• 5
  • 6
2010-10-29, 19:12
Medlem
Superstefans avatar
Jag tycker MSOffice r mycket hrligare att jobba med, frmodligen r det vl en vanesak, men det knns iaf mycket mer ltthanterligt nr saker ligger exakt som man vill ha dem.
Outlook r dessutom vrt pengarna, speciellt om man har studentrabatt d man fr Office Professional Plus (Dvs precis allt) fr samma pris vanligt folk kper Hem&Student-utgvan fr.
Jag valde Office nstan uteslutande fr att kunna ha Outlook, vilket jag inte ngrar.

Det finns dock en sak som OpenOffice utklassar MSOffice p
, och det r frmgan att skriva och infoga ekvationer i textdokument. MSWord har en plgsamt dlig funktion fr att mata in formler medan OpenOffice har ett oerhrt smidigt och logiskt textinmatningssystem.
P grund av detta har jag ven OpenOffice installerat, har blivit en hel del labbrapporter under ren, och med MSWord vetefan om jag sttt ut...
Citera
2010-10-31, 21:38
Bannlyst
IBM Lotus Symphony 3 rcker fr mig. Bygger dessutom p Open Office

http://symphony.lotus.com/software/l.../home.nsf/home
Citera
2010-11-10, 21:04
Medlem
SinXs avatar
Har de lst problemet med rttstavning/rttning av grammatik n? Slarvar vldigt ofta, speciellt nr jag r trtt och den funktioner var i princip oanvndbar i OO, medan den fungerar riktigt bra i MS Office.
Citera
2010-11-16, 16:09
Medlem
Jag har upplevt att Open Office:s stavningskontroll freslr srskrivna ord, detta var ett par r sedan och fick mig att ta kraftigt avstnd frn Open Office. Ngon mer som varit med om detta?
Citera
2010-11-16, 18:00
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermode
Jag har upplevt att Open Office:s stavningskontroll freslr srskrivna ord, detta var ett par r sedan och fick mig att ta kraftigt avstnd frn Open Office. Ngon mer som varit med om detta?

Har jag ocks varit med om.
Citera
2010-11-16, 18:37
Medlem
Ni vet att de uppdatera och frbttrar snt hela tiden. De gjorde rejl frbttring ett par r seden.

Finns tydligen 3 st extra grejerna om man sker Svenska och Swedish som man ska ladda ned frn deras hemsida. ven om ni redan laddat ned svenska OpenOffice.
Senast redigerad av panpo98 2010-11-16 kl. 18:40.
Citera
2011-02-14, 13:51
Medlem
brianmolkos avatar
Har just installerat Open Office p min nya mini PC. Nr jag installerade det fick jag installationsfiler p skrivbordet. Kan jag radera dem nu nr jag installerat programmet, eller ska de vara kvar, jag har inte anvnt alla program i office mappen d jag frmst var ute efter motsvarigheten till word.
Citera
2016-09-10, 01:20
Medlem
Fr uppdatera hr sen 2011

OpenOffice stder inte det senaste formatet docx, textrutor frsvinner s OpenOffice kan inte vara nn ersttare.

S r FeeOffice kvickare som hnger med
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in