2008-08-24, 23:19
Medlem
Hej FB.

Jag har fått problemet att jag får blåskärm när jag tittar på film eller spelar annat än World of Warcraft. Jag har warcraft på en annan hårddisk(E: ) än allt annat, men det ska inte vara någon anledning att jag kan spela det, provade att flytta en film från (C: ) Till (E: ) och fick ändå blåskärm.

Jag vet att det går att formatera, men jag vänder mig hit för att försöka hitta en lösning utan att göra det.

Förlåt om jag gör en ny tråd eftersom det finns dendär med sidor som "hoppar ur"
Men jag har inte det problemet, provade ett av programen som blev länkade där, Hittade ingenting.

Tacksam för svar
Citera
2008-08-24, 23:26
Avslutad
vävävävävävärrrrme! alt. drivrutiner.

"det finns dendär med sidor som "hoppar ur"" WTF?
Citera
2008-08-24, 23:35
Medlem
chkdsk is the shit

start > kör > CMD > chkdsk /p
Citera
2008-08-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
vävävävävävärrrrme! alt. drivrutiner.

"det finns dendär med sidor som "hoppar ur"" WTF?

Skulle inte tro det är värme, och vilka drivrutiner skulle det vara isåfall? Kan ju spela WoW,

Det finns en tråd om detta ämne på FB, som han skrev om sidor som "hoppar upp" sök på det så får du se

Citat:
Ursprungligen postat av localhost
chkdsk is the shit

start > kör > CMD > chkdsk /p

Vad är det och hur hjälper det? förklara gärna
Citera
2008-08-25, 11:38
Medlem
Chelsea FCs avatar
Jag har samma problem så ja tror inte det är värme eftersom den inte var så innan jag åkte på semester(fungerade super då) den började snea efter semestern. Hoppas nån kan hjälpa.

Kollade den "chkdsk" fast jag förstod inget av det som stog
Senast redigerad av Chelsea FC 2008-08-25 kl. 11:41.
Citera
2008-08-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chelsea FC
Jag har samma problem så ja tror inte det är värme eftersom den inte var så innan jag åkte på semester(fungerade super då) den började snea efter semestern. Hoppas nån kan hjälpa.

Kollade den "chkdsk" fast jag förstod inget av det som stog

Chkdsk funkade för mig, nu kan jag titta på film iallafall. Blåskärm när jag spelar kommer fortfarande
Citera
2008-08-27, 08:11
Medlem
Har jag något annat val än att formatera?
Citera
2008-08-27, 09:44
Medlem
Vad står det på "blåskärmen", dvs vad säger den är fel?
Om du inte vill formatera kan du testa att uppdatera drivrutiner till grafikkortet, ljudkortet, eller vad som nu felar
Citera
2008-08-27, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantisen
Vad står det på "blåskärmen", dvs vad säger den är fel?
Om du inte vill formatera kan du testa att uppdatera drivrutiner till grafikkortet, ljudkortet, eller vad som nu felar

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: 0x0000000A (0x00000000, 0x0000001c, 0x00000000, 0x805021AF)

Kan ju spela wow.. Och jag gjorde ju en chkdsk så funkade det en dag (Ja, jag har provat igen men det funkar inte) Så det känns inte som det ska vara några drivrutiner som är fel =/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in