2008-08-24, 14:45
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Ifall jag kollar på min profil så ser jag just nu denna information
"Senaste aktivitet: Idag 14:31
Postar ett nytt ämne Flashback @ 14:31"

Och man får även fram den informationen av att titta på andra medlemmars profiler.
Är det något som egentligen fyller en funktion?

Personligen skulle jag gärna se att folk inte kunde se vad jag gör på forumet.
Jag har valt att inte synas som online i förhoppning att det även påverkar "tittar på just nu", men vet inte riktigt ifall de funktionerna är sammankopplade.

Fick jag välja så skulle jag nog gärna se att det framgick ifall jag var inloggad eller ej, då jag ser en funktion i det, men utan att folk kan se exakt vad för tråd jag tittar på.
Citera
2008-08-24, 14:56
Medlem
Ett Hunds avatar
Om du har valt att vara osynlig så kan inte andra se vad du gör i din profil.

Har för mig att ditt sistnämnda förslag har tagits upp förut. Om inte så är det absolut en bra idé. Jag har själv funderat på och önskat att en sådan funktion fanns.
Senast redigerad av Ett Hund 2008-08-24 kl. 14:59.
Citera
2008-08-24, 15:00
Medlem
stilltons avatar
det verkar stämma. kan i vart fall inte se vad nån av er gör i era profiler.
kan inte se när ni senast varit aktiva heller.
Senast redigerad av stillton 2008-08-24 kl. 15:02.
Citera
2008-08-24, 15:08
Medlem
El Zorros avatar
Smidig funktion om man debatterar med någon och ser att den håller på att svara så drar jag mig kvar vid datorn för att kunna läsa svaret.

Men jag är osynlig själv.
Citera
2008-08-24, 15:11
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
det verkar stämma.

Det stämmer, osynlighet är sättet man stänger av den här funktionen på. Själv drar jag nytta av funktionen och ser inget behov av att ta bort den med tanke på att det faktiskt är en inställningsfråga. Kan även tillföra med en medhållning om att det även borde gå att ställa in så man ser om personen är online. Helt enkelt separera osynlighet från aktiviteten som står i profilen.
Citera
2008-08-24, 15:22
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Smidig funktion om man debatterar med någon och ser att den håller på att svara så drar jag mig kvar vid datorn för att kunna läsa svaret.

Precis. Även jag använder den så, är man mitt uppe i en intensiv debatt är det bra att kunna se om de svarar. Dock är jag synlig.
Senast redigerad av R.R 2008-08-24 kl. 15:50.
Citera
2008-08-24, 15:30
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Jo, jag håller med helt och hållet, det jag vänder mig mot är att man måste välja att vara osynlig för att andra inte ska kunna se vad man tittar på för tråd.
Så jag skulle gärna se att man skiljde dessa saker åt.
Eller helt tog bort "tittar på ämne" då jag inte kan se att det fyller någon funktion alls.
Citera
2008-08-24, 15:38
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Precis. Även jag använder den så, är man mitt uppe i en intensiv debatt är det bra att kunna se om de svarar. Dock är jag också synlig.

En till här som gör likadant, men RR du är ju inte osynlig
Citera
2008-08-24, 15:50
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
En till här som gör likadant, men RR du är ju inte osynlig

Jag skrev ju faktiskt synlig, men det kanske blev otydligt när jag använde "också"
Citera
2008-08-24, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Jag skrev ju faktiskt synlig, men det kanske blev otydligt när jag använde "också"

My bad! läste det som: dock osynlig

edit:
Vad det nu hade varit för anledning till att skriva så?
Senast redigerad av TrollKungen 2008-08-24 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in