2008-08-23, 20:21
Medlem
fazers avatar
Hej forum
Jag har sökt på detta ämne men inte hittat ngt.
Jag tycker iTunes 'stryper' volymen. När jag spelar min låtar genom tex VLC så kan jag spela upp dom mycket högre än när jag kör maxvolym genom iTunes. Så jag vet ju att 'datorn' klarar av och spela upp högre volym än iTunes gör när den kör på max.
Jag har testa att ändra i iTunes genom;
preferences -> playback -> sound enhancer och höjt den, men utan märkbar effekt
gått på equalizer -> preamp och höjt den, men då blir det distat
Finns det ngn plugin eller annat som gör att iTunes kan spela upp i högre volym än vanligt? Eller skal man helt enkelt byta musik spelare?
tack för svar / fazer
Citera
2008-08-23, 20:33
Medlem
jesusfreaks avatar
Varför inte köpa ett par nya högtalare istället?
Med ett par feta sådana ska du nog kunna fixa ett hjärtinfarkt till grannen.
Kolla in Apples hemsida under 'Tillbehör'.
Citera
2008-08-23, 20:49
Medlem
fazers avatar
jaja, jag kopplar ibland min macbook pro till förstärkaren o blastar på, det blir högt som faaan såklart. visst. Men... det vore trevligt o osså få en bra volym direkt genom laptopen. Det är det jag efterfrågar.
Citera
2008-08-23, 21:07
Medlem
Snickos avatar
iTunes spelar högsta volymen med bäst kvalite istället för högre och lite sämre kvalite. Annars finns det program som höjer volumen på själva ljudkortet eller hur det nu var.
Citera
2008-08-23, 21:47
Medlem
gurkkungens avatar
har inte itunes på datorn jag sitter vid just nu men jag har för mig att man kan markera alla låtar, högerklicka och trycka typ inställningar eller något sånt och ändra volymen på alla låtar istället för på spelaren. tror att jag gjorde det när jag tyckte min ipod mini hade för låg maxvolym för några år sen.

/gurkkungen
Citera
2008-08-23, 23:03
Medlem
fazers avatar
det kanske är ngt sånt hära jag söker
http://mani.de/ivolume/index.html
Citera
2008-08-24, 10:49
Medlem
jesusfreaks avatar
Skulle snarare tippa på att det är ett program som gör att all musik i iTunes får identisk volym utan att man behöver justera det själv, vet inte om det är kapabelt till att höja musiken över iTunes gränser.

Men blir det inte väldigt skränigt ljud om du överstiger iTunes maxvolym i en Macbook? Eller har du ett par grymma hörlurar till den?
Citera
2008-08-24, 19:44
Medlem
felstavadds avatar
Nu snackar jag om saker jag inte är hundra på men; ev så kan "Ljudkontroll" under "uppspelning" i "Inställningar" vara ikryssad. Vad jag förstår så "jämnar" den ut (heter väl "Normalize" på PC och Nero) iTunes ut så att alla låtar får liknande eller samma volym. Det kanske hjälper om du bockar av den.
Citera
2008-08-25, 00:01
Medlem
med audio hijack kan du höja volymen (plus lägga massa filter) på ljudet från alla program, t.o.m. för mycket så se upp så att du inte spräcker högtalarna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in