2008-08-24, 21:06
Medlem
shibby1s avatar
Nu är det ju förfan böter och grejer om man har pyroteknik under match, vartfan är denna värld påväg någonstans? Någon som minns AIK-Apa IF förra året då TIME FOR HEROES utgjordes helt pga alll pyroteknik i bakgrunden, hurfan ska man kunna njuta av tifo om man inte får se lite pyroteknik också?
säger som klacken gör: SvFF, FOTBOLLSMÖRDARE!
Citera
2008-08-24, 21:10
Medlem
_Shakermakers avatar
Klart att det skulle funka, men nu är det ju såhär att det finns ganska många idioter som kollar på fotboll, och när en wannabe-ultras-fjortis börjar vifta med en bengal kan det gå mycket illa.

Förstår du nu varför det är förbjudet?
Citera
2008-08-24, 21:13
Medlem
shibby1s avatar
jag förstår mycket väl varför det är förbjudet, men vafan.. utan bengaler så är tifo ingenting, jag hatar fjortisbögar som står och viftar med bengaler och typ tar munbloss samtidigt, men helt ärligt så tycker jag att vi ska behålla bengaler, kanske fixa nån speciell plats där dom kan sätta upp bengaler så ingen gör sig illa eller nåt, jävligt onödigt att bara förbjuda rakt av, enligt mig iaf.
Citera
2008-08-24, 21:18
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shibby1
Nu är det ju förfan böter och grejer om man har pyroteknik under match, vartfan är denna värld påväg någonstans? Någon som minns AIK-Apa IF förra året då TIME FOR HEROES utgjordes helt pga alll pyroteknik i bakgrunden, hurfan ska man kunna njuta av tifo om man inte får se lite pyroteknik också?

Nu?
Det har varit förbjudet i 10 år.
Citera
2008-08-24, 21:18
Medlem
shibby1s avatar
det är ju nu som alla börjat bry sig, ingen blev ju utkastad eller polisanmäld innan.
Citera
2008-08-24, 21:20
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
det är ju nu som alla börjat bry sig, ingen blev ju utkastad eller polisanmäld innan.

Jo, man blev både utkastad och bötfälld en massa herrans år sedan.
Citera
2008-08-24, 21:22
Medlem
shibby1s avatar
åfan, isf sitter man ju på helt fel info.. själv har man aldrig upplevt det som "förbjudet" förens nu, har faktist trott att de va accepterat tills nu.
Citera
2008-08-24, 22:35
Medlem
Citat:
åfan, isf sitter man ju på helt fel info.. själv har man aldrig upplevt det som "förbjudet" förens nu, har faktist trott att de va accepterat tills nu.
Nej men det har blivit hårdare regler nu. Förut var det bara personen som tände bengalen som kunde bli avstängd etc. Nu kan alla som håller i den bli straffade.
Citera
2008-08-25, 18:27
Medlem
shibby1s avatar
okej, tack för respons.
Citera
2008-08-25, 20:14
Bannlyst
Citat:

nu undrar jag såhär Det blir rök på hela arenan man ser knappt nått och man betalar la fan inte 100kr för att stå bland ett rök måln.
Citera
2008-08-25, 20:18
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blossa
nu undrar jag såhär Det blir rök på hela arenan man ser knappt nått och man betalar la fan inte 100kr för att stå bland ett rök måln.
Ja för det ligger ju kvar under hela matchen

Tycker det bidrar mycket till stämningen Inget tifo utan bengaler. Sen att det finns fjortonåringar som vevar dem i ansikten på folk är en annan sak.

Vad är ett måln förresten?
Citera
2008-08-26, 22:09
Medlem
laziales avatar
Hammarby har ännu en gång bidragit till att de aldrig kommer bli tillåtet med pyro på våra arenor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in