2012-06-01, 16:04
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Tex. så mötte Fedor aldrig Josh Barnett varken i Pride eller i Affliction. Det finns säkert andra exempel men jag har inte så bra koll på Pride.

Sant att han aldrig mötte Josh, men om man vill räkna lite mma-matte så mötte han både cc och nog.. som båda slagit josh sammanlangt 5 ggr.

Den infon kan man ju göra vad man vill med, men tex cc tog josh 3ggr (en av gångerna var det skada, men endå)
Citera
2012-06-01, 22:18
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Tex. så mötte Fedor aldrig Josh Barnett varken i Pride eller i Affliction. Det finns säkert andra exempel men jag har inte så bra koll på Pride.

Så att han missade en toppfighter i Pride betyder att han mötte sopor?

Om vi vänder på det och antar att Fedor bara slogs i UFC och de stora han spöade där var Arlovski, Sylvia, Couture & Mir. Skulle Fedor då anses vara en större fighter då? Jag anser att Prides tungvikt hade högre kvalitet än UFCs under Fedors era.
Citera
2012-06-02, 11:37
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed

Om vi vänder på det och antar att Fedor bara slogs i UFC och de stora han spöade där var Arlovski, Sylvia, Couture & Mir. Skulle Fedor då anses vara en större fighter då? Jag anser att Prides tungvikt hade högre kvalitet än UFCs under Fedors era.

Missuppfattar du mig eller quotar du fel person?
Citera
2012-06-02, 13:15
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Missuppfattar du mig eller quotar du fel person?

Det är nog du som missuppfattat, han quotade braveh och höll med dig.

Det är sant som ni säger, det är samma sak med Maradona/Messi, "Men Messi möter bättre motståndare", vad exakt skulle Maradona har gjort annorlunda? Man kan ju bara möta de som finns vid den tiden.
Citera
2012-06-02, 14:36
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Det är nog du som missuppfattat, han quotade braveh och höll med dig.

Ja helt rätt, jag som såg fel.

Sorry.
Citera
2012-06-02, 21:49
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Sant att han aldrig mötte Josh, men om man vill räkna lite mma-matte så mötte han både cc och nog.. som båda slagit josh sammanlangt 5 ggr.

Den infon kan man ju göra vad man vill med, men tex cc tog josh 3ggr (en av gångerna var det skada, men endå)

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed

Det verkar som att ni inte vill förstå vad jag menar. Det här är poängen med att nämna Barnett. För det första så mötte han inte toppfighters från UFC, för den andra så rensade han inte ens ut Prides tungviktsklass i och med att han endast mötte två av de tre tuffaste motståndarna i Pride (Crocop och Arvlovski men aldrig Barnett).
Citera
2012-06-02, 22:06
Medlem
mmas avatar
Citat:
Det verkar som att ni inte vill förstå vad jag menar. Det här är poängen med att nämna Barnett. För det första så mötte han inte toppfighters från UFC, för den andra så rensade han inte ens ut Prides tungviktsklass i och med att han endast mötte två av de tre tuffaste motståndarna i Pride (Crocop och Arvlovski men aldrig Barnett).

Förstår precis vad du menar.. och svarade ju på det?

UFC hw var inte speciellt bra på den tiden. Sen att han inte mötte barnett ser jag inte som nån större grej, är tämligen säker att han skulle tagit barnett, med tanke på deras gemensamma facit under den tiden.

Vet att mma-matte kan vara missvisande och inte betyder ett skit för en del.

Men jag tycker det talar ganska mycket för fedor när fedor slår både cc och nog, när båda dom två slår barnett 5(!) gånger.
Citera
2012-06-02, 22:59
Medlem
Genaus avatar
Citat:
Under perioden som Fedor var tungviktsmästare i Pride var det Tim Sylvia och Andrei Arlovski som turades om att vara HW-champ i UFC. Fedor skulle senare i Affliction knocka bägge i första ronden.

Prides matchningar är ett helt kapitel för sig och tillsammans med turneringsformatet och Fedors skadeproblem gjorde att han inte rensade viktklassen fullständigt. Gällande Barnett så var det vid två tillfällen tänkt att han skulle möta Fedor. Först vid Pride Shockwave 2006, men där avböjde Barnett att ta matchen.

Engelska wikipedia skriver:
Josh Barnett, the Absolute Grand Prix runner up, was also a contender to face Emelianenko, as mentioned by the heavyweight champion in a Pride 32 post-fight press conference, but was "not in the best condition" to compete and instead fought Antonio Rodrigo Nogueira.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pride_Shockwave_2006

Senare var det planerat att de skulle mötas under Affliction Trilogy, men då pissade Barnett hett varpå matchen (och hela galan) blev inställd.
Citera
2012-06-17, 20:52
Medlem
Såg precis att Fedor ska göra en match mot Pedro Rizzo om 3 dagar. Inget värdigt avslut på hans karriär heller.
Citera
2012-06-17, 21:40
Medlem
Urijahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Såg precis att Fedor ska göra en match mot Pedro Rizzo om 3 dagar. Inget värdigt avslut på hans karriär heller.

http://www.bloodyelbow.com/2012/6/6/...mors#storyjump

Det verkar ju inte vara skrivet i sten att han ska lägga av efter Rizzo matchen. Personligen hoppas jag att han kan få till en lite bättre match till sin sista fight.

Citat:
"We'll see. It's not a fact that I will retire on June 21st. We'll see after the fight."

"I don't know who came to conclusion that I will coach young fighters. Everyone talks about my retirement, and that I will train young fighters. I never said that."
Citera
2012-06-18, 08:22
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1

Är väl en intressant match, Fedor har gjort sitt på toppen och ska inte in och slåss mot bästa mer utan låt han nu möta andra som är ett namn men har sina bästa dagar bakom sig (som sig själv). Är bara dumt att sätta han emot yngre hungriga tungviktare som väger 10-15 kg mer än han själv. Han har redan bevisat att han har varit den bästa och den bästa tungviktaren historiskt sett. Varför ska han låta dom yngre bygga sitt namn på han.
Jag är mest intresserad att se han fightas, han kommer inte vara på toppen av tungvikten igen utan förhoppningsvis så gör han några till matcher innan han lägger av och förhoppningsvis går och blir tränare på heltid istället.
Citera
2012-06-19, 19:22
Medlem
Zapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Är väl en intressant match, Fedor har gjort sitt på toppen och ska inte in och slåss mot bästa mer utan låt han nu möta andra som är ett namn men har sina bästa dagar bakom sig (som sig själv). Är bara dumt att sätta han emot yngre hungriga tungviktare som väger 10-15 kg mer än han själv. Han har redan bevisat att han har varit den bästa och den bästa tungviktaren historiskt sett. Varför ska han låta dom yngre bygga sitt namn på han.
Jag är mest intresserad att se han fightas, han kommer inte vara på toppen av tungvikten igen utan förhoppningsvis så gör han några till matcher innan han lägger av och förhoppningsvis går och blir tränare på heltid istället.

Exakt!
Varför ska har börja slåss mot dom bästa nu, när han inte har gjort det dom senaste 7 åren?

Han hade en bra svit i knappt 3 år från november 2002 till augusti 2005. Om han nu är den bästa tungviktaren genom tiderna är det jäkligt synd att slutade bevisa det då att han började möta nollor och föredettingar.

Fan vad less jag är på att han lierade sig med Vadummy!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in