Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-23, 20:34
Medlem
Chelsea FCs avatar
Hej!
Jag är inte säker i vilken avdelning jag ska skriva så jag testar här.

Jag har börjat få problem med datan och vet inte vad jag ska göra.

Jag får bluescreen när ja ska kolla på film eller spela spel och det får jag i 90% av fallen, fast ibland så lyckas jag spela upp en film utan att drabbas av bluescreen.
Vet inte exakt vad jag ska göra för att lösa problemet men vill helst undvika en formatering av datan.

Om det finns någon som vet vad problemet är och vill hjälpa upskattas det mycket!

ps. Datorn fungerade utan några problem innan jag åkte på semester. Det är efter semestern den började krångla. ds
Citera
2008-08-23, 20:36
Medlem
FAKEEEs avatar
Är det någon annan som suttit vid datorn medans du var borta? Han/hon kan ju ha gjort någonting. Fråga han/hon!
Citera
2008-08-23, 20:49
Medlem
Chelsea FCs avatar
Nä ingen satt. ingen va hemma då. Har testat att installera om grafikkortet men det hjälpte inte så nu har jag ingen aning om vad problemet kan bero på.
Citera
2008-08-23, 20:56
Medlem
Snickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelsea FC
Nä ingen satt. ingen va hemma då. Har testat att installera om grafikkortet men det hjälpte inte så nu har jag ingen aning om vad problemet kan bero på.
Hade du igång någon som helst anslutning ner? Kan ha varit något program som inte har varit helt rent som har tagit hem något slags virus eller någonting sådant. Kolla upp det.
Citera
2008-08-23, 21:40
Medlem
tvcasualtys avatar
Kan vara egentligen vad som helst. Det hjälper om du skriver vad du får för felmeddelande på bluescreenen. Du borde få en felkod typ 0x001134322423 eller dyl.
Citera
2008-08-23, 21:49
Medlem
Gör en Sök på .dmp och ladda upp 2 senaste .dmp filer nånstans och länken hit så tar jag en titt på dom .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in