackthis-logg när jag har scannat färdigt med mbam.
Citera
2008-08-24, 23:58
Medlem
Das_Roddbåts avatar
Ser ut som om den har skapat en återställningspunkt...
Så om du återställer datorn kommer filen att finnas kvar där den låg sist.
Skulle tro att den är borta för gott nu i alla fall.. Även om du återställer.
Citera
2008-08-25, 03:42
Medlem
927s avatar
trojanen finns alltså i systemåterställningen, numera
kan va en så kallad false positive från avira. har du ändrat hueristic inställningarna i antivir? jag har valt low

du kan även skicka upp filen till avira så kollar dom den C:\Program\VOIPlay\BsSndRpt.exe
http://analysis.avira.com/samples/index.php

står det malware när du skickat upp den (och du får det svaret via mail) men du vet att det är en ok fil så har avira ett engelsk forum dit du kan vända dig

vill du använda VOIPlay igen så kan du ställa in så inte denna mapp skannas C:\Program\VOIPlay
Citera
2008-08-25, 18:12
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
trojanen finns alltså i systemåterställningen, numera
kan va en så kallad false positive från avira. har du ändrat hueristic inställningarna i antivir? jag har valt low

du kan även skicka upp filen till avira så kollar dom den C:\Program\VOIPlay\BsSndRpt.exe
http://analysis.avira.com/samples/index.php

står det malware när du skickat upp den (och du får det svaret via mail) men du vet att det är en ok fil så har avira ett engelsk forum dit du kan vända dig

vill du använda VOIPlay igen så kan du ställa in så inte denna mapp skannas C:\Program\VOIPlay

hmm, vart kan jag se om jag ändrat i hueristic inställningarna? Tror inte jag har gjort det iaf.
Kanske är en dum fråga, men jag kan väl inte skicka filen till analys då jag raderade den

Programmet VOIPlay skall vara ett okej program. Någon aning om hur jag fått detta och ifall jag behöver oroa mig?
Citera
2008-08-25, 19:13
Medlem
927s avatar
så länge du inte klickat på filen så bör det inte va nåt problem.
det står så här men om det är att lita på vet ju inte jag
Crash reporting Send Utility, BsSndRpt.exe

http://www.virustotal.com/sv/analisi...86c80786eb57fa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in