2008-08-23, 09:25
Medlem
hejsan

detta kommer säkert månfga tycka är en dum fråga.

men nu är det så här att jag köpte ett headset igår och då finns det grö och en rosa kontakt som man ska koppla in i rätt färg i datorn.

men jag har 3 gröna och 3 rosa kontakter där bak å datorn och 1 av varje fram och ahr testat alla men jag får inte micken att fungera riktigt den hörs väldigt dåligt och jag har högsta volym på micken i ljudkorts inställningen.

jag ahr ett "creative xfi extreme gamer" massor med inställningar det är nog jag som inte fattar.

föresten finns det något bra ställe o testa micken?

EDIT: något som bör tillägas som jag blev lite besviken över är att för att får ljud överhuvudtaget i headsettet så fick jag dra ur kabeln till min förstärkare som jag ahdde koplat i datorn, ska det verkligen behöva vara så jag tycker jag ska kunna ha båda ikopllade med ett så nytt ljudkort.
Citera
2008-08-23, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamejnicke
föresten finns det något bra ställe o testa micken?

Ventrilo och TeamSpeak har inbyggda funktioner för att testa micen/headset. Annars kan du använda dig av Ljudinspelaren i Windows.
Citera
2008-08-23, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resistor
Ventrilo och TeamSpeak har inbyggda funktioner för att testa micen/headset. Annars kan du använda dig av Ljudinspelaren i Windows.

tack så mycket för hjälpen fast jag hadde redan löst problemet.

tråden kan kastas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in