Hej alla smarta.
Jag har en Acer Aspire 5102WLMi (brbar), med fljande problem:
Har sen en tid tillbaka haft problem med USB-navet vilket gjorde att jag inte kunde anvnda USB-portarna med mindre jag inaktiverade navet. D fungerade mina portar, men inte med 2.0-hastighet utan som lngsamma USB-portar.
I gr tog jag mod till mig att frska ge mig p problemet med portarna och aktiverade navet igen. Detta resulterade i att Windows XP lste sig och vid omstart vill den att man ska vlja ngot av fljande:
1 felskert lge
2 felskert lge (med prompt)
3 felskert lge med ntverkstillgng
4 normalt lge.
Vid start i 1-3 blir det en svart skrm med blinkande _ och i 4 gr windows loggan i gng, men lser sig efter ngra sekunder.
Jag har bootat med bde operativsystem-skiva och recovery disc, och d brjar den lsa in olika drivers, men nr detta r klart kommer svart-rutan upp igen. Den gr allts inte vidare dit dr man normalt kan vlja att installera, formatera osv.
Finns det ngn annan mjlighet att komma t c: fr att prova att formatera hrddisk och reinstallera windows? Eller r det ngon av er som har ngot smart frslag?
A/: r inget alternativ d datorn saknar floppy.
Eftersom det startade med USB-strul och nu uppstartsstrul misstnker jag lite att det r moderkortet som har gtt snder, har jag rtt i det?