Hej alla smarta.
Jag har en Acer Aspire 5102WLMi (bærbar), med føljande problem:
Har sen en tid tillbaka haft problem med USB-navet vilket gjorde att jag inte kunde anvænda USB-portarna med mindre jag inaktiverade navet. Då fungerade mina portar, men inte med 2.0-hastighet utan som långsamma USB-portar.
I går tog jag mod till mig att førsøka ge mig på problemet med portarna och aktiverade navet igen. Detta resulterade i att Windows XP låste sig och vid omstart vill den att man ska vælja något av føljande:
1 felsækert læge
2 felsækert læge (med prompt)
3 felsækert læge med nætverkstillgång
4 normalt læge.
Vid start i 1-3 blir det en svart skærm med blinkande _ och i 4 går windows loggan i gång, men låser sig efter några sekunder.
Jag har bootat med både operativsystem-skiva och recovery disc, och då børjar den læsa in olika drivers, men nær detta ær klart kommer svart-rutan upp igen. Den går alltså inte vidare dit dær man normalt kan vælja att installera, formatera osv.
Finns det ngn annan møjlighet att komma åt c: før att prova att formatera hårddisk och reinstallera windows? Eller ær det någon av er som har något smart førslag?
A/: ær inget alternativ då datorn saknar floppy.
Eftersom det startade med USB-strul och nu uppstartsstrul misstænker jag lite att det ær moderkortet som har gått sønder, har jag rætt i det?