2008-08-24, 21:34
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Så kallade bilmålvakter har skulder på flera hundra miljoner för obetalda skatter och böter för bilar som är registrerade på dem. ”Vi kan inte ta bilarna i beslag eftersom det behövs mer än registrering för att bevisa att de äger bilen”, säger kronofogden.
Därmed har väl PK juristerna skjutit sig i foten rejält. Samma gäller dig och mig. De kan aldrig ta din bil i beslag för några skulder inte ta den som förverkad vid olaga jakt eller vid grov kriminalitet. Håll i dina andra tillgångar för de är hotade, men inte din bil du behöver bara säga att du har sålt den men att den nya ägaren inte har registrerat den på sig ännu.

Kanske borde man kunna hävda samma sak, med alla sin prylar. Det borde vara värt att pröva när fogden kommer. ”Nää jag har sålt pianot men den nya ägaren har inte hämta det ännu”, typ!
Jag vill inget hellre än att dessa bananrepubliksjuridik tar slut, men det gör den bara om vi alla börjar hävda samma sak. Alltid säga, "nää det är inte min bil", när du har kört för fort, eller när du är berusad, eller om det gäller andra böter. Du slipper inte undan om du har banktillgångar men det skapar förvirring hos PK snuten och det kan på sikt leda till förändringar.
Citera
2008-08-24, 21:39
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Sverige är så roligt. Varför ska vi tillåta att människor får äga fler än tex 3 bilar? Vill nån göra det får dom begära tillstånd. Det finns ju ingen logik i att hemlösa och annat löst folk kan skriva sig på 100 bilar.
Citera
2008-08-24, 22:21
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Sverige är så roligt. Varför ska vi tillåta att människor får äga fler än tex 3 bilar? Vill nån göra det får dom begära tillstånd. Det finns ju ingen logik i att hemlösa och annat löst folk kan skriva sig på 100 bilar.
Plus att det av någon konstig anledning inte går att utmäta någon av de tusen bilarna som målvakten "äger" för att betala hans skulder. Kunde dessa mätas ut skulle man akta sig noga för att låta en målvakt stå som ägare till bilen man kör.
Citera
2008-08-24, 22:32
Medlem
Galenzos avatar
Lite aktuell text om fenomenet
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1227138&from=rss

Det inte SVT redovisar får ni av mig istället:

”Värstinglistan” 2008

Alaiyan Oussama, Malmö 4,2 (miljoner kronor)

Mohammad Majid Hossein, Malmö 3,1

Mahdi Yasser, Malmö 2,6

Raad Abdul-Kareem Wisam, Malmö 2,3

Demetri, Jens Stefan, Spånga 2,2

Demetri, Ragnar, Malmö 2,2

Hakulinen, Eero Andreas, Göteborg 1,9

Assali, Esmat Rashad Riyad Darwish, Södertälje 1,8

Gad El Haq Nabiel, Malmö 1,7

Baltaj Jalal Toufie, Malmö 1,5
Senast redigerad av Galenzo 2008-08-24 kl. 22:37.
Citera
2008-08-24, 22:35
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Mångkulturens malmö-lista får en att dra på smilbanden.
Citera
2008-08-24, 22:58
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenzo

”Värstinglistan” 2008

Mahdi Yasser, Malmö 2,6

Fan vad kul. Svenskarna spöade av araber även här.
Först fyra araber, sen två zigenare och sen en finne och slutligen ytterligare tre araber. Jag håller stenhårt på Hakulinen, nordens enda hopp på topplistan. Fast han kanske också visar sig vara zigenare när allt kommer omkring.
Citera
2008-08-24, 23:09
Medlem
klassas avatar
Citat:

”Värstinglistan” 2008

Mahdi Yasser, Malmö 2,6

Ja, vad säger man? Man hade ju hoppats på en svensk men icke.
Citera
2008-08-24, 23:45
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:

”Värstinglistan” 2008

Mahdi Yasser, Malmö 2,6

Hur är det med de verkliga bilägarna, är de också från dessa kulturella skikt? I så fall kanske de är fridlysta som en del i mångkultursatsningen Tänk att jag inte förstod det från början.
Citera
2008-08-24, 23:56
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Hur är det med de verkliga bilägarna, är de också från dessa kulturella skikt? I så fall kanske de är fridlysta som en del i mångkultursatsningen Tänk att jag inte förstod det från början.

Det löjliga är också att när media talar om dessa målvakter framställs han ofta som "Nisse Karlsson, en utslagen A-lagare som halsar Rosita på en parkbänk".

I själva verket rör det sig om organiserad brottslighet med syfte att hundratals araber från mellanöstern och nordafrika kan mygla sig undan bil-, försäkrings- och parkeringskostnader som vi andra i förlängningen tvingas betala.
Citera
2008-08-25, 00:01
Medlem
Galenzos avatar
Citat:

Nej du har missförstått min lista. Dessa är killarna som äger bilarna. 1:an har 145 bilar skrivna på sig och han har inga utmätningsbara tillgångar vilket är märkligt. 145 bilar finns ju bevisligen.

Eller så begrep du listans innebörd - och jag inte alls...

Artikel alla fall, från i mars:

http://www.realtid.se/ArticlePages/200803/28/20080328150522_Realtid090/20080328150522_Realtid090.dbp.asp?sAction=lk
Citera
2008-08-25, 17:42
Medlem
Citat:
Inte nog med att man slipper skatter mm. Om man har socbidrag skall man inte äga en dyr bil. Så säkert är många av ägarna bidragstagare också.
Citera
2008-08-25, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac

Det var det mest korkade inlägget jag läst på Flashback. Det är bara i fattigsverige som medborgarna inte kan tänka sig att någon kan ha råd att äga mer än 3 bilar

En vanlig tysk arbetarfamilj har råd med 2,5 bilar i snitt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in