2008-08-24, 00:43
Medlem
truperts avatar
Hejsan.

Jo jag undrar bara hur otrevlig man får vara egentligen?

Om man stör sig på en användare, för att inte nämna några namn men, en väldigt aktiv person mer 1500+ inlägg som skriver skitsaker. Kan man då säga div. otrevligheter till personen?

En person som skriver totalt meningslösa inlägg?

En person som varit medlem i 2-3 år och borde känna till hur det fungerar skriver något som inte alls passar in?

En person som uppenbarligen är <18 år?

Jag vill be flera personer att dra åt helvete, sköta sig, skriva vettiga saker, sluta vara medlem på flashback, läsa reglerna, sluta var allmänt dumma i huvudet osv. Är det okej att göra?

(stavfel beror på fylla)
Senast redigerad av trupert 2008-08-24 kl. 00:43. Anledning: stavfel
Citera
2008-08-24, 01:00
Medlem
ant's avatar
Ja det tycker jag är berättigat.
Citera
2008-08-24, 01:23
Medlem
Kämpendahls avatar
Om man bara skäller ut någon utan att vara i närheten av ämnet så är man off topic och moderatorn kan radera inlägget. Tipset om man vill be någon dra åt h-e är att i resten av inlägget hålla sig till trådens ämne, då går det bra.
Citera
2008-08-24, 01:28
Medlem
truperts avatar
Jag hittar på ett scenario som mycket möjligt kan ha inträffat, eller kommer inträffa:

Jag:
Tjena, finns det en bil med 3 hjul?

Svar av person A: Ja det finns bilar med både 3, 4 och 5 hjul. Vanligast är dock 4 hjul.

Svar av person B: VA?! Finns det bilar med 4 hjul?

/möjligt scenario:

Jag:
Person B, du kan bara dra åt helvete!! Alla vet väll att det finns bilar med 4 hjul?! Du borde veta det eftersom du, enligt egen utsago, arbetar på volvo.
Citera
2008-08-24, 01:36
Medlem
Cynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Jag hittar på ett scenario som mycket möjligt kan ha inträffat, eller kommer inträffa:

Jag:
Tjena, finns det en bil med 3 hjul?

Svar av person A: Ja det finns bilar med både 3, 4 och 5 hjul. Vanligast är dock 4 hjul.

Svar av person B: VA?! Finns det bilar med 4 hjul?

/möjligt scenario:

Jag:
Person B, du kan bara dra åt helvete!! Alla vet väll att det finns bilar med 4 hjul?! Du borde veta det eftersom du, enligt egen utsago, arbetar på volvo.

Låter som en onödig överreaktion från din sida. Stissa inte upp dej över korkade människor på nätet. Det finns alltför många sådana för att det ska vara värt mödan.
Citera
2008-08-24, 01:57
Medlem
El Zorros avatar
Skicka en RP.

Taket är högt när det gäller perosnangrepp och otrevligheter får du nog leva med.
Citera
2008-08-24, 02:02
Medlem
Germanias avatar
du skulle nog kunna vara ganska otrevlig och använda glåpord mot B , men ska du be folk att dra åt helvete så bör du göra det på ett sätt så att det inte är direkt riktat till hatobjektet men ändå uppenbart vem det avser.
Citera
2008-08-24, 02:06
Medlem
truperts avatar
Grejen är den att jag brukar hålla mig till visa forumsdelar.

I en speciell del så finns det en person, som är väldigt nyregistrerad, som hela tiden skriver idiotinlägg. Jag är väldigt sugen på att bara be personen att söka efter vad det handlar om istället för att ifrågasätta andras svar.

Han blev medlem i vågen av fragbiteare i januari 2008. Han har sedan dess skrivit över 1500 inlägg. Jag skulle utan problem kunna leta upp 1450 inlägg som bara är skit från hans sida. Inte för att hänga ut någon man han skriver mycket i data-forumsdelarna.

Alltså ska jag göra en rp, för va? och sen skriva vad jag tycker?

