2008-08-22, 20:26
Medlem
Micklo_no1s avatar
Hej... sökte men hittade inget om detta...

Jag har ett mobilt bredband från telia och vill sätta in sim kortet från det i en vanlig mobil men det fungerar inte... det fungerar att skicka sms men inte att ringa?? Hur gör man för att kunna ringa?

Micke
Citera
2008-08-22, 20:37
Medlem
Jag har Tele2 mobilt bredband och det går utmärkt att ringa med det. Har du nån annan operatör tror jag inte det går. Åtminstone var det så när jag kollade i vintras.

Edit: Jag slarvläste visst ditt inlägg, såg nu att du har Telia. Då är du nog rökt. Byt till Tele2 då, dom har ju ändå gemensamt nät så täckningen på 3G är lika.
Citera
2008-08-22, 21:20
Medlem
Xdreams avatar
jag har mobila bredbandet från 3 och man kan surfa och smsa bara....man kan ej ringa
Citera
2008-08-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xdream
jag har mobila bredbandet från 3 och man kan surfa och smsa bara....man kan ej ringa

Nä, som jag skrev så är det nog bara Tele2 som har den möjligheten.
Citera
2008-08-22, 23:56
Medlem
Ljugtomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micklo_no1
Hej... sökte men hittade inget om detta...

Jag har ett mobilt bredband från telia och vill sätta in sim kortet från det i en vanlig mobil men det fungerar inte... det fungerar att skicka sms men inte att ringa?? Hur gör man för att kunna ringa?

Micke

I mobilvärlden finns det olika typer av tjänst på abonnemanget (Tal, Data, Fax) till skillnad mot det fasta telenätet.
Ett datakort har normalt Data som huvudtjänst, och då kan du som du märker inte ringa vanliga talsamtal.
Dock kan du (om du känner för att testa) ta emot uppringda dataanslutningar (kretskopplad data), vilket du inte kan göra på ditt vanliga mobilabonnemang utan att beställa ett datanummer av din operatör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in