Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Ärendet kan ju även avskrivas om det inte anses vara någon outning.
Jag tror dock inte att ett "beskrivningssystemet" skulle fungera särskilt väl.
Fast idag så sker det väl en omröstning i outlaw som dikterar åtgärd.
Resultatet av den omrösten kan som jag har förstått det vara:
Ingen åtgärd ( inget egentligt brott mot 1.06)
Tillsägelse ( ytterst litet övertramp mot 1.06)
Varning ( lindrigt brott mot 1.06)
Bannlysning ( allvarligt brott mot 1.06)
Borde inte åtgärden i sig signalera regelbrottets grad ganska bra?
Citat:
Nja, blir en användare bannlyst kan h*n ju begära amnesti efter sex (?) månader.
Därav använde jag formuleringen "i princip" i det jag skrev.
Jag kan ha fel, men jag misstänker att det är ganska få som får amnesti efter att ha blivit bannade för 1.06 i praktiken.
Citat:
Att åtgärden skulle återspegla hur pass allvarligt regelbrottet är tror jag inte heller på då det finns flera olika "grader", även om straffet är detsamma.
Eftersom jag inte har någon inblick i vad som händer i outlaw så har du mycket större koll än jag här.
Men se mitt tidigare resonemang.
Citat:
En lösning som jag skulle kunna tänka mig är att outningar av IRL-identiter byts ut mot <outning av användare x IRL-identitet>.
På så sätt säkras användarnas anonymitet, utan att underlaget för diskussioner i outlaw kompromissas.
Det är väl ungefär så jag tänkte mig, om du menar att det x jag lade till fetstil på ska vara ett x även i de inlägg ni kan se efter avslutad omröstning.
Men jag antar att det är en förbättring ifall man tar bort själva "outningen" även fast man har kvar användarnamnet.
Eftersom jag inte är insatt i hur det fungerar rent praktiskt i outlaw så är jag såklart mottaglig för åsikter och motargument.
Var ju bara en tanke jag hade om ett i praktiken ganska marginellt potentiellt hot mot användarnas anonymitet som jag antog skulle kunna åtgärdas ganska enkelt.