Jag tycker att varje gång jag loggar in på flashback så ser jag något inlägg från killen som är totalt meningslöst och iq-befriat och vill bara att han ska dö! Jag har sökt runt efter att hitta anledning till att banna han pga hans ålder men tyvärr så heter han något annat här. Killen är dum i huvudet, mindreårig och borde avlivas. Men fortfarande så tillbaka till frågan innan sista stycket.
Citera
2008-08-24, 02:09
Medlem
Cynikers avatar
Ursäkta min okunskap men vad står egentligen RP för?

TS: skicka ett PM till mej om vem snubben är. Jag vill läsa hans inlägg
Citera
2008-08-24, 02:20
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyniker
Ursäkta min okunskap men vad står egentligen RP för?
Report Post.
Klicka på den lilla varningstriangeln och fyll i en vettig anledning (alt. välj ur rullistan) så tar vi oss en titt på inlägget i fråga.
Citera
2008-08-24, 11:24
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Grejen är den att jag brukar hålla mig till visa forumsdelar.

I en speciell del så finns det en person, som är väldigt nyregistrerad, som hela tiden skriver idiotinlägg. Jag är väldigt sugen på att bara be personen att söka efter vad det handlar om istället för att ifrågasätta andras svar.

Han blev medlem i vågen av fragbiteare i januari 2008. Han har sedan dess skrivit över 1500 inlägg. Jag skulle utan problem kunna leta upp 1450 inlägg som bara är skit från hans sida. Inte för att hänga ut någon man han skriver mycket i data-forumsdelarna.

Alltså ska jag göra en rp, för va? och sen skriva vad jag tycker?

Jag tycker att varje gång jag loggar in på flashback så ser jag något inlägg från killen som är totalt meningslöst och iq-befriat och vill bara att han ska dö! Jag har sökt runt efter att hitta anledning till att banna han pga hans ålder men tyvärr så heter han något annat här. Killen är dum i huvudet, mindreårig och borde avlivas. Men fortfarande så tillbaka till frågan innan sista stycket.

Jag tror jag vet vem du syftar på
Hursomhelst, håller du dig bara OnT i övrigt som Kämpendahl sa finns det väl inget som säger att du inte kan tillrättavisa killen lite på samma gång.

Sen får du väl skicka RP, det blir ju ganska lätt om han skriver mycket skräp.
RP:a för OT, och påpeka att medlemmen skriver mycket sådant.

Undvik bara att spamma RP, särskilt på inlägg som ligger i samma tråd, annars kan du ju själv åka på en tillsägelse. Till sist hade det inte spelat någon roll om du hittat hans nick och minderårig ålder på en annan sida, medlemmen måste själv medge att denne är minderårig här på FB för att kunna bli avstängd.
Citera
2008-08-24, 12:03
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Hejsan.

Jo jag undrar bara hur otrevlig man får vara egentligen?

Om man stör sig på en användare, för att inte nämna några namn men, en väldigt aktiv person mer 1500+ inlägg som skriver skitsaker. Kan man då säga div. otrevligheter till personen?

En person som skriver totalt meningslösa inlägg?

En person som varit medlem i 2-3 år och borde känna till hur det fungerar skriver något som inte alls passar in?

En person som uppenbarligen är <18 år?

Jag vill be flera personer att dra åt helvete, sköta sig, skriva vettiga saker, sluta vara medlem på flashback, läsa reglerna, sluta var allmänt dumma i huvudet osv. Är det okej att göra?

(stavfel beror på fylla)
I sin roll som moderator bör man nog passa sig för att vara direkt otrevlig eller falla till att begå rena personövergrepp, detta kan misstolkas och framställa moderatorn som partisk - vilket är det värsta en moderator kan vara, enligt mig iaf. Men i sin roll som användare har moderatorn precis lika stora rättigheter OCH skyldigheter som alla andra, och kan be andra fara åt helvetet eller vad man nu vill göra.

Om du vill följa en debatt där jag - i egenskap av moderator (innan jag avgick) - försökte skoja till det och skriva ett roligt inlägg i samband en moderatorsåtgärd, något som blev fel och skapade en onödig storm. Iof var det nyttigt då jag lärde mig hur viktigt det är att agera korrekt i min roll som moderator och förhoppningsvis flera med mig.

ps. Sök på trådar här i Flashback som handlar om ikh, så kommer du att hitta vad jag menar.

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in