2008-08-22, 15:28
Medlem
hokoris avatar
Jag har ett vist problem med att fixa ubuntu och det är att min skivläsare/brännare är trasig och därför kan jag inte sköta det genom att bara bränna över ISO-filen på en CD utan har en extern hårddisk som ända hjälp medel för att byta ut mitt gamla windows XP mot Ubuntu. Det ska även tilläggas att jag inte är allt för bra på datorer, så kan någon hjälpa mig med hur inställningarna bör stå i BIOS och andra saker jag måste göra för att det ska funka?
Citera
2008-08-22, 17:26
Medlem
korqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Jag har ett vist problem med att fixa ubuntu och det är att min skivläsare/brännare är trasig och därför kan jag inte sköta det genom att bara bränna över ISO-filen på en CD utan har en extern hårddisk som ända hjälp medel för att byta ut mitt gamla windows XP mot Ubuntu. Det ska även tilläggas att jag inte är allt för bra på datorer, så kan någon hjälpa mig med hur inställningarna bör stå i BIOS och andra saker jag måste göra för att det ska funka?

Varför ska du installera linux, behöver du det?
Be en kompis bränna en skiva eller någonting..
Citera
2008-08-23, 20:05
Medlem
Knilds avatar
Installera det med hjälp av ett program som heter wubi.

Och om du ångrar dig så äre jätte lätt att ta bort, bara att ta bort det i kontrollpanelen(som ett vanligt progarm).

Tack, Knild
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in