• 2
  • 3
2008-08-27, 21:53
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Var har du betalat med tokens? Jag har alltid trott att det är en sån där "urban myth" att det finns sådana lägenheter. Har aldrig sett någon och aldrig träffat någon som gjort det.

Däremot "min polare berättade..." har man hört ett par gånger. Men du har alltså betalat elen i London med poletter?

Men jag sa aldrig att jag betalade med Tokens Men jag funderar också på att sticka utomlands och har besökt London några gånger gånger. Så tydligen har jag råkat ut för "polaren berättade"

Men nej, England är ett pissland som jag inte tänker bosätta mig i. Allt är litet, dålig kvalité och sunkigt. Jag behöver nog inte motivera varför jag inte vill bo i ett land där alla är alkolister och äter stekt ägg och vita bönor till frukost. Men London är en imponerande stad som är rolig att besöka även om de anser att mat smakar bäst om man dränker den i smör, vinäger och ketchup.

I London kan man även se människor som är så fula så att man bara ryser. Killarna är spinkiga, stirrar rakt ut i luften med öppen mun och ser ut som att de sover ståendes. Kvinnorna är tjocka eller två meter långa och smala som stickor. Det finns inget lagom och absolut inte någon tio-poängare. Men London har väldigt många utlänningar så alla är inte fula som stryk där I vissa områden kan man till och med undra om det är Bombay, eller London, när människorna går omkring i saris och turbaner.

Deras humor ska man inte ens tala om
Citera
2008-08-27, 23:59
Medlem
svennens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Men jag sa aldrig att jag betalade med Tokens Men jag funderar också på att sticka utomlands och har besökt London några gånger gånger. Så tydligen har jag råkat ut för "polaren berättade"

Men nej, England är ett pissland som jag inte tänker bosätta mig i. Allt är litet, dålig kvalité och sunkigt. Jag behöver nog inte motivera varför jag inte vill bo i ett land där alla är alkolister och äter stekt ägg och vita bönor till frukost. Men London är en imponerande stad som är rolig att besöka även om de anser att mat smakar bäst om man dränker den i smör, vinäger och ketchup.

I London kan man även se människor som är så fula så att man bara ryser. Killarna är spinkiga, stirrar rakt ut i luften med öppen mun och ser ut som att de sover ståendes. Kvinnorna är tjocka eller två meter långa och smala som stickor. Det finns inget lagom och absolut inte någon tio-poängare. Men London har väldigt många utlänningar så alla är inte fula som stryk där I vissa områden kan man till och med undra om det är Bombay, eller London, när människorna går omkring i saris och turbaner.

30k svenskar i london, vilket innebär att det går att hitta lite kvalitets slida även där!
Citera
2008-08-28, 15:03
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det

Brittisk humor ska man inte tala om, nej. Det finns inte så mycket mer än "det är världens bästa" att säga om den.
Citera
2008-08-28, 15:04
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennen
30k svenskar i london, vilket innebär att det går att hitta lite kvalitets slida även där!

Ja, flytta till London och knulla svenska brudar. Det verkar ju kul... Passa på att testa lite nytt kanske?

Fast du kanske är som de flesta andra, de som bara vill bo i Bayswater, letar frenetiskt efter svensktalande tandläkare och förbannar sig över att brittiska frisörer inte vet hur man vill ha håret (bland annat), när det de borde koncentrera sig på är att lära sig kommunicera på språket som talas i landet de VALT att bo i.
Citera
2010-09-10, 15:31
Medlem
burntfacemans avatar
Hur ser möjligheterna ut för en svensk att få jobb i London i dagens tider, kan det fortfarande
finnas möjlighet att -på vinst och förlust- åka över och därefter börja presentera sig för arbets-
givare?

Självklart handlar det nu om okvalificerade arbeten. Jag har dock snart en högskoleingenjörsexamen,
men eftersom examensarbetet går åt helvete + privata problem vill jag bara lämna landet för ett
år/halvår och jobba. Saknar bra arbetslivserfarenheter, och är i 25-års åldern.
Citera
2010-09-10, 15:42
Medlem
Det går nog att få okvalificerade jobb men det är riktigt dåligt betalt på dem. Blir nog svårt att överleva på bara ett om man inte jobbar konstant vad jag förstått, är väl typ en timpeng på 5£ i minimilön som praktiseras på pubar och restauranger.

Vill bara påpeka att jag gissar lite smått men såg ut såhär för nåt år sen vad jag minns.
Citera
2016-01-28, 14:02
Medlem
Brainmydamages avatar
Bumpar tråden då Sverige suger pung och London helt enkelt är fantastiskt! Någon som vet hur det ser ut anno 2016?
Citera
2016-01-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainmydamage
Bumpar tråden då Sverige suger pung och London helt enkelt är fantastiskt! Någon som vet hur det ser ut anno 2016?

Jobb finns men det är jävligt svårt med boende. Du tjänar i regel för lite för att bo.
Citera
2016-01-28, 14:59
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae
Jobb finns men det är jävligt svårt med boende. Du tjänar i regel för lite för att bo.

Man kanske kan pendla?

http://www.theguardian.com/cities/20...o-makes-it-pay
Citera
2016-01-29, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burntfaceman
Hur ser möjligheterna ut för en svensk att få jobb i London i dagens tider, kan det fortfarande
finnas möjlighet att -på vinst och förlust- åka över och därefter börja presentera sig för arbets-
givare?

Självklart handlar det nu om okvalificerade arbeten. Jag har dock snart en högskoleingenjörsexamen,
men eftersom examensarbetet går åt helvete + privata problem vill jag bara lämna landet för ett
år/halvår och jobba. Saknar bra arbetslivserfarenheter, och är i 25-års åldern.

Det finns hur mycket jobb som helst. Bara gå in i valfri klädaffär där och du ser en jävla massa expediter som är redo att betjäna dig, för att ta ett exempel. Anledningen till att det är så är givetvis att lönerna för dessa typer av jobb är väldigt låga. Syrran pratade med nån som sa 5-6 pund i timmen, då ska man också tänka på att det kostar att leva och bo i London. Men många som åker över bara för att jobba och festa hyr ju en lägenhet tillsammans, exempelvis 10 pers och delar på hyran. Det är tyvärr så man får göra om man tar dessa typer av jobb och vill bo hyfsat centralt. Det är inte direkt snack om att spara pengar heller utan mer en upplevelse av att åka till London, festa runt lite och sen kommer man hem när man insett att man vill göra något annat med sitt liv.

Sen är det givetvis en helt annan sak att åka till London efter en fet utbildning i ekonomi, det är då dörrarna öppnas.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in