2008-08-24, 11:46
Bannlyst
Då det startas en hel del trådar som bara behöver "ett svar", kräver en sökning eller att man skummar igenom reglerna kan vi väl dra igång en sk
n00b-tråd även i denna forumsdel.

Har en liten som jag börjar med
Kan en trådlåsas på grund av KFK? sover alla t ex...
2008-08-24, 14:23
Medlem
Ett Hunds avatar
Nej, KFK gäller bara användare.
2008-08-24, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Nej, KFK gäller bara användare.

KFK?
2008-08-24, 14:39
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0ke
KFK?

Kvalitet Framför Kvantitet.

Läs reglerna så står det mer om det längst ner på botten; https://www.flashback.org/rules/

Citat:
Ursprungligen postat av Reglerna
KVALITET FRAMFÖR KVANTITET

Flashback Forum ställer krav på kvalitet och läsvärde. Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att publicera inlägg med för låg kvalitet och bristande debattunderlag blir bannlysta. Förkortningen KFK står för "kvalitet framför kvantitet".
2008-08-25, 07:01
Moderator
Lobengulas avatar
Det är en sak jag länge undrat över:

Har någon användare, med ett och samma inlägg, lyckats att bryta mot samtliga netikett och övriga regler?

Inget rekord att eftersträva men jag funderar på om det ens är möjligt och om någon gjort ett sådant försök
2008-08-25, 08:58
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det är en sak jag länge undrat över:

Har någon användare, med ett och samma inlägg, lyckats att bryta mot samtliga netikett och övriga regler?

Inget rekord att eftersträva men jag funderar på om det ens är möjligt och om någon gjort ett sådant försök

Vad skulle meningen vara? Sätta rekord i dumhet är ingen bedrift.
2008-08-25, 18:02
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Vad skulle meningen vara? Sätta rekord i dumhet är ingen bedrift.

Nej ingen bedrift men jag tänker mig typ en användare som surnat och tänkt sluta på FB och som vill göra en kraftfull exit

Men det har alltså inte hänt?
2008-08-25, 22:11
Medlem
Har en fråga. Kan man, på något sätt "bevaka" en tråd? När jag skrivit i en tråd så vill jag kunna fortsätta följa den, och jag har inte alltid riktig koll på alla jag skrivit i. Kanske är jätteenkelt men men...
2008-08-25, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av missliidol
Har en fråga. Kan man, på något sätt "bevaka" en tråd? När jag skrivit i en tråd så vill jag kunna fortsätta följa den, och jag har inte alltid riktig koll på alla jag skrivit i. Kanske är jätteenkelt men men...

Japp du kan "prenumerera" på tråden.
De gör du genom att klicka på ämnesverktyg så har du en flik där
2008-08-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ken_park
Japp du kan "prenumerera" på tråden.
De gör du genom att klicka på ämnesverktyg så har du en flik där

Tack så mycket!
2008-08-26, 01:03
Medlem
Labolinas Linas avatar
En användare länkar en bild/film där det finns ett barn, inget sexistiskt alls. Vad händer om en annan användare skriver ungefär "vilken goding, hon skulle man vilja sätta på" och syftar på barnet i bilden/filmen.

Avstängd för 1.05 eller kan bara användaren som postar bilden/filmen bli det?
2008-08-26, 01:24
Medlem
Om en bloggare som får en del otrevlig uppmärksamhet från humorforat bestämmer sig för att försöka motverka att användare länkar till bloggen genom att på bloggen skriva om något av de förbjudna ämnena som inte får diskuteras eller länka till från flashback, skulle det då fungera? Skulle länkar till bloggen raderas av mod?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